کد خبر: 658099
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
معاملات سكه به حداقل رسيد
رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر از كاهش داد و ستد در بازار سكه و طلا و كاهش تقاضا خبر داد و گفت: نوسان كم قيمت طلا در بازارهاي جهاني و قرار گرفتن در ماه مبارك رمضان باعث شده معاملات اين بازارها به حداقل برسد.
محمد كشتي آراي در گفت‌وگو با مهر در مورد وضعيت قيمت طلا در بازارهاي جهاني گفت: قيمت جهاني طلا طي هفته جاري حدود پنج دلار افزايش داشته است و با توجه به اينكه هم اكنون در ماه مبارك رمضان قرار داريم، كشورهاي اسلامي كمتر نسبت به خريد و فروش طلا اقدام مي‌كنند و درگير اين مسائل هستند.
رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با اشاره به فروكش كردن بحران عراق طي روزهاي اخير افزود: پيش از اين بحران عراق باعث شده بود كه قيمت نفت افزايش پيدا كند كه اين امر بازار ارز و به تبع آن بازار طلا را تحت تأثير قرار داده بود، اما در حال حاضر از شدت بحران كاسته شده و اين اتفاق منجر به آن شده است كه قيمت طلا نوسان نداشته باشد.
وي ادامه داد: نوسانات چند دلاري قيمت طلا هم در اين روزها به دليل انتشار آمارهاي اقتصادي مربوط به كاهش ارزش سهام برخي از كشورها در بازارهاي بورس بود كه منجر به افزايش چنددلاري نرخ طلا در بازارها جهاني شد، اما به طور كلي بازار طلاي جهان به آرامش رسيده است.
كشتي‌آراي در مورد وضعيت بازار طلا و سكه در داخل كشور عنوان كرد: تحولات بازارهاي جهاني بر بازار داخلي هم تأثير‌گذار بوده است، به طوري كه كم‌ نوسان بودن قيمت طلا در بازارهاي جهاني و قرار گرفتن در ماه رمضان باعث شده است كه معاملات بازارهاي سكه و طلا به حداقل برسد.
وي از كاهش داد و ستد در بازارهاي سكه و طلا و كاهش تقاضا خبر داد و عنوان كرد: نوسانات اندك قيمت طلا هم تابع قيمت ارز بوده است اما به هر حال مجالي براي افزايش يا كاهش قيمت سكه‌ها وجود نداشته است، به طوري كه طي اين هفته قيمت هر قطعه از انواع سكه تنها بين هزار تا 5 هزار تومان نوسان داشته است.
رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم را در بازار 954 هزار تومان، طرح جديد را 958 هزار تومان، نيم سكه را 480 هزار تومان، ربع سكه را 268 هزار تومان و گرمي را 177 هزار تومان اعلام كرد و افزود: قيمت هر گرم طلاي زرد 18 عيار در بازار داخلي 97 هزار و 500 تومان و هر اونس طلا در بازارهاي جهاني هزار و 324 دلار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار