کد خبر: 427392
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰
آخر هفته با تلویزیون
سیمای جمهوری اسلامی برای آخر این هفته که به عزای روز عاشورا ختم می‌شود، 20 فیلم تلویزیونی را برای پخش در شبکه‌های مختلف آماده کرده است که همچنان دراین میان هیچ اثر تازه و درخور شهدای کربلا دیده نمی‌شود؛ ضعف بزرگی که علاوه بر سیما، به سینماگران و تهیه‌کنندگان تلویزیونی هم بازمی‌گردد که نتوانسته‌اند اثری در این حوزه بیافرینند.
به هرحال در این میان شاید از بهترین آثاری که می‌توان در ایام آخر هفته تماشا کرد، همان مسافر ری باشد که کمترین ربط را به سالار شهیدان دارد، اما فیلم قابل تاملی است. جدا از این تذکر، بهتراست آخرهفته را درهیئت‌ها و مساجد به عزاداری و تقاضای محشورشدن با قافله کربلا بگذرانیم تا در خانه به تماشای فیلم‌های تلویزیونی بپردازیم.
برهمین مبنا فیلم‌های آخرهفته به گزارش روابط عمومی سیما از شبکه‌های مختلف به شرح ذیل اعلام شده است:
شبکه یک
فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید»به کارگردانی محمد تقی انصاری و تهیه‌کنندگی حسین مرشد شیرازی چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 15 و سی دقیقه. در داستان فیلم آمده: سه زن در لباس مردانه که یکی از آنان همسرحنظله از یاران امام‌حسین(ع) است، شبانه او را که در خطر اعدام به دست مأموران عبیدالهه‌بن‌زیاد بوده نجات می‌دهند.)
فیلم تلویزیونی «روشنی صبحدم» به کارگردانی کاظم بلوچی و تهیه‌کنندگی فتح‌الله حداد پنج‌شنبه 25 آذرماه ساعت 15 و سی دقیقه. در خلاصه داستان فیلم آمده: فردی تا شب قبل از واقعه عاشورا طرفدار یزید و از جاسوسان عمربن سعد بود. او وقتی ازحقانیت امام حسین و یارانش آگاه می‌شود همچون حر از سپاه اشقیا به سپاه اولیا می‌پیوندد.
فیلم تلویزیونی «ریسمان سبز» جمعه 26 آذرماه ساعت 15 و سی دقیقه.
شبکه دو
فیلم تلویزیونی «مقصد» چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 17 و چهل و پنج دقیقه.
فیلم تلویزیونی «فرمانده» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه کنندگی سید محسن طباطبایی پور پنج‌شنبه 25 آذرماه ساعت 17 و چهل و پنج دقیقه.
فیلم سینمایی «بیداری» با بازی بدرالحایکی و ابرال التیتون جمعه 26 آذرماه ساعت 17 و چهل و پنج دقیقه
شبکه سه
فیلم سینمایی «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 20 و سی دقیقه.
فیلم تلویزیونی «زائر حسین» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محمد حسین حقیقی پنج‌شنبه 25 آذرساعت 20 و سی دقیقه.
فیلم سینمایی «نجوا» به کارگردانی حامد کلاهداری جمعه 26 آذر ساعت 10 و سی دقیقه.
در خلاصه داستان این فیلم آمده: از خانه‌ای صوت قرآن به گوش می‌رسد ولی هرکس می‌خواهد خانه بفروشد دچار دو دلی می‌شود و معامله را فسخ می‌کند.
فیلم سینمایی «مسافر ری» به کارگردانی و نویسندگی داود میرباقری جمعه 26 آذر ساعت 14 و چهل و پنج دقیقه.
درقرن سوم هجری، مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی(ع) است.عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردانشان و مریدان امام هادی (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین(ع) درکربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی(ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهر ری می‌روند. این هجرت از نظر سیاسی بسیار پراهمیت است و عبدالعظیم طی این مسافرت حامل پیام امام هادی(ع) به علویان ایرانی است.
داریوش ارجمند، جمشید هاشم‌پور، محمدرضا شریفی‌نیا ، ویشکا آسایش و پروانه معصومی درفیلم سینمایی «مسافر ری» بازی کرده‌اند.
فیلم سینمایی «صنم» جمعه 26 آذرساعت 23
شبکه چهار
فیلم تلویزیونی «دیگر تنها نیستم» به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی طالبی و تهیه‌کنندگی محمد خزایی چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 21 و سی دقیقه.
فیلم سینمایی «درمانگاه صحرایی» به کارگردانی دانیس تانوویچ و با بازی کالین فارل و جیمی سوس­ پنج‌شنبه 25 آذر ساعت 15 و چهل دقیقه.
این فیلم محصول کشورهای ایرلند، اسپانیا ، بلژیک و فرانسه درسال 2009 ساخته شده است.
فیلم تلویزیونی«ژرفا» به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم‌زاده اصل و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان پنج‌شنبه 25 آذرماه ساعت 21 و سی دقیقه.
فیلم سینمایی «سالوادور» جمعه 26 آذرماه ساعت 20 و سی دقیقه در قالب برنامه «سینما 4».
جوانی به نام سالوادور در اسپانیای زمان ژنرال فرانکو وارد گروه‌های سیاسی ضد فرانکو می‌شود و با همکاری دوستانش گروهی شبه‌نظامی تشکیل می‌دهد و به سرقت از بانک‌ها برای تأمین پول لازم جهت چاپ کتاب و شب‌نامه و پیشبرد مبارزه می‌پردازد.
شبکه تهران
فیلم تلویزیونی «توکل» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان ساعت 13 و سی دقیقه روز چهارشنبه.
فیلم تلویزیونی«توکل» داستان فردی است که هر ساله در روز تاسوعا نذر دارد. او با پس‌اندازی که برای این امر در نظر گرفته، به دلیل مشکلاتی که در طول داستان به وجود می‌آید، گره از کار 7 نفر باز می‌کند و در آخر نیز نذرخود را ادا می‌کند.
فیلم تلویزیونی «تفاخر» پنج‌شنبه 25 آذرماه ساعت 13 و سی دقیقه.
فیلم سینمایی «مومو» به کارگردانی آتالای تاسدیکن جمعه 26 آذرماه ساعت 13 و سی دقیقه. این فیلم محصول سال 2009 کشور ترکیه در ژانر درام تولید شده است.
شبکه قرآن
شبکه قرآن و معارف سیما برای عصر روز پنج‌شنبه 25 آذرساعت 14 و سی دقیقه. فیلم تلویزیونی«ستاره خضراء» را پخش می‌کند. همچنین فیلم تلویزیونی «حبـیـب» به کارگردانی داریوش یاری، جمعه 26 آذرماه ساعت 13 و سی دقیقه از سیمای استان‌ها پخش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار