کد خبر: 455916
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
درحالی که ۳۳ میلیون نفر مبتلا به ایدز در جهان زندگی می کنند ، روزانه ۶۸۰۰ نفر نیز به ایدز آلوده می شوند.
پخش چندرسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از وب داد گزارش داد ؛ دکتر محمد مهدی مجذوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، در همایش یک روزه ایدز گفت: نزدیک به ۳۰ سال از شروع همه گیری جهانی ویروس ایدز گذشته است.
وی ادامه داد: در این مدت نزدیک به ۳۲ میلیون نفر در اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
این متخصص افزود: هر سال۲/۲میلیون زن باردار آلوده به ویروس ایدز زایمان می کنند که از این تعداد ۷۰۰ هزار نوزاد آلوده متولد می شود.
وی مصرف مواد مخدر تزریقی و روابط جنسی محافظت نشده را از دیگر عوامل ابتلا به ایدز عنوان کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه در خصوص این که چه عواملی خطر ابتلا به اچ آی وی را افزایش می دهد گفت: استفاده از سرنگ و سوزن مشترک جهت تزریق مواد مخدر، داشتن شرکای جنسی متعدد، عدم استفاده از لوازم پیشگیری کننده از این ویروس در روابط جنسی، وجود بیماری آمیزشی درمان نشده در شریک جنسی و یا علائمی مثل زخم، ترشح، خراشیدگی، یا سوزش در دستگاه تناسلی، خونریزی و استفاده از مواد مخدرهایی مانند: هروئین، الکل، اکستازی شیشه که قدرت تصمیم گیری را برای فرد مختل می کند.
وی درخصوص افراد مبتلا به ویروس ایدز گفت: با آموزش های لازم به این افراد و خانواده آنان، می توان مانند سایر افراد خانواده در کنار آنها زندگی کنند.
دکتر مجذوبی گفت: مدت زمان ظاهر شدن ویروس اچ آی وی از ۵ سال تا ۱۵ سال متغیر است و افراد مبتلا می توانند با اقدامات درمانی و حمایتی مناسب و پرهیز از رفتارهای پر خطر طول عمر خود را افزایش دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار