کد خبر: 656204
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای برخی نکات را درباره وضعیت شیعیان در کشور عربستان متذکر شد و گفت: به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا را به شدت جریحه‌دار مى‌کند.
فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای برخی نکات را درباره وضعیت شیعیان در کشور عربستان متذکر شد و گفت: به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا را به شدت جریحه‌دار مى‌کند.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: اخبار وحشتناکى از طرز رفتار مسئولین سعودى نسبت به شیعیان احصا و قطیف مى‌رسد. جمعى از بزرگان علماى آنها را به جرم آزادى‌خواهى در انجام مراسم مذهبى به زندان افکنده‌اند و تضییقات فراوانى براى آنها به وجود آورده‌اند و از همه وحشتناک‌تر اینکه زمزمه صدور حکم اعدام براى شیخ بزرگوار عالم معروف منطقه، شیخ نمر به گوش مى‌رسد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را به شدت جریحه‌دار مى‌کند و پیامدهاى سوئى در برخواهد داشت.

در این بیانیه تصریح شده است: ‌حاکمان سعودى به جاى این تشددها خوب است به درد دل آنها گوش دهند. آنها حقوق از دست رفته خود را مى‌خواهند. آنها آزادى در انجام مراسم مذهبى خود را طلب مى‌کنند. آنها به کشور خودشان علاقه دارند. کدام عقل و منطق اجازه مى‌دهد که در برابر این خواست‌هاى مشروع آن‌گونه رفتار شود؟

در این بیانیه افزوده شده است: ما تعجب مى‌کنیم نهادهاى حقوق بشر دنیا چرا در این‌گونه موارد که موافق میل دولت‌هاى سلطه‌گر است سکوت مى‌کنند؛ ولى اگر کمترین حرکتى در کشورى که هماهنگ با آنها نیست، رخ دهد، فریادشان بلند مى‌شود؟ به هر حال تکرار مى‌کنیم صدور حکم اعدام براى یک عالم بزرگ منطقه چیزى نیست که براى مراجع شیعه و بزرگان مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) و تمام علاقه‌مندان به آنها در سراسر جهان قابل تحمل باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار