کد خبر: 610024
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷

سخنگوي سابق شوراي نگهبان:

مدعيان تقلب «تدليس سيستماتيك» كردند

كساني كه مدعي تقلب در سال ۸۸ بودند، «تدليس سيستماتيك» را در امر تقلب به كار بردند.

عباسعلي كدخدايي، معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان و سخنگوي سابق اين شورا در گفت‌وگوي مشروح با تسنيم در پاسخ به اين سؤال كه سعيد حجاريان ضمن اذعان به عدم تقلب و حتي تخلف در انتخابات 88 معتقد است كه در انتخابات سال 88 «تدليس سيستماتيك» اتفاق افتاده است، اين واژه از نظر حقوقي چه معنا و مفهومي دارد، گفت: «تدليس» از جهت حقوقي يعني اينكه شما شئي را كه آن‌طور مي‌نمايد، نباشد و به خريدار معرفي كنيد و خريدار هم به تصور اينكه اين شئ همان چيزي است كه شما نشان مي‌دهيد و آن‌را خريداري كند. ما در فارسي ضرب‌المثل داريم كه مي‌گويد «گندم نماي جو فروش» كه اين موضوع به اين ضرب‌المثل نزديك است. سخنگوي سابق شوراي نگهبان افزود: سؤال ما اين است كه اين «تدليس سيستماتيك» را چه كسي در انتخابات 88 مطرح كرد؟ كساني كه گفتند تقلب است و بعدها گفتند كه تقلب نبوده اما مردم را با اين مسئله اغوا كردند و به مردم گفتند كه تقلب شده است، در حالي كه تقلب نبود و خودشان مي‌دانستند كه تقلب نيست. كدخدايي تأكيد كرد: به اعتقاد بنده «تدليس سيستماتيك» در جبهه و گروهي از كساني كه مدعي تقلب بودند، واقع شد، زيرا نظام همواره در برگزاري انتخابات‌ها، اين رويه را داشته است. در انتخابات‌هاي 92، 84، 88 و 76، همه اينها يك روش در برگزاري داشته است. اين سؤال مطرح مي‌شود كه آيا همه اينها «تدليس سيستماتيك» بوده‌‌اند؟! وي افزود: بايد به كساني كه از انتخابات 88 به «تدليس سيستماتيك» تعبير مي‌كنند گفت كه در برخي از آنها خود شما حضور داشته‌ايد. سال 84 را شما چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ آيا در آن زمان هم «تدليس سيستماتيك» بود يا خير؟ چون شما اين انتخابات را برگزار كرديد، «تدليس سيستماتيك» نبود؟! سخنگوي سابق شوراي نگهبان در پايان تأكيد كرد: بنده وقتي آن عبارت را شنيدم، ذهنم متوجه اين موضوع شد كه كساني كه مدعي تقلب در سال 88 بودند، «تدليس سيستماتيك» را در امر تقلب به كار بردند.

چهاردهمين اجلاس خبرگان امروز آغاز مي‌شود

سرلشكر سليماني سخنران ويژه اجلاس خبرگان

چهاردهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري از امروز در ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي آغاز مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، اين اجلاسيه با تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد و نطق آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌كني، رئيس مجلس خبرگان آغاز و پس از سخنراني رئيس مجلس خبرگان نطق‌هاي قبل از دستور نمايندگان خبرگان انجام خواهد شد. بررسي مسائل مهم كشور، ‌منطقه و بين‌الملل با حضور ميهمان ويژه از برنامه‌هاي اجلاسيه چهاردهم عنوان شده است. آيت‌الله خاتمي چندي پيش در گفت‌وگو با تسنيم، از سردار سرلشكر قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس به عنوان ميهمان ويژه اين اجلاس نام برده بود. همچنين در اجلاسيه چهاردهم مجلس خبرگان رهبري مراسم تحليف آيت‌الله ملك حسيني و آيت‌الله ديرباز نمايندگان مردم كهگيلويه و بويراحمد و آذربايجان غربي انجام خواهد شد. سخنران روز دوم اجلاس چهاردهم مجلس خبرگان نيز حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رئيس‌جمهور است كه قرار است در يك سخنراني يك ساعته درباره مهمترين مسائل و تحولات داخلي و خارجي سخناني را بيان كند. در روز پنج‌شنبه، چهاردهم شهريور ماه نيز رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان با حضور در مرقد مطهر حضرت امام (ره) با آرمان‌هاي بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي تجديد بيعت كرده و سپس با رهبر معظم انقلاب ديدار خواهند داشت.

وزير دفاع خبرداد

هشدار 8 ماه پيش ايران

درباره ورود گاز شيميايي به سوريه

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح معتقد است نيروهاي مسلح امريكا در حال حاضر قابليت عملياتي لازم براي استفاده از نيروي نظامي و ايجاد موازنه استراتژيك در سوريه را ندارند.

به گزارش فارس، سردار حسين دهقان، طي سخناني با اشاره به مسائل سوريه گفت: نيروهاي مسلح امريكا در حال حاضر قابليت عملياتي لازم براي استفاده از نيروي نظامي و ايجاد موازنه استراتژيك در سوريه را نداشته و از اين رو در تلاش هستند كه با حملات محدود، ضمن بازسازي روحيه مضمحل تروريست‌ها و تضعيف قدرت عملياتي نيروهاي مسلح سوريه، موازنه عملياتي را به نفع معارضين تكفيري تغيير دهند. دهقان با اشاره به تبعات ضدامنيتي حضور گسترده افراطي‌ترين گروه‌هاي تروريستي سلفي و تكفيري مورد حمايت امريكا و برخي كشورهاي منطقه در سوريه و جنگ نيابتي آنان عليه مردم مظلوم اين كشور اظهار داشت: به طور قطع تقويت و حمايت تروريست‌ها، گسترش ويروسي آنان در تمامي حوزه‌هاي سياسي و تأثيرگذاري منفي و غيرقابل پيش‌بيني بر امنيت جهاني را به دنبال خواهد داشت.

وزير دفاع بي‌توجهي امريكا به مطالبه جهاني در خصوص اجتناب از خشونت و نظامي‌گري و بهره‌گيري از راهكارهاي مبتني بر گفت‌وگو و مفاهمه براي حل بحران‌هاي امنيتي را نشانه روشني از فقدان اصالت شعارهاي صلح‌طلبانه و آشتي‌جويانه حاكمان اين كشور دانست و افزود: تهديد به حمله نظامي به بهانه استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در سوريه در حالي مطرح مي‌شود كه اين كشور با بي‌توجهي نسبت به هشدارهاي هشت ماه پيش ايران در خصوص ورود محموله‌هاي گاز سارين به سوريه، عملاً شرايط را براي انجام حملات شيميايي در سوريه فراهم كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار