کد خبر: 651761
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح جزییات ابطال 6 میلیون کارت سوخت، گفت: ابطال 100 هزار کارت سوخت خودروهای غیرفعال در آژانس های مسافربری و اتوموبیل کرایه از هفته جاری آغاز می شود.

 

 خبرگزاری ایرنا: معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح جزییات ابطال 6 میلیون کارت سوخت، گفت: ابطال 100 هزار کارت سوخت خودروهای غیرفعال در آژانس های مسافربری و اتوموبیل کرایه از هفته جاری آغاز می شود.

حسین هاشمی روز شنبه در نشست خبری با تشریح جزییات برنامه های این ستاد برای ساماندهی کارت های سوخت، اظهار داشت: در سال های گذشته، 250 هزار کارت سوخت برای آژانس های مسافربری و اتوموبیل کرایه صادر شده که ماهانه بین 200 تا 300 لیتر سهمیه بنزین یارانه ای دریافت می کنند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، افزود: براساس گزارش نهادهای نظارتی، بخشی از کارت های سوخت صادر شده در اختیار افرادی قرار گرفته است که هیج نقشی در جابجایی مسافر ندارند.

وی ادامه داد: برخی افرادی که پیش از این در آژانس های مسافربری فعالیت می کردند، پس از خروج از این مراکز هنوز از سهمیه بنزین یارانه ای آژانس استفاده می کنند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اضافه کرد: برخی از جایگاه داران نیز سهمیه های آژانس را خرید و فروش می کنند.

هاشمی گفت: از سال گذشته ساماندهی کارت های سوخت آژانس های مسافربری را آغاز و اطلاعات 150 هزار شاغل در آژانس ها را از مراکز مربوطه و اتحادیه ها دریافت کردیم.

وی اظهار داشت: پس از پایش اطلاعات از هفته جاری کار ابطال 100 هزار کارت سوخت خودروهایی که فعالیتی در آژانس های مسافربری ندارند، انجام می شود.

صرفه جویی روزانه 800 هزار لیتر بنزین از طریق ابطال کارت های سوخت غیرمعتبر آژانس ها

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: با ابطال 100 هزار کارت سوخت مورد اشاره، مصرف روزانه 800 هزار لیتر بنزین یارانه ای کاهش می یابد.

هاشمی خاطرنشان کرد: البته افراد شاغل در آژانس های مسافربری که اطلاعات آنها به دست ما نرسیده و کارت سوخت شان باطل می شود از ابتدای تیرماه به مدت دو هفته فرصت دارند به مراکز درنظرگرفته شده و اتحادیه ها مراجعه و نسبت به درج اطلاعات خود اقدام کنند تا سهمیه آنها احیا شود.

ابطال 6 میلیون کارت سوخت از دی ماه سال گذشته

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: حدود 24 میلیون کارت سوخت طی سال های اخیر صادر شده اما در این مدت، هیچ اقدامی برای پایش اطلاعات این کارت ها انجام نشده بود.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته کار پایش و ابطال کارت های مربوط به خودروهای فاقد تردد شروع شد و تاکنون 6 میلیون کارت سوخت باطل شده است.

ابطال کارت های سوخت خودروهایی که وجود خارجی ندارند

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به مصوبات قانونی مربوط به ابطال کارت های غیرقانونی، اظهار داشت: برخی از این کارت مربوط به خودروهایی بودند که اصلا وجود خارجی نداشتند.

هاشمی با تشریح جزییات ابطال 6 میلیون کارت سوخت، تصریح کرد: کارت های سوخت باطل شده مربوط به خودروهای فرسوده و اسقاطی و موتورسیکلت های فاقد هویت است.

وی اضافه کرد: در زمان واگذاری کارت های سوخت، برخی افراد با مراجعه به کلانتری ها با ارایه یک مدرک، کارت سوخت برای موتورسیکلت دریافت می کردند در حالی که مشخص شده امروز چنین موتورسیکلت هایی وجود خارجی ندارند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: برخی خودروها در تصادفات از بین رفته و یا کار اسقاط آنها به پایان رسیده بود، اما همچنان از کارت سوخت آنها استفاده می شد.

صرفه جویی 500 میلیون لیتر سوخت یارانه ای با ابطال 6 میلیون کارت

وی اظهار داشت: با ابطال 6 میلیون کارت سوخت تاکنون 500 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده که ارزش اقتصادی آن حدود یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، گفت: با ابطال 6 میلیون کارت سوخت، روزانه حدود 6 میلیون لیتر در مصرف بنزین یارانه ای صرفه جویی شده است.

ابطال سهمیه های ویژه مراکز آموزش رانندگی

هاشمی ادامه داد: برخی از کارت های سوخت متعلق به خودروهای آموزشگاه های رانندگی بود که هیچ نقشی در حمل و نقل عمومی نداشتند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اضافه کرد: حدود 26 هزار کارت سوخت برای خودروهای مراکز آموزشی رانندگی صادر شده بود که روزانه 260 هزار لیتر بنزین یارانه ای مصرف می کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار