کد خبر: 434064
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
یک سازمان حقوقی در رژیم صهیونیستی بزودی کتابی منتشر می‌کند که حاوی اعترافات تکان‌دهنده نظامیان رژیم صهیونیستی و جنایات آنان در کرانه باختری و افشای سیاست حقیقی این رژیم علیه فلسطینی‌هاست.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه القدس، نظامیان اسرائیلی در کتابی جزئیات عملیات‌های خود در کرانه باختری و غزه از سال 2000 به بعد را بیان کرده‌اند که در نوع خود اعترافات بی‌سابقه‌ای است.

«خشونت، شکنجه جسمی و روحی، بازداشت، کشتار»؛ اینها بخشی از اعترافات نظامیان صهیونیست است که بزودی سازمان "شکست سکوت " آن را در قالب کتابی روانه بازار خواهد کرد.

القدس در این گزارش به بخشی از این اعترافات و جنایات بی‌سابقه اشاره کرده است:

اعتراف نخست:
«ساعت سه صبح بود. وارد شهر الخلیل شدیم. کار را با انداختن ده‌ها بمب صوتی در خیابان‌ها و محلات مسکونی شروع کردیم. هدفمان فقط ترساندن مردم بود. بعد دیدیم که ساکنان بشدت هراسان و وحشت‌زده با صدای بمب‌ها بیدار شدند و به بیرون خانه‌ها ریختند. افسران به ما می‌گفتند که این کار "سبب می‌شود که تروریست‌های احتمالی خودشان فرار کنند "... این خیلی حرف پوچی بود ولی ما هر شب این کار را می‌کردیم. افسران به ما تبریک می‌گفتند و به ما می‌گفتند «عملیات خوبی بود». ولی ما نمی‌فهمیدیم یعنی چه».

کشتار مردم کرانه باختری در ماه رمضان بدون دلیل؛

اعتراف دوم:
«نمی‌دانستیم که مسلمانان در ماه رمضان آداب و رسوم معینی دارند مثلا اینکه یکی از مردم در خیابان‌ها ساعت چهار بامداد طبلی را می‌کوبد تا به مردم بگوید وقت سحر شده است. هر وقت ما یکی از این "مسحراتی‌ها " را می‌دیدیم فریاد می‌زدیم که بایستد. ولی ما قواعد نظامی را در این گونه مواقع رعایت نمی‌کردیم. در حقیقت ما می‌بایست در ابتدا به او هشدار بدهیم اگر متوقف نشد آنگاه شلیک هوایی کنیم و اگر باز هم متوقف نشد به پای او شلیک کنیم ولی هیچ یک از این قوانین را رعایت نمی‌کردیم و او را فورا می‌کشتیم. ما به این صورت به دلیل ناآگاهی از آداب محلی مسلمانان، آنان را می‌کشتیم».


افشای هماهنگی ارتش اسرائیل با شهرک‌‌نشینان صهیونیست برای حمله به مردم فلسطین؛

اعتراف سوم:
«به نابلس رسیدیم. قرار بود شهرک‌نشینان به شهرک فلسطینی‌ها حمله کنند. شهرک‌نشینان مسلح بودند و به خانه‌های مردم فلسطین با سنگ و چوب و سلاح حمله‌ور می‌شدند. ماموریت ما مراقبت از شهرک‌نشینان و حمایت از آنان بود. برای همین دائم میان مردم عرب ترسیده و دستپاچه شده و شهرک‌نشینان بودیم تا از جان شهرک‌نشینان حفاظت کنیم. یکی از ما تلاش می‌کند یکی از شهرک‌نشینان را بازگرداند ولی ضرباتی دریافت می‌کند و صدای گلوله شنیده می‌شود. فضای وحشت و ترس و آشوب حاکم شده و کنترل اوضاع از دست ما خارج شده است. حادثه با جراحت مردم فلسطینی تمام می‌شود».

روزنامه القدس نوشت: این اعترافات، درز اطلاعاتی ویکی‌لیکس نیست که علیه ارتش اسرائیل منتشر می‌شود. اینها اعترافات دقیق و آشکار سربازان سابق اسرائیلی است که برای نخستین باز از دهان آنان منتشر می‌شود.

القدس افزود: 180 اعتراف سربازان اسرائیلی که در از سال 2000 تا 2009 در عملیات نظامی در کرانه باختری و غزه شرکت کردند، در کتابی به نام "شکست سکوت " جمع‌آوری شده است که سازمان اسرائیلی "کسر الصمت " آن را به نام خود یعنی شکست سکوت، منتشر می‌کند.

این سازمان پیش از این اعترافات و فیلم‌هایی از شکنجه فلسطینی‌ها به دست نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده بود ولی این نخستین بار است که سربازان صهیونیستی لب به اعتراف باز می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار