کد خبر: 423262
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: تاکنون بیش از 10 هزار واحد آموزشی بسیج خواهران در سراسر کشور تاسیس شده و بالغ بر 2 میلیون نفر از خانم‌های خانه‌دار عضو بسیج هستند که در کنار تحکیم بنیان خانواده در فعالیت‌های اجتماعی هم شرکت می‌کنند.
به گزارش فارس، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه به منظور فرار رسیدن هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: بیش از نیمی از بسیجیان، عضو بسیج جامعه زنان هستند و ما بیش از 5 میلیون نفر عضو داریم.
وی افزود: تاکنون بیش از 10 هزار واحد آموزشی بسیج خواهران در سراسر کشور تاسیس شده و بالغ بر 2 میلیون نفر از خانم‌های خانه‌دار عضو بسیج هستند که در کنار تحکیم بنیان خانواده در فعالیت‌های اجتماعی هم شرکت می‌کنند.
اصلانی در ادامه تصریح کرد: بیان فعالیت‌های زنان ایران به عنوان یک نقطه قوت برای نظام اسلامی است که توانسته زمینه‌ای را فراهم کند که بانوان در پیشرفت کشور موثر باشند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان در خصوص برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج گفت: در این هفته فراخوان جشنواره رسانه‌ای عفاف و حجاب را خواهیم داشتیم و این جشنواره شامل تولیدات زنان در حوزه رسانه با نام پیام ریاحین است و با هدف معرفی تولیدات زنان در زمینه حجاب و عفاف راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره در 3 حوزه مطبوعات چاپی، رسانه‌های دیجیتال، رسانه‌های دیداری شنیداری و بخش ویژه برگزار می‌شود، اظهار داشت: اهداف این جشنواره، بیان توانمندی‌های زنان در فعالیت‌های اجتماعی، ثبت و مستند سازی حضور بانوان در بخش‌های گوناگون جامعه، معرفی و حمایت از زنان برگزیده حوزه رسانه و اطلاع رسانی، بیان نقش زن در جامعه و خانواده و بیان جایگاه زن در اسلام و زنان رسانه‌ای در زمان پیامبر(ص) است.
اصلانی با اشاره به محورهای این جشنواره خاطرنشان کرد: ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان، مقوله‌ حجاب و پوشش زنان، توجه به ماهیت زنان و نیازها و ویژگی‌های آنان، زن و فعالیت‌های اجتماعی، الگوی جامع شخصیت زن در اسلام، حقوق زن از دیدگاه اسلام، اسناد سازمان ملل و خلع معنوی حقوق زنان، نقش زنان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، بررسی مصوبات سازمان کنفرانس اسلامی پیرامون زنان و واکاوی فمینیسم از محورهای این جشنواره است.
وی همچنین اعلام کرد: مهلت دریافت آثار تا 27 دی‌ماه خواهد بود و پس از آن مراسم اختتامیه در روز ولادت پیامبر اسلام برگزار می‌شود. همچنین آثار برگزیده در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به برگزاری جلسات واکاوی فمینیسم گفت: یکی از بعدهای جنگ نرم، رواج فمینیسم توسط دشمن در میان خانواده‌ها است که بر پایی جلسات واکاوی فمینیسم برای مقابله با این طرح صورت می‌گیرد.
اصلانی در خصوص دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان در هفته بسیج اظهار داشت: اجرای مسابقه فرهنگی اینترنتی کلام علوی، تجلیل از فعالان زن در حوزه سلامت، افتتاح پژوهشکده مرکزی عفاف و حجاب، ویزیت رایگان بیماران در مطب بسیجیان سراسر کشور، اعزام تیم‌های پزشکی مناطق محروم از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی است.
وی با اشاره به اجرای طرح سفیران بسیج خاطرنشان کرد: طرح سفیران بسیج به جهت تربیت کارشناسان مسائل زنان اجرا شده است که در گام اول، 120 خواهر فوق لیسانس آموزش دیده‌اند و در هفته بسیج 80 نفر دیگر نیز طی یک دوره 3 ماه آموزش خواهند دید.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان افزود: در هفته بسیج مرحله دوم طرح تجلی محبت به جهت کمک به خانواده‌های محروم توسط خواهران بسیج اجرا می‌شود. همچنین از 155 خواهر بسیجی نخبه در هر استان تجلیل می‌شود و از زندگی 6 نفر از آنها فیلم مستندی تهیه شده که از صدا و سیما پخش می‌شود.
اصلانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده و می‌دانیم بانوان نقش بسیار کلیدی را در این خصوص دارند و می‌توانند با استفاده از باورها و ارزش‌های دینی در این جنگ شرکت کنند.
وی ادامه داد: اگر امروز باور کنیم که دشمن با همه توان و با همه رسانه‌ها در تلاش است تا تمام باورها و ارزش‌های ما را از بین ببرد، می‌توانیم عملیات‌هایی را برای مقابله شکل دهیم و این امر نیاز به یک عزم ملی دارد.
اصلانی در پایان از برگزاری همایش بزرگ خانواده‌های موفق توسط بسیج جامعه زنان در روز خانواده خبر داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
باعزض سلام وخسته نباشیدخدمت شمابسیجیان محترم من 20ساله هستم دردوره ابتدایی من دربسیج ثبت نام کردم اما دردوره راهنمایی مجبورشدم ترک تحصیل کنم من تاکلاس هفتم درس خواندم والان نمی دونم بااین کارت چه کارکنم ایامی تونم دربسیج شرکت کنم
___
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
ببخشید من 13 ساله ام و کارت بسیج دانش آموزی دارم.
میخواستم تو بسیج خواهران عضو بشم.
میشه راهنماییم کنید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار