کد خبر: 501311
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۸
تصويربرداري پايتخت ۲ اول دي‌ماه آغاز مي‌شود
نوروز سال ۹۰ بود كه سريال پايتخت به آنتن شبكه يك سيما رفت. سريال، ماجراي خانواده‌اي را روايت مي‌كرد كه تصميم مي‌گيرند از شهرستان علي‌آباد به تهران كوچ كنند و هنگام ورود به پايتخت با مشكلات زيادي مواجه مي‌شوند و در اين ميان مواجهه كاراكترهاي داستان با مشكلات، موقعيت‌هاي كميكي ايجاد مي‌كرد. سريال توجه‌ بسياري را به خود جلب كرد تا جايي كه ماه‌ها پس از اتمام آن هم تكيه‌كلام‌هاي كاراكترهاي آن را مي‌شد از زبان مردم و كوچه و خيابان شنيد. اما اين محبوبيت چندان هم بدون حاشيه نبود.
 
اصطلاحات «ناهار نخردمه» و «بوريم مشهد» و گويش مازندراني بازيگران سريال بالاخره كار دست عوامل داد. احمدعلي مقيمي نماينده شرق مازندران، هادي ابراهيمي، معاون استاندار مازندران، آيت‌الله طبرسي نماينده ولايت فقيه در استان مازندران، امام‌جمعه بابلسر، آيت‌الله معلمي نماينده مجلس خبرگان و امام‌جمعه قائم‌شهر از جمله كساني بودند كه در ليست معترضان سريال نوروزي شبكه يك قرار داشتند. مخالفان معتقد بودند كه رسانه ملي با ساخت اين سريال، هويت و فرهنگ مردم مازندران را زير سؤال برده ‌است و با ساخت چنين فيلم‌هايي عواطف قبايل و زبان‌هاي مختلف آنان خدشه‌دار مي‌شود. آنها همچنين مي‌گفتند كه اين رسانه اثرگذار نبايد با ساخت برنامه‌هاي فكاهي و طنزآلود، سبب شادي عده‌اي و تمسخر اقوامي از سوي مردم باشد. 

استقبال مردم از سريال باعث شد كه از همان سال ۹۰ زمزمه هايي مبني بر ساخت پايتخت ۲ شنيده مي‌شد. تا اينكه چند هفته پيش خبر آغاز پيش‌توليد سريال منتشر شد و اينكه كار در لوكيشني در شمال كشور آغاز خواهد شد. اما انگار حاشيه‌ها قصد نداشتند دست از سر پايتختي‌ها بردارد و ۱۴ آذرماه مدير روابط عمومي استانداري مازندران در نامه‌اي خطاب به روابط عمومي وزارت كشور اعلام كرد كه استانداري مازندران با سازندگان سريال «پايتخت ۲» همكاري نمي‌كند.
بايد منتظر ماند و ديد آيا پايتخت ۲ مي‌تواند موفقيت سريال اول را تكرار كند يا مانند ساير نمونه‌هاي دوم به ورطه تكرار مي‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار