کد خبر: 206427
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
اعلام دکترین جدید بازدارندگی توسط حزب الله
دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به رژیم صهیونیستی هشدار داد: اگر شما یک ساختمان را در ضاحیه ویران کنید ما در مقابل چندین ساختمان را در تل‌آویو منهدم خواهیم کرد.
سید حسن نصر الله در مراسم سالروز شهدای مقاومت در منطقه ضاحیه بیروت ضمن بیان این مطلب گفت: تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان جنبه بازدارندگی دارد چون بیش از 95 درصد از آن مشروط است، اگر مقاومت این کار را انجام دهد، ما آن کار را انجام می‌دهیم. این نشان می‌دهد که آنها ترسیده‌اند.
وی افزود: در تمام طول عمر خود عادت کرده بودیم که آنها تهدید کنند و ما به صورت مشروط پاسخ دهیم، اما اسراییل الان مشروط تهدید می‌کند.
نصرالله بهترین راه مقابله با اسراییل را تهدید در مقابل تهدید آن هم با شجاعت و جدیت دانست و ادامه داد: بعد از اینکه تهدیدهای اسراییل با پاسخ قاطع سوریه مواجه شد، کسی در اسراییل نبود که اظهارات تهدیدآمیز را توجیه نکند. باراک در تهدیدات خود علیه لبنان گفته بود که نیروهای هوایی در این جنگ کافی نیست و ما به آنها گفتیم که با یگان‌های خود به کوه‌ها و دره‌های لبنان خوش‌ آمدید، ما تعهد می‌دهیم که یگان‌های شما در خاک ما منهدم خواهند شد، بعد از این تهدیدها بود که اسراییل از سخنان خود عقب نشست و دیگر ما از اهداف قاطع در جنگ‌های اسراییل چیزی نمی‌شنویم و هر بار که از جنگ سخن می‌آورند، اهداف کوچکی را برای خود قرار می‌دهند.
وی اضافه کرد: آنها تهدید می‌کنند که زیرساخت‌های لبنان را می‌زنند. من می‌گویم که زیرساخت‌های فلسطین اشغالی مهم‌تر است. آنها اگر فرودگاه شهید رفیق حریری را بزنند ما فرودگاه بن گوریون را می‌زنیم.
دلایل ضعف اسراییل
دبیرکل حزب الله لبنان درباره انتقام خون شهید عماد مغنیه نیز گفت: ما می‌توانستیم و می‌توانیم اهداف سطحی را برای انتقام مغنیه هدف قرار دهیم ولی کسی که ما می‌خواهیم انتقامش را بگیریم، عماد مغنیه است. دشمن ما نگران است و ما پاسخ ترور مغنیه را می‌شناسیم.
نصر الله از کسانی که حزب الله را موجب ناامنی لبنان می‌دانند، انتقاد کرد و افزود: در یک ماه گذشته می‌شنویم که وجود مقاومت بهانه کافی است تا دشمن اقدام به جنگ کند.
برخی حرف‌هایی می‌زنند که اسراییلی‌ها به زبان نمی‌آورند. اینها ناخرسند هستندکه از زمان جنگ جولای 2006 تا امروز هیچ حادثه‌ای در مرزها اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: آنها به این بهانه می‌گویند مقاومت باید از بین برود. آیا دولت برای کسانی که توجیه کاملی برای تجاوزگران به خاک ما ارائه می‌کنند، سکوت می‌کند؟
نصرالله درباره وضعیت اسراییل پس از جنگ 33 روزه نیز گفت: اسراییل در تنگنای عدم توانایی برای تحمیل صلح،‌ناتوانی برای آغاز جنگ و ناتوانی برای تحمیل شروط صلح به سر می‌برد. آیا اسراییل می‌تواند شروط صلح را تحمیل کند. بااحترام به طرح عربی می‌گوییم که زمان این امر گذشته و اسراییل نمی‌تواند شروط خود را تحمیل یا جنگی را آغاز کند.
وی ادامه داد: اولمرت پس از دو جنگ غزه و 33 روزه اعتراف کردکه اسراییل شکست خورده و مقاومت قدرتمندتر شده است. ما در سوریه، لبنان و فلسطین قدرتمند هستیم و اسراییل نمی‌تواند هر زمان که خواست علیه ما دست به جنگ بزند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به مانع‌تراشی اعراب در آشتی فلسطینی‌ها آن را خدمت به اسراییل دانست. وی همچنین با تجلیل از شهیدان مقاومت اعلام کرد که مقاومت راه آنها را ادامه خواهد داد.
استراتژی جدید حزب الله
همچنین عضو شورای ملی اطلاع‌رسانی لبنان تأکید کرد: دبیرکل حزب الله در سخنان اخیر خود راهبرد بازدارندگی جدیدی را علیه اقدامات احتمالی رژیم اسراییل اعلام کرد.
غالب قندیل افزود: سیدحسن نصرالله معادله بازدارندگی راهبردی جدیدی را ایجاد کرده که ناتوانی رژیم صهیونیستی از به راه انداختن جنگ نتیجه همین معادله است.
وی ادامه داد: دشمن صهیونیست جدی بودن سخنان نصرالله را می‌داند چون این جایگاه دبیر کل حزب الله حاصل تجربه طولانی اوست. اینکه انهدام در ضاحیه با انهدام در تل آویو پاسخ داده خواهد شد به قدرت موشک‌های دوربرد و توان تخریبی آن در زورآزمایی احتمالی رژیم صهیونیستی اشاره دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار