کد خبر: 658898
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی رویکرد وزیر خارجه ایران در وین را دارای ظرافت خاص جهت خلع سلاح حریفان و خواسته‌های گزاف آن‌ها نام نهاد.
فارس: روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» در گزارشی از جو مذاکرات هسته‌ای  در وین نوشت: مقام‌های آمریکایی حاضر در وین رویکرد  سخت‌گیری آشکاری را برای ایجاد فشار بر ایران و به دنبال تهدید از سوی این کشور مبنی بر ترک مذاکرات اتخاذ کرده‌اند اما «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، از این ابزار در پاسخ گویی مدد نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این دیپلمات ایرانی در حالی‌که مذاکرات شدت گرفته است با لبخند و اطمینان دهی از تمایل ایران به همکاری با قدرت‌های جهانی صحبت می‌کند.

مقام‌های غربی رویکرد ظریف را سبکی خاص که ایران را کشوری بدون تهدید و در عین حال کشورهای غربی را قلدر می‌نامد خطاب کردند.

یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات در این رابطه اظهار داشت: «ظریف در تلاش است تا نشان دهد صحبت از تهدید  بودن برنامه هسته‌ای ایران گزاف است.»

این روزنامه در ادامه نوشت: ظریف روز گذشته در حالی که در تلاش جهت دیدار با مقام‌های انگلیس، فرانسه،آلمان و دیدار جداگانه با جان کری بود در مرکز توجه قرار داشت.

اگر ظریف بتواند مقام‌های آمریکایی را متقاعد کند که تقاضاهایشان اضافی است، آنگاه خواهد توانست اعضای دیگر گروه 5+1 را نرمتر کرده و یا در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات واشنگتن را مقصر نشان دهد.

یک کارشناس اندیشکده «رند» در این زمینه گفت: «اگر واشنگتن در این زمینه سختگیر نشان داده شود ، آنگاه ایران می‌تواند قضیه را جوری نشان دهد که سزاوار معافیت از تحریم‌ها است.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
م س
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
0
0
حداقل خيراين مذاكرات اين است كه درصورت شكست مذاكرات هم ، همه گروهها درداخل بجاى متهم كردن همديگه به يك نتيجه ميرسندكه دشمنان بااصل نظام مامشكل دارندومذاكره كننده كى هست وچه منشى دارد برايشان مهم نيست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار