کد خبر: 651171
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
رییس فرهنگستان و ادب فارسی گفت: براساس قانون هیچ مغازه‌ای نباید از نام خارجی استفاده کنند و اگر این امر مشاهده شد ناجا موظف است براساس قانون از این امر جلوگیری نماید.
رییس فرهنگستان و ادب فارسی گفت: براساس قانون هیچ مغازه‌ای نباید از نام خارجی استفاده کنند و اگر این امر مشاهده شد ناجا موظف است براساس قانون از این امر جلوگیری نماید.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامعلی حداد عادل در همایش ملی تربیت و آموزش پلیس با اشاره به اینکه اهمیت نیروی انتظامی با جایگاه نظام و انقلاب گره خورده است گفت: مردم از حکومت اسلامی بعد از برآورده کردن نیازهای اولیه توقع ایجاد امنیت دارند و در واقع امنیت و احساس آن اولویت دوم حکومت‌ها به خصوص در نظام اسلامی ما است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حکومت‌ها وظایفی را برعهده دارند که شاید چند هزار سال پیش عهده‌دار این مسئولیت‌ها نبودند مانند: مسئولیت آموزش برای همگان، اما انتظار برقراری امنیت در قدیمی‌ترین دولت‌ها وجود داشته و هم‌اکنون نیز وجود دارد.

رییس فرهنگستان و ادب فارسی نقش ناجا را کلیدی و تعیین کننده دانست و گفت: البته آموزش و تربیت افراد می‌تواند به نیروی انتظامی معنا ببخشد، اگر می‌خواهیم از نیروی کارآمد بهره ببریم باید آموزش کارآمد داشته باشیم.

وی آموزش‌های پلیس را مبتنی بر آسیب‌شناسی وضع فعلی نیروها دانسته و گفت: باید فهرستی از مشکلات وجود داشته باشد و آموزش معطوف به رفع نواقص و کمبودهای موجود باشد .

حداد عادل خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مانند هر نیروی مسلح دیگری در جمهوری اسلامی ایران باید نیروی ارزشی بوده و اعتقاداتش بر مبناهای درست محکم باشد. چرا که بقیه مردم را باید به ناجا سپرد و در عین حال نیروی انتظامی خود به خود انتظام دهد؛ در واقع هر خاطی باید با دست ناجا مهار شود اما این نیرو خود دارای شخصیت و اعتقاداتی باشد که خودش را کنترل نماید.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم رشوه‌گیری ریشه‌کن شود علاوه بر وجود نظارت و بازرسی باید تربیت‌ها و آموزش‌ها به گونه‌آی باشد که حتی اگر هیچ بازرسی وجود نداشت مأمور از خدا ترسیده و رشوه نگیرد..

در واقع راه اصلی موفقیت ناجا درونی‌کردن اعتقادات معنوی و خداترسی است. چون در نظام اسلامی کل جرم‌ها با دینی بودن نظام تعریف می‌شود پس باید منش معنوی و ایمانی بر نیروها تقویت گردد.

حداد عادل یکی دیگر از موضوعات مهم در امر آموزش را آموزش‌های متناسب با تحولات روز دانست و گفت: دنیای متحول امروز دارای جرم‌های جدیدی است برای مثال پلیس فتا که در ناجا راه‌اندازی شده 30 سال گذشته اصلا معنا نداشت؛ اما امروز با ایجاد ارتباطات و فناوری اطلاعات جدیدی در مقابل بشر گشوده شده که به متناسب آن نیز جرم‌های جدیدی به وجود آمده است، این امر را می‌توانیم در ظهور مواد مخدر جدید و یا وسایل نوین جرم شاهد باشیم.

رییس فرهنگستان و ادب فارسی پاسداری از زبان فارسی را نیز یکی دیگر از وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: براساس قانون هیچ مغازه‌ای نباید از نام خارجی استفاده کنند و اگر این امر مشاهده شد ناجا موظف است براساس قانون از این امر جلوگیری نماید؛ آموزش مأموران پلیس باید تا حدی گسترده باشد که به این مسائل نیز بپردازد.

وی خطاب به مدیران آموزشی نیروی انتظامی گفت: این سازمان در کنار ارائه آموزش‌ها ابتدا باید اساتید مناسبی انتخاب نماید چراکه استاد نامناسب و یا کم‌سواد می‌تواند 30 سال از عمر یک فرد را به هدر دهد، استادی که مناسب نیست استخدام نکنید.

این مقام مسئول نقش آموزش‌ گیرنده را مهم ارزیابی کرد و گفت: داوطلبان پلیس شدن باید استعدادهای لازم را داشته باشند و از هوش، خرد، شخصیت و تربیت خانوادگی بهره‌مند باشند.

وی افزود: همچنین باید در آموزش‌های پلیس این مورد مدنظر قرار بگیرد که هر مأمور کجا نباید از اعمال قدرت خود استفاده کند چرا که یک اشتباه در اعمال قدرت می‌تواند عواقب سوء به همراه داشته باشد؛ پلیس حدالا‌مکان خویشتن‌دار بوده هر چند که مظهر اقتدار و قدرت نظام اسلامی است.

حداد عادل تأکید کرد پلیس طوری رفتار کند که تنها وجودش بتواند مانع بروز جرم در جامعه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار