کد خبر: 607795
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
پاك بودن؛ مسئله اين است
تيم ملي وزنه‌برداري كشورمان اين روزها حال و روز خوبي ندارد. اگرچه كادر فني و در رأس آن كوروش باقري سعي دارد تيم در آرامش باشد
وحيد صابري
تيم ملي وزنه‌برداري كشورمان اين روزها حال و روز خوبي ندارد. اگرچه كادر فني و در رأس آن كوروش باقري سعي دارد تيم در آرامش باشد اما شايعات زيادي پشت اين تيم مطرح است. تمرينات تيم ملي وزنه برداري كه خود را براي رقابت‌هاي جهاني لهستان آماده مي‌كند در حالي پيگيري مي‌شود كه رسانه‌ها اين روزها شايعه دوپينگ وزنه‌برداران ملي‌پوش را در بوق و كرنا كرده‌اند.
هر چند كه شاگردان باقري توانستند موفقيت‌هايي از جمله كسب عنوان قهرماني آسيا و كسب تك مدال طلاي دانشجويان جهان را پس از اخراج المپيكي‌ها بدست آورند اما اين شائبه به‌وجود آمده كه آيا قهرماني در سايه دوپينگ به‌وجود آمده است.
البته هنوز اخبار موثقي در اين باره وجود ندارد و بي‌انصافي است كه اگر بخواهيم زود قضاوت كنيم اما قطعا شايعاتي كه در رسانه‌ها درباره بحث دوپينگ وزنه برداري به‌وجود آمده است مي‌تواند تحت تاثير يك جريان خاص باشد. همين حرف و حديث‌ها كافي بود تا باقري به دفاع از شاگردانش برآيد تا جايي كه وي شائبه دوپينگي بودن شاگردانش را به اقدامات احتمالي و پشت پرده منتقدان وزنه‌برداري ربط داد.
كوروش باقري در اين باره گفت: يك عده به دنبال ضربه زدن به تيم ملي وزنه‌برداري بوده و براي اين كار تمام مسيرها را جلو مي‌آيند. در اين بين وزير هم در حال تغيير است و برخي به دنبال برنامه‌هاي خود هستند. از قبل هم كارهايشان را كليد زده بودند و به دنبال سرانجام آن هستند. در واقع برخي از دوستان به دنبال منافع شخصي هستند تا به وزنه‌برداران تيم ملي ضربه بزنند. ‌استناد من به فدراسيون جهاني وزنه‌برداري است و تا زماني كه فدراسيون جهاني وزنه‌برداري در اين زمينه چيزي را اعلام نكند من چنين چيزي را نمي‌پذيرم. تا اين لحظه هم در اين مورد نه نامه‌اي آمده و نه خبري هست. در اردوي تيم ملي وزنه‌برداري به هيچكس داروي غيرمجاز نمي‌دهيم و اگر هم تست كسي مثبت اعلام شود، اتفاق ديگري افتاده است. قبل از اعزام به مسابقات هم همواره از تمام نفرات آزمايشات لازم به عمل آمده است.
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري در مورد شايعاتي كه پشت سر سهراب مرادي وجود دارد تصريح كرد: سهراب به همراه شريفي و زارعيان به خاطر مصدميت اردوي تيم ملي را ترك كردند كه اتفاقا مرادي و زارعيان با آغاز دور جديد تمرينات به اردو اضافه شدند.
صحبت‌هاي سرمربي تيم ملي در مورد شايعات مطرح شده براي وزنه برداران در حالي مطرح مي‌شود كه وزنه بردار سنگين وزن تيم ملي كشورمان كه در مسابقات آسيايي دو مدال نقره و كسب كرده بود اخبار شايعات را كذب مي‌داند و مي‌گويد: كساني كه اين شايعات را مطرح مي‌كنند مي‌خواهند بازار خودشان را گرم كنند و در اين بين از آب گل آلود ماهي بگيرند.
بهرام‌زاده درباره اينكه گفته مي‌شود به خاطر استفاده از دوپينگ از تيم ملي خط خورده اظهار داشت:قبل از حضور در آسيا، يك بار در ايران و يك بار هم پس از كسب عنوان نايب قهرماني آسيا تست دوپينگ داديم و مشكل خاصي از اين لحاظ وجود ندارد، كوروش باقري هميشه مي‌گويد كه يك سري از افراد هستند كه مغرضانه صحبت مي‌كنند، اما در كل بيماري باعث شد تا وزنم كاهش پيدا كند اما خيالتان را راحت كنم كه هيچ مشكلي ندارم و باقري حتي به من اعلام كرد كه تا يك ماه ديگر و در صورتي كه وزنم به 110 كيلو رسيد پس از تماس با وي دوباره به اردوها بازگردم. مطمئن باشيد كه اگر چنين مشكلي بود هيچگاه باقري اجازه نمي‌داد به اردو بروم و حتي بردن من به آسيايي در اين صورت كه اين آقايان مي‌گويند، دور از عقل بود.
وزنه‌بردار فوق سنگين هم مصدوم شد
بعد از اينكه بهرام زاده به تيم ملي دعوت نشد بيشتر نگاه‌ها به ديگر نماينده فوق سنگين كشورمان بود اما متأسفانه شريفي هم در اردوي جلفا مصدوم شد و مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان را از دست داد. هر چند كه دوباره كم لطفي برخي دوستان مصدوميت اين وزنه بردار را هم شائبه دوپينگ دانستند اما شيد شريفي درباره مصدوميتش مي‌گويد: مدتي بود كه زانويم درد مي‌كرد البته اين در وزنه برداري امري طبيعي است اما در اردوي تيم ملي در جلفا آسيب ديدگي‌زانويم تشديد شد به طوري كه عضله چهار سر زانويم پاره شد و زماني كه به پزشك مراجعه كردم، گفت حداقل بايد سه، چهار ماه استراحت كنم. بنابراين مسابقات قهرماني جهان را با بدشانسي از دست دادم. شريفي در پاسخ به اين پرسش كه آيا بايد تحت عمل جراحي قرار بگيرد، گفت: از آنجا كه 75 درصد عضله زانويم پاره شد، نياز به عمل جراحي نيست و تنها بايد استراحت كنم. اگر 100 درصد پاره مي‌شد حتماً بايد تحت عمل جراحي قرار مي‌گرفتم. متأسفانه شايعه‌اي مطرح كرده‌اند مبني بر اينكه دوپينگي بودن من اعلام شده در حالي كه من به دليل آسيب ديدگي‌نمي‌توانم در مسابقات قهرماني جهان شركت كنم و مدارك مربوط به آن موجود است. نمي‌دانم به كساني كه چنين شايعاتي را پخش كرده‌اند وطن فروش بگويم يا چيز ديگر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار