کد خبر: 355120
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۷
دبیر شورای نگهبان گفت: سکوت کردن خواص مفهوم ضد انقلابی دارد، اگر خواص از حرکت فتنه‌گران راضی نیستند چرا اعتراض نمی‌کنند.

به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه خطاب به فتنه‌گران و سران فتنه گفت: آیا بالاخره فهمیدید که مردم با شما نیستند یا هنوز شک دارید؟ بیایید به دامان مردم برگردید و راه خود را از آمریکا و اسرائیل جدا کنید، آیا سران آمریکا و اسرائیل شما را تشویق نکرده‌اند؟ دیگر چه چیزی برای شما باقی مانده است؟ هویت شما مشخص شد ولی هنوز راه برای برگشت باز است و می‌توانید برگردید ، وقت آن است که به خود بیایید. اگر شما آمریکایی و اسرائیلی نیستید چرا آنها از شما حمایت می‌کنند؟ به قول حافظ: «گر بت نمی پرستی با دشمنان چه كارت؟»

وی در ادامه نیز خطاب به خواص جامعه اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خواص باید از فتنه‌گران برائت بجویند، سکوت کردن مفهوم ضد انقلابی دارد اگر خواص از حرکت فتنه‌گران راضی نیستند چرا اعتراض نمی‌کنند.
آیت الله جنتی افزود: از مردم به دلیل حضور در راهپیمایی عظیم 22 بهمن با همه وجود تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم به مردم خیر دنیا و آخرت بدهد، مردم با راهپیمایی عظیمشان نشان دادند که پیمانشان با امام و رهبر را فراموش نکرده‌اند و قدرت اسلام و نظام را حفظ کرده‌اند.

وی تصریح كرد: عده‌ای نشسته بودند که در این روز جشن پیروزی بگیرند و همه چیز را در روز 22 بهمن به نفع آمریکا و انگلیس ختم کنند که مشت محکمی بر دهانشان خورد و هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنند، مردم در این روز یک صدا گفتند که ما نمی‌ترسیم و از تحریم باکی نداریم و ولایت فقیه را پذیرفته و به آن پایبندیم.

جنتی ادامه داد: این قدرت‌نمایی مردم، قدرت‌نمایی رهبر انقلاب را در پی داشت که در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند نخواهیم گذاشت چند دولت بر جهان حاکمیت کند و این تداعی کننده جمله امام بود که فرموده بودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: حالا وقت آن است که مسئولین تا جایی که می‌توانند به مردم خدمت کنند و به درد آنها برسند، مسئولین باید بدانند اگر این مردم نبودند و از آنها حمایت نمی‌کردند استکبار جهانی و قدرت‌های زورگو آنها را جارو می‌کردند و خیلی‌ها را سر می‌بریدند.

جنتی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان اظهار داشت: مطالب خوبی در اجلاس خبرگان مطرح شد و دیدار با رهبری نیز برای اعضای خبرگان غنیمتی بود.

وی افزود: دشمنان هم دست شده‌اند تا با مردم و نظام اسلامی برخورد کنند ولی باید بدانند که در اینجا قدرت اسلام حاکم است و نمی‌توانند کاری کنند.

جنتی با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی توسط نیروهای امنیتی ایران اظهار داشت: از دوستان امنیتی در خصوص دستگیری این شرور تشکر می‌کنم، دستگیری ریگی به این صورت زنده و سالم را کسی باور نمی‌کرد و همانطور که گفته شد خرمشهر را خدا را آزاد کرد، این شرور را هم خدا دستگیر کرد.

وی ادامه داد: جای تاسف است که چطور این گروه تروریستی با این سوابق کثیف، اسم خود را جند‌الله گذاشته است البته این کار سابقه دارد عمر‌سعد هم به لشکرش می‌گفت‌ جند‌الله و چندی پیش هم عده‌ای در روز عاشورا پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند و از سوی برخی افراد مردم خداجو نامیده شدند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: عبدالمالک ریگی در طی این چند سال 409 نفر را کشته و زخمی کرده است و 24 اسیر گرفته بود که مشخص نیست که چه بلاهای نیز بر سر آنها آورده است.

جنتی در ادامه با اشاره به ساخت ناوشکن جماران توسط متخصصین داخلی اظهار داشت: نیروهای دریای ما در زمان کم و با هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به کشورهای دیگر این ناوشکن را ساختند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت تصریح کرد: مسئله وحدت نباید تنها بین شیعه و سنی مطرح باشد بلکه شیعه با شیعه و سنی با سنی هم باید وحدت داشته باشند، چرا باید کشورهای غربی و استکباری کشورهای اسلامی را غارت و در امورشان دخالت کنند؟ به عنوان مثال آمریکا در امور عراق دخالت می‌کند و می‌گوید بعثی‌ها باید در حکومت حضور داشته باشند، در صورتی که اصلا به آنها ربطی ندارد، کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند تا جلوی این دخالت‌ها گرفته شود.

جنتی در پایان اظهار داشت: به افرادی که علیه شیعه سم‌پاشی و توطئه می‌کنند می‌گویم که بدانید هر که با آل علی درافتاد از بین رفت و سرنگون شد و در عین حال ما باید از تفرقه‌انگیزی جلوگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار