کد خبر: 650294
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
گزارش ندای انقلاب از سوابق همسر کمتر شناخته شده دکتر ابتکار/
برخی رسانه ها از محمد هاشمی اصفهانی همسر دکتر معصومه ابتکار به عنوان وارد کننده بنزین خارجی خبردادند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ندای انقلاب، پس از طرح ادعای مسئولان دولتی به ویژه دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور محیط زیست درباره آلایندگی بنزین تولید داخل(پتروشیمی) و توقف تولید این بنزین و واردات روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین از خارج کشور به این بهانه، حجت الاسلام مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس از پشت پرده بنزین وارداتی و دلالی همسر یک مقام دولتی در این زمینه خبر داده بود.


برای اولین بار موسی نژاد از واردات بنزین توسط همسر یکی از مقامات دولتی خبر داده بود
در همین زمینه سایت خبری عصرامروز  و برخی سایت های دیگر، مسئول وارادات بنزین وارداتی را که توسط حجت الاسلام موسوی نژاد از آن پرده برداشته شده بود را مهندس سید محمد هاشمی اصفهانی همسر خانم دکتر ابتکار عنوان کردند که ندای انقلاب در ذیل مروری بر سوابق همسر خانم دکتر ابتکار که در فضای رسانه ای کمتر شناخته شده است، خواهد داشت. یادآور می شود مطالب ذیل از اندک مصاحبه های مهندس هاشمی و اخبار مربوط به وی در سایر رسانه ها جمع آوری شده است.


محمد هاشمی همسر دکتر ابتکار که رسانه ها از او به عنوان وارد کننده بنزین خارجی نام بردند

** این از نفاق است که اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو قبولم دارند

سید محمد هاشمی اصفهانی، روحانی زاده است و در سال 1337 در اصفهان به دنیا آمده و به قول خودش همزمان هم مورد پذیرش اصولگرایان است و هم اصلاح طلبان و این را به مزاح نشات گرفته از نفاق خود می داند.(1)

** از پخش لوبیا در مراسم ازدواج خود تا ده ها قلم غذا در باغ الهیه برای مراسم پسر

مراسم ازدواج او و ابتکار را عباس عبدی همکار سابق اش اینگونه روایت می کند:"یكی از افرادی كه در دولت قبل در سطح وزیر و معاون رییس‌جمهور بود در همان سال‌ها ازدواج كرد. با اینكه دختر و پسر از خانواده مرفهی بودند، اما عروسی را در منزل یكی از دوستان برگزار كردند شب قبل از عروسی یكی از دوستان دیگر كه بعداً هم وزیر شد، با دوست دیگری تماس می‌گیرد كه شنیده‌ام فلانی می‌خواهد در عروسی خود چلوكباب بدهد، آیا راست است؟ وی هم اظهار بی‌اطلاعی می‌كند و قرار می‌شود موضوع را پیگیری كند. به داماد زنگ می‌زند كه شنیده‌ام می‌خواهی چلوكباب بدهی، آبروریزی می‌شود، بهتر است خورش بدهی. فردا شب كه عروسی بود، همه منتظر شام بودیم كه یك كاسه لوبیا و یك قاشق سهم هركس برای شام بود!! داماد بیچاره از ترس اینكه آبروریزی نشود لوبیا را ترجیح داده بود! البته اخیراً كه پسر آن خانم و آقا عروسی داشت به رسم یادبود عروسی پدر و مادرش یك مقدار لوبیا هم در كنار ده‌ها قلم غذای دیگر به میهمانان خود كه در بهترین باغ الهیه بود تقدیم كرد تا جبران بخشی از مافات شود!!
ابتدا بهتر دانستم كه خاطره بدون نام باشد اما برخی دوستان اصرار كردند كه با نام جذاب‌تر است لذا اضافه می‌كنم كه عروسی آقای سید محمد هاشمی و خانم ابتكار بود.(2)


محمد هاشمی از اواخر دهه 60 دستگاه امنیتی را ترک و وارد کار اقتصادی می شود

** صحبت از طراحی اشغال لانه جاسوسی جز چوب و چماق و فحش چیز دیگری ندارد !

محمد هاشمی اصفهانی در سال 53 وارد دانشگاه پلی تکنیک(امیرکبیر) شده و در رشته مکانیک درس می خواند و آن طوری که خودش تعریف می کند از طراحان اشغال لانه جاسوسی آمریکا بوده و در میان همین ماجرا با معصومه(نیلوفر) ابتکار آشنا می شود. وی در این زمینه می گوید:" تولد طرح تسخير لانه جمعي بود، اينكه از زبان چه كسي بيرون مي‌آيد اختلاف در اصل ايجاد نمي‌كند. جاهايي آقاي اصغرزاده و ديگران گفته اند كه طرح مال من بوده است. اگر مدال مي دادند مي‌گفتيم براي مدال است اما جز چوب و چماق و فحش چيزي ندارد".(3)

** دعوت خسروی تهرانی و حجاریان برای رفتن به اطلاعات نخست وزیری

وقتی دوستانش "خسرو تهرانی" و "حجاریان"-کسی که پیشتر برای او و دوستانش در لانه جاسوسی کلاس تدریس نهج البلاغه گذاشته بود- برای راه‌اندازی و ساماندهی سیستم اطلاعاتی از وی دعوت می کنند، درنگ نمی کند(4) و در بخش خارجی و ضد جاسوسی، اطلاعات نخست وزیری مشغول به کار می شود و بعدها به وزارت اطلاعات می پیوندد و تا اواخر دهه 60 در آنجا می ماند.(5)

** فضای امروز مناسب انقلابی گری نیست!

هاشمی اصفهانی معتقد است که فضای امروز مناسب انقلابی گری نیست و باید به اصلاح طلبی فکر کرد(6)؛ شاید هم به خاطر همین طرز تفکر است که عطای کار اطلاعاتی را به لقاش می بخشد و وارد کار آزاد و فعالیت اقتصادی و نفتی می شود.(7)

** ترک وزارت اطلاعات و ورود به فعالیت غیرشفاف اقتصادی


سند فوق دلالت بر فعالیت غیرشفاف محمد هاشمی همسر دکتر ابتکار دارد

پس از ترک فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی، مهندس هاشمی وارد فعالیت های اقتصادی می شود. وی به همراه همسر خود و چند نفر از دوستانش در سال 1369 شرکتی را در زمینه صادرات و واردات با نام تبت تاسیس می کند و خود رئیس هیات مدیره این شرکت می شود. بر اساس اسناد منتشر شده شرکت تبت به مدیریت مهندس هاشمی در سال 1371 در قراردادی غیر شفاف با استانداری تهران متعهد به تامین 4000 متر مکعب چوب روسی مورد نیاز این استانداری به مبلغ ۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰ می شود که در نهایت تنها 500 متر مکعب آن را تحویل می دهند.
در گزارش سازمان همیاری شهرداری های استان تهران آمده است که پس از گذشت ماه ها، شرکت مذکور به تعهدات خود عمل نکرده و از ۴۰۰۰ مترمکعب مفاد قرارداد فقط ۵۰۰ مترمکعب آن راتحویل داده است که آن هم در حد استاندارد خواسته شده نبوده و به صورت فله ای و در ابعاد دیگری ارائه شده است(8)

در آخرین فقره از فعالیت غیرشفاف اقتصادی همسر دکتر ابتکار که رسانه ها بر اساس گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس آن را مطرح کرده اند، با رانت ایجاد شده، او مسئول واردات بنزین خارجی شده است.(9)
انتهای پیام/

**منابع:
(1) مصاحبه خبرگزاری فارس با سید محمد هاشمی اصفهانی ۸۷/۰۹/۰۳ به آدرس اینترنتی www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۷۰۹۰۳۰۶۴۶
(2) ماجرای ساده زیستی در شام عروسی خانم ابتکار! به آدرس اینترنتی
www.jahannews.com/vdciwraz۵t۱ary۲.cbct.html
(3) مصاحبه خبرگزاری فارس با سید محمد هاشمی اصفهانی ۸۷/۰۹/۰۶ به آدرس اینترنتی
www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۷۰۹۰۵۱۳۹۷
(4) گفت و گوی روزنامه شرق با سید محمد هاشمی اصفهانی 92/8/15
(5) مصاحبه خبرگزاری فارس با سید محمد هاشمی اصفهانی ۸۷/۰۹/۱۰ به آدرس اینترنتی
www.farsnews.com/printable.php?nn=۸۷۰۸۲۶۱۴۲۱

(6) گفت و گوی روزنامه شرق با سید محمد هاشمی اصفهانی ۹۲/۸/۱۵
(7) آنها که از نام گذشتند، آنها که از انقلاب گذشتند به آدرس اینترنتی
www.rajanews.com/detail.asp?id=۳۹۱۷۷

(8) از تخم مرغ دزدی خانم معصومه ابتکار تا شتر دزدی! به آدرس اینترنتی
www.yjc.ir/fa/news/۴۲۱۱۷۳۴
(9) مهدی موسوی نژاد:"همسر یک مسئول واردکننده بنزین است" به آدرس اینترنتی
fararu.com/fa/news/۱۹۲۵۹۷
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدجلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
1
وارد کردن بنزین وضرر اقتصادی ووابستگی بیشتر بتحریم گران به درک خدا کنه بنزینها مانند خونهایی که چند سال پیش وارد شد الوده بیماری زا نباشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار