کد خبر: 606688
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
استاد شفيعي سروستاني:
مسئله ظهور منجي آخر‌الزمان، از جمله مباحثي است كه نه تنها در دين اسلام، بلكه در ساير اديان نيز به آن اشاره و تأكيد شده است وهر كدام به نوعي انتظار فرج موعودي را مي‌كشند تا زودتر بيايد و نويد‌بخش عدالت، پيروزي و بهروزي براي مردم باشد و دراين ميان همواره گفته‌اند اغلب سربازان امام زمان(عج) جوانان هستند.

 افرادي كه به زعم امام خميني(ره)به دليل اقتضاي سني به ملكوت نزديك‌ترند، نيروهاي مستعد، توانمند و پر از انرژي هستند كه به‌عنوان بهترين ياريگران و همراهان حضرت ولي عصر(عج) از آنها ياد مي‌شود. در حاشيه كارگاه مهدويت با استاد اسماعيل شفيعي سروستاني محقق فعال و فرهنگي و مدير مسئول مجله «موعود» گفت‌وگوي كوتاهي داشته‌ايم كه اشاره به حضور جوانان در ركاب امام زمان(عج) دارد:

درابتداي كلام چرا مسيحيان صهيونيست اين‌قدر به مسئله مهدويت و ظهور وارد شده‌اند و در اين‌باره حساس هستند؟

مسيحيان صهيونيسم امروزه مسلح به ميدان آمده‌اند و به بهانه گفت‌وگو از ظهورحضرت عيسي (ع) وارد اين جريان شده‌اند تا با تقويت تام و تمام اسرائيل اشغالگر زمينه را مهيا كنند و بتوانند سرزمين‌هاي اسلامي را به مخاطره بيندازند زيرا طبق اسناد و روايات ظهور منجي آخر‌الزمان (عج) را درسرزمين‌هاي اسلامي مي‌دانند؛ بنابراين ما بايد با مراجعه به اخبار و اتفاقات آخر‌الزمان اطلاعات و شناخت‌مان را بيشتر كنيم و به تحليل روشن‌تري از وضعيت امروز برسيم زيرا در هر حال دشمنان نسبت به اين مسئله مهم وارد شده‌اند و ما نبايد عقب بمانيم.

با توجه به اين مسئله و كسب آگاهي بيشتر درمورد مهدويت به نظرمي‌رسد نقش جوانان پررنگ‌تر و مهم‌تر است. نظر شما در اين‌باره چيست؟

به‌طور حتم جوانان بيشترين و نزديك‌ترين استعداد و آگاهي را براي نسبت يافتن با اين موضوع دارند. يكي به دليل اينكه فطرت جوانان سالم است و ديگر اينكه نوعي آرمان‌‌خواهي در درون جوانان نهفته كه رويكرد آنها را به آينده جدي‌تر مي‌كند و مهدويت مسئله بسيار قوي و مهمي است كه به آينده توجه دارد ضمن اينكه به بال فطرت جوانان استوار است كه مي‌توانند دراين عرصه فعال باشند و زمينه‌سازي براي ظهور امام زمان (عج) گردند. با اين اوصاف ميان مهدويت و فرهنگ مهدويت و جوانان رابطه نزديكي است و بلكه يك حس عجيبي وجود دارد زيرا براساس فطرت پاك و آرمان‌خواه جوانان بيشتر نمود دارد. به گفته ديگر ما وقتي از واقعه شريف ظهور صاحب‌الزمان (عج) و منجي بشريت سخن مي‌گوييم در‌مي‌يابيم كه جوانان ياري‌دهندگان بزرگ ايشان هستند. در اين واقعه بزرگ جوانان نيروي اصلي امام به حساب مي‌آيند.

نقش جوانان ايراني در اين عرصه چيست و آيا مي‌توان براي آنها نقش ممتاز و مهم‌تري قائل شد؟

بله جوانان ايراني نقش بسيار مهمي در دوران ظهور دارند چنانچه در سال اول ظهور امام زمان (عج) به دليل شرايط و فضاي موجود، حضرت ولي عصر(عج) در تنگنا قرار مي‌گيرند، لذا خطاب به جوانان ايراني از آنها براي همراهي و مساعدت دعوت مي‌كنند و در روايات متعدد اشاره شده كه خيل جوانان ايراني به سمت جزيره‌العرب حركت مي‌كنند براي امام عصر (عج) وارد مي‌شوند در بسياري از روايات آمده مشاوران و وزيران حضرت، ايراني و جوان هستند چنانچه اميرالمؤمنين (ع) نقل كرده‌اند كه در ميان ياران حضرت مهدي (ع) پير نيست، عموماً جوان هستند و پيران مثل نمك در طعام در ميان آنها حضور دارند. لذا پشت سرگذاشتن بحران‌هاي بزرگ و پرخطر در مقابل دشمنان، نيازمند آمادگي جوانان است كه بتوانند در خيل ياران حضرت باشند.

توصيه شما به عنوان يك كارشناس مهدويت كه دراين خصوص كارهاي تحقيقاتي بسياري داشته‌ايد به جوانان ايراني چيست؟

جوانان ما حسب اشارات و روايات، بيشترين نسبت را با امام عصر(عج) دارند و حضرت با آمدن‌شان از جوانان طلب ياري كرده و همراهي مي‌خواهند؛ بنابراين مسئوليت جوانان ما را با اين رويه، اعلام كردند كه جوانان در اين واقعه مقدس مسئوليت و نقش زيادي داريد كه بايد براي اين رسالت آماده شوند، چراكه شما را فرا خواهند خواند و اينجا آمادگي نياز است كه در وجه معرفتي مسلح باشند و دشمن زمانه خود را بشناسند و تنومندي پيدا كنند كه با آن بتوانند عقبه‌ها و گردنه‌هاي سخت را پشت سر بگذارند، بتوانند همراه كننده حضرت صاحب‌الزمان (عج) باشند و اين پرچم بزرگ را در بلنداي علم به اهتزاز درآورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار