کد خبر: 500381
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ترجمه کتاب صحبفه سجادیه به زبانهای مختلف دنیا خبر داد.

سید محمد حسینی پیش از ظهر دوشنبه در دومین همایش بین المللی امام سجاد در بندر عباس با اشاره به رویکرد وزارت ارشاد در نشر معارف ناب اسلامی اظهار داشت: هم اکنون ظرفیتهای مناسبی برای نشر معارف اسلامی در زمینه های مختلف در وزارت ارشاد ایجاد شده تا تشنگی و عطش مردم در این زمینه رفع شود.

وی ادامه داد: با ایجاد نهضت ترجمه کتب اسلامی در وزارت ارشاد حرکتهای خوبی دراین زمینه آغاز شده و کتاب صحیفه سجادیه نیز در آینده به زبانها مختلف دنیا ترجمه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از فعالیتهای برخی شبکه های ماهواره ای عنوان کرد: برخی شبکه ها به اسم دفاع از اسلام چهره نادرست و منفی از اسلام را معرفی می کنند و بر اختلافات میان مسلمانان نیز دامن می زنند و ما باید با استفاده از ظرفیتهای بزرگی همچون صحیفه سجادیه که مظهر وحدت است از اختلافات دوری کنیم.

حسینی در همین رابطه به ارسال آثار ترجمه شده اسلامی به نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در هفته های فرهنگی و نمایشگاه های کتاب در کشورهای مختلف آثار مختلف اسلامی که به زبانهای مختلف ترجمه شده را به مردم نقاط مختلف دنیا ارائه می کند.

وی همچنین به تحولات صورت گرفته در کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: ما سعی کردیم در این کشورها حضوری فعال به لحاظ فرهنگی داشته باشیم اما در کشوری همچون مصر که مردم علاقه زیادی به اهل بیت و دانستن مطالبی در این خصوص دارند هنوز شرایط مناسب برای فعالیتهای فرهنگی ایجاد نشده و ازسوی این کشور همکاری لازم صورت نگرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گرایش به اسلام در دنیا افزایش یافته، تصریح کرد: در حال حاضر سالانه افراد زیادی به دین اسلام گرایش پیدا می کنند و همین امر موجب عصبانیت حاکمان مستکبر غرب شده و به همین علت اقدامات شدیدی علیه دین اسلام انجام می دهند.

حسینی ادامه داد: امام سجاد(ع) در اوج اختناق با استفاده از شیوه های نو پیام خود را به مردم منتقل کردند و با وجود اینکه این پیامها در قالب دعا ارائه شد اما در آن توجه به مسائل اصلی حکومت نیز وجود دارد.

وی دعاهای صحیفه سجادیه را منبع بزرگی از اسرار و حقایق دانست و عنوان کرد: در صحیفه سجادیه مسائل مختلفی همچون نبوت، جایگاه پیامبران، جایگاه قرآن، اخلاق آسمانی و مسائل سیاسی دیده می شود که با گسترش استفاده ازاین کتاب می توان از توسعه عرفانهای کاذب جلوگیری کرد.

به گزارش مهر دومین همایش بین المللی امام سجاد همزمان با سالروز شهادت این امام بزرگوار در بندر عباس در حال برگزاری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار