کد خبر: 644994
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
امسال چيزي به نام توافق مالياتي با اصناف وجود ندارد

رئيس سازمان امور مالياتي در نشستي خبري گفت: درآمد مالياتي با احتساب عوارض شهرداري براي سال گذشته، 50 هزار ميليارد تومان بود كه اين مبلغ براي امسال حدود 70 هزار ميليارد تومان است كه با رشدي 40 درصدي همراه خواهد بود.

به گزارش «جوان»، علي عسكري با اشاره به اينكه سال 93 پركارترين سال سازمان ماليات در طول تاريخ به شمار مي‌رود، گفت: در فروردين ماه امسال درآمدهاي مالياتي حدود 6 درصد افزايش داشته است و درآمد مالياتي سال 92 با رقم 41 هزار و 300 ميليارد تومان بسته شد تا نسبت به سال 91 رشد 30 درصدي را تجربه كند.

علي عسكري با بيان اينكه 6 هزار نفر بدهكار مالياتي ممنوع‌الخروج هستند، گفت: يك ميليون مؤدي مالياتي اظهارنامه سفيد ارائه كرده‌اند و سازمان از تيرماه براي 2 ميليون مؤدي برگه تشخيص صادر خواهد كرد.

وي گفت: در پايان سال گذشته ثبت قانون را براي ممنوع‌الخروجي افراد با اختيار خودم بالا بردم و براي برخي 10 ميليون و نيز برخي واحدهاي توليدي 100 ميليون و همچنين واحدهاي توليد پروانه بهره‌برداري 500 ميليون تومان تعيين شد.

علي عسكري در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» مبني بر اينكه چرا در برنامه‌هاي تبليغاتي انتخابات سراسري اصناف همواره بر توافق و تفاهم با سازمان مالياتي سخن به ميان مي‌آيد، گفت: چيزي به نام توافق يا تفاهم در قانون جديد مالياتي وجود ندارد و مذاكراتي كه خواهيم داشت در چارچوب قانون ماليات خواهد بود و نمي‌توانيم خارج از آن به توافقي غير قانوني برسيم.

وي گفت: در سال قبل در مذاكره با اصناف به توافق نرسيديم كه سازمان رويكردهاي كلان نظام را در نظر مي‌گيرد و همه نيز بايد بر اساس قانون اظهارنامه بدهند.

رئيس سازمان امور مالياتي گفت: تا پايان تيرماه برگه تشخيص براي همه مؤدياني كه اظهارنامه ارائه كردند، صادر ‌مي‌شود.

وي مطالبات معوق مالياتي را 10 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و درباره نقش ممنوع‌الخروجي در استحصال بدهي‌هاي مالياتي گفت: هر سال نزديك به 300 ميليون تومان از محل ممنوع‌الخروجي‌ها درآمد حاصل مي‌شود.

رئيس سازمان امور مالياتي تعداد ممنوع‌الخروجي‌هاي ورزشكاران چه داخلي و چه خارجي را بيش از 200 نفر اعلام كرد كه 30 تا 40 نفر آنها تعيين تكليف شده است.

استفاده از اطلاعات بانكي با دستور وزير

معاون وزير اقتصاد در پاسخ به پرسشي درباره احتمال ورود دولت به حساب‌هاي بانكي در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها تصريح كرد: نظام مالياتي وارد حساب‌هاي بانكي افراد نمي‌شود ولي طبق قانون اگر به اين اطلاعات نيازي داشته باشد، مي‌تواند گردش حساب را با مجوز وزير اقتصاد از بانك‌ها دريافت كند. عسكري در پاسخ به سؤال ديگر «جوان» درباره وعده وزير اقتصاد براي تعريف پايه‌هاي جديد مالياتي و شناسايي فراريان مالياتي گفت: امسال با توجه به برنامه‌هايي كه براي شفاف‌سازي اقتصاد داريم هم مؤديان مالياتي را افزايش مي‌دهيم و هم كساني را كه كم‌اظهاري مي‌كنند، شناسايي مي‌كنيم. وي همچنين از اضافه شدن 4 الي 5 گروه جديد به ليست ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: هم اكنون در حال رايزني هستيم كه اين گروه‌ها از كدام بخش‌ها باشند ولي احتمالاً مكمل گروه‌هاي قبلي خواهند بود. به عنوان نمونه در گروه‌هاي قبلي چلوكبابي‌ها مشمول ماليات بر ارزش افزوده نمي‌شدند ولي رستوران‌ها ماليات بر ارزش افزوده را اعمال مي‌كردند از همين رو بنا داريم در دور جديد گروه‌هاي مكمل را اضافه كنيم.

عسكري از پياده‌سازي طرح جامع مالياتي در سال جاري خبر داد و افزود: پياده‌سازي پايلوت اين نرم‌افزار در برخي از استان‌ها از جمله تهران، اصفهان و كرمانشاه انجام شده و امسال علاوه بر اينكه به سمت تكميل اين استان‌ها خواهيم رفت، پياده‌سازي نرم‌افزار را در استان‌هاي آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، فارس، قزوين، قم، مركزي و خوزستان انجام خواهيم داد.

عسكري به حذف ماليات بر ثروت كه در قانون جامع پيش بيني شده بود، اشاره كرد و گفت: طبق قانون هر سال بايد بر ماليات بر ارزش افزوده يك درصد اضافه مي‌شد، اما امسال 2 درصد افزوده شد كه يك درصد اضافه آن به بهداشت و درمان اختصاص مي‌يابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار