کد خبر: 206365
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی
دبیرکل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و خطاب به این رژیم گفت: اگر شما یک ساختمان را در ضاحیه ویران کنید، ما در مقابل چندین ساختمان را در تل‌آویو منهدم خواهیم کرد.
به گزارش فارس، سید "حسن نصرالله " در آغاز سخنرانی خود در مراسم سالروز شهدای مقاومت در منطقه "ضاحیه " در حومه جنوبی بیروت رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) را به امت اسلامی تسلیت گفت.
در این مراسم نمایندگان روسای سه گانه حضور داشتند و "ولید جنبلاط " رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان نیز که در قطر به سر می‌برد فرزندش "تیمور " را به عنوان نماینده خود برای شرکت در این مراسم مامور کرد.
این مراسم همچنین با وی‍ژه برنامه‌هایی همراه بود و فرزند شهید شیخ "راغب حرب " سخنانی را برای خانواده شهدا ایراد کرد.
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در این مراسم که سخنانش از طریق شبکه تلویزیونی المنار پخش می‌شد، پنجمین سالگرد شهادت "رفیق حریری " نخست وزیر اسبق لبنان را به خانواده گرامی وی و همه اعضای جریان "المستقبل " و دوستدارانش تسلیت گفت.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت گفت: ما بار دیگر فقدان این عزیزان را تسلیت عرض می‌کنیم و در عین حال بار دیگر به خانواده شهدا تبریک می‌گوییم زیرا آنها به پیروزی عظیمی نایل شدند و مدال رفیع شهادت را بر گردن آویختند بنابراین شهدای ما در مکتب جهاد و مبارزه مایه افتخار و سربلندی ما هستند و من درباره مقاومت و تهدیدات و چگونگی مقابله در لبنان با این چالش‌ها و تهدیدات سخن خواهم گفت.
وی با اشاره به وی‍ژگی‌ها و صفات فرماندهان مقاومت گفت: صفات و وی‍ژگی‌های مشترک همه آنان تواضع، محبت، عطوفت و مهربانی است و فرماندهان جوان مقاومت از همان آغاز نسبت به درگیری با دشمن درباره قدس و فلسطین آگاهی و بینش داشتند که این بینش با حضور امام موسی صدر افزایش یافت و آنها از همان عنفوان جوانی در مسیر فعالیت، بخشش و جانفشانی حرکت می‌کردند و مردانی بزرگ بودند.
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: پایداری 46 ساله "عماد مغنیه " از فرماندهان برجسته حزب‌الله به نوبه خود یک دستاورد است و فرماندهان مقاومت خون خویش را در عنفوان جوانی نثار کردند.
وی افزود: ما در هر مناسبتی و یادبود فرماندهان مقاومت، مسئولیت پاسداری از دستاورد آنها را برعهده می‌گیریم و آنها به همراه همه شهدای ارتش و ملت دستاورد به ارمغان آوردند، آنها سرزمین لبنان و اسیران را آزاد کردند و به لبنان و جایگاه این کشور احترام بخشیدند و وصیت آنها این است که از دستاورد آنها محافظت کنیم، دستاوردی که ثمره حیات آنها است و در نهایت ثمره خون آنها است. دستاوردی که آنها به یادگار گذاشتند، مقاومت و تاریخ، گزینه‌ها، حضور و قدرت و توانمندی آن در تحمل مسئولیت‌ها است.
مقاومت ثابت کرد که لبنان قدرتمند است
سید "حسن نصرالله " با اشاره به عمر با برکت 46ساله حاج "عماد مغنیه " گفت که این مقداری که مغنیه پایداری کرد خود به تنهایی یک دستاورد به شمار می‌رفت.
وی حفاظت از دستاوردهای شهدای لبنان از مقاومت گرفته تا شهدای مردم و ارتش را مسئولیت مردم در قبال دستاوردهای آنان دانست و تاکید کرد: آنها سرزمین‌ و اسرا را آزاد کردند و احترام و موقعیت لبنان را به دیگران تحمیل کردند، وصیت آنها این است که ما از دستاوردهای آنان که ثمره زندگی و خون آنان است، محافظت کنیم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان مقاومت را از دستاوردهای خون و جان شهدا دانست و گفت: گزینه مقاومت و قدرت و توانایی آن در تحمل مسئولیت‌ها است که ما را در مقابل برخی سوال‌ها قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه سوال‌هایی که در اوضاع داخلی لبنان مطرح است، همان سوال‌هایی است که در سال 1982 نیز مطرح بود، گفت: به عنوان مثال برخی از این سوال‌ها اینهاست: آیا آمریکا می‌تواند از لبنان حمایت کند؟ آیا آمریکا واقعا می‌تواند از لبنان محافظت کند؟ این در حالی است که اوباما نتوانست شهرک‌سازی را متوقف کند. آیا مصوبات بین‌المللی و جامعه جهانی از لبنان محافظت می‌کنند؟ این در حالی است که جامعه جهانی همواره تنها برای قدرتمند‌ها ارزش و احترام قایل است.
نصرالله ادامه داد: آیا ممکن است با گزینه بی طرفی بتوان مزارع "شبعا " را آزاد کرد یا آوارگان فلسطینی را [به خانه‌های خود] بازگرداند؟ امروز در روزنامه‌ها خواندیم که لیبرمن [وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی] گفته بود کسانی که فکر سازش در مقابل سرزمین را در سر می پرورانند در توهم‌اند. آیا لبنان با اتخاذ گزینه بی‌طرفی می‌تواند سرزمین‌های خود را در آینده بازگرداند؟
وی با اشاره به اینکه تجربه بشری نشان داده که زندگی برای افراد قوی است و افراد ضعیف جایی در این معادله‌ها ندارند، گفت: کسانی که به حمایت دیگران متوسل می‌شوند، هیچ جایگاهی ندارند. تنها قدرتمند‌ها هستند که می‌توانند اهداف خود را محقق کنند و ما ثابت کردیم که لبنان قوی است و امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهارات خود به افزایش تهدیدات علیه لبنان اشاره کرد و موضع رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان، نخست‌وزیر و فرماندهی ارتش در مقابل این تهدیدات را ستود و آن را نشانگر رد این تهدیدات و همبستگی ملی در مقابل هر گونه جنایت اسرائیل دانست.
وی همچنین به صورت خاص به تلاش‌های رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان در سفرهای خارجی برای مقابله با این تهدیدات اشاره کرد.
نصرالله در ادامه به برخی اظهارات در عرصه داخلی لبنان در مورد بهانه‌ دادن به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که لبنان با چنین تهدیداتی از داخل مواجه نیست و بررسی این موضوع درست نیست، اسرائیل به هیچ بهانه‌ای نیاز ندارد، در تمام جنگ‌های خود علیه لبنان به این بهانه‌ها استناد نکرد و از سوی دیگر اگر نیاز به این بهانه‌ها باشد، خود آن را می‌تراشد.
رژیم صهیونیستی از به راه انداختن جنگ ناتوان است
سید "حسن نصرالله " گفت: در رابطه با عدم بهانه دادن به اسرائیل مسئله خطرناک تلاش [برخی‌ها] برای توجیه اسرائیل و مسئول دانستن مقاومت است.
وی افزود: ما برای بحث‌وبررسی و متقاعد کردن‌ آنها به اشتباه بودن این مسئله آماده‌ایم اما خطرناک‌تر از آن این است که از یک ماه پیش در لبنان می‌شنویم در یک مکان محدود است نه در چارچوب یک نیروی گسترده و این سخن به این معناست که : نفس وجود مقاومت حتی اگر دست به اقدامی هم نزد، بهانه کافی است تا دشمن اقدام به جنگ کند و برای اینکه دشمن بهانه‌ای نداشته باشد باید مقاومت لغو شود، این سخن واقعا خطرناک است زیرا به معنی توجیهی کامل برای تجاوزگری اسرائیل است و متاسفانه آنچه برخی لبنانی‌ها به زبان می‌رانند برخی اسرائیلی‌ها این سخن را نمی‌گویند و پیشاپیش مقاومت را مسئول تجاوزگری می‌دانند، اینها ناخرسند هستند زیرا از زمان جنگ جولای تا به امروز هیچ حادثه‌ای در مرزها رخ نداده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که "آیا این فراخوانی برای جنگ نیست؟ " گفت: این توجیهی است که برخی لبنانی‌ها برای جنگ ارائه می‌کنند با این بهانه که وجود مقاومت برای آغاز جنگ علیه لبنان کافی است، آیا برخی‌ها گمان‌ می‌کنند طرح‌های آنها که اخیرا بر باد رفته است، تنها با جنگ جدید اسرائیل عملی خواهد شد؟ مسئولیت دولت لبنان در این زمینه چیست، آیا دولت برای کسانی که توجیه کاملی برای تجاوزگران به خاک ما ارائه می‌کنند، سکوت می‌کند؟
نصرالله در ادامه به کنار گذاشتن این منطق و سخنان فراخواند و گفت: این[سخنان] به معنی این است که در داخل لبنان کسانی هستند که توجیه می کنند و حساب باز می‌کنند و این واقعیت نیازمند پاسخگوئی در سطح فراگیر ملی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت داخلی اسرائیل تصریح کرد: به طور خلاصه وضعیت راهبردی اسرائیل از زمان شکست در تجاوز به لبنان در جولای 2006 را می‌توان اینگونه توصیف کرد: اسرائیل در تنگنای عدم توانائی برای تحمیل صلح ، ناتوانی برای آغاز جنگ و ناتوانی برای تحمیل شروط صلح بسر می‌برد و این موضوع در خصوص مزارع "شبعا "، تپه‌های "کفرشوبا " و اراضی اشغالی در سوریه و فلسطین منطبق است، آیا اسرائیل می‌تواند صلح را بر ملت‌های عربی بدون بازگرداندن سرزمین و قدس، تحمیل کند؟ با احترام به طرح صلح عربی [ می‌گوئیم] که زمان این امر گذشت، اسرائیل نمی‌تواند صلح را با شروط خود تحمیل کند و علاوه‌بر آن از آغاز جنگ ناتوان است.
وی همچنین گفت: آنچه ما پس از دو جنگ غزه و جولای شاهد هستیم، امری طبیعی است، اسرائیلی‌ها به شکست خود اعتراف کردند و بنا به اعتراف خود آنها مقاومت قدرتمندتر شده است، اولمرت[نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی] نیز در نوشته‌های خود اعتراف کرد که در جنگ غزه شکست خورد زیرا هدف این جنک نابودی حماس بود، امروز اگر اسرائیل قصد آغاز جنگ دارد با یک شرطی تحت عنوان نص قطعی و مطمئن روبرو است نه پیروزی احتمالی، ما در فلسطین، سوریه و لبنان قدرتمند هستیم تا جائیکه اسرائیل نمی‌تواند هر زمان که خواست دست به جنگ علیه ما بزند، اینکه اسرائیل احتمال قوی برای پیروزی داشته باشد کافی نیست، اسرائیل احتمال هیچ شکست جدید را نمی‌دهد.
اعراب با مانع تراشی در آشتی فلسطین به اسرائیل خدمت می‌کنند
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: "با این توصیف، مشاهده می‌کنیم که اسرائیل در حال حاضر مشکلی در به راه انداختن جنگ دارد لذا به بالا‌بردن توانمندی و قدرت خود روی می‌آورد و آنها مشکلاتی در زمینه جذب افراد [به ارتش] و همچنین مشکلات بی‌اعتمادی داخلی و نظایر آن دارند و به صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی می گویم که موضوع "گنبد آهنی " به یک فیلم سینمایی نزدیکتر است تا به واقعیت و برخی درحال بحث و مناقشه هستند که آیا این سپر فایده‌ای دارد؟ "
رژیم صهیونیستی درحال شکل‌دهی به سامانه‌ای تحت عنوان "گنبد آهنی " است تا به گفته خود از آن برای مقابله با موشک‌های حزب‌الله و موشک‌های مقاومت در نوار غزه استفاده کند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: اسرائیل همچنان به زمان برای سامان دادن به تاکتیک‌ها و فناوری‌های خود نیاز دارد و در مقابل، سیاست این رژیم اقدام برای عدم افزایش قدرت دشمنانش است و به این منظور سه وسیله دارد. نخست تهدید به جنگ، یعنی اگر این نوع سلاح را بیاورید ما هم اقدام کرده و همانند آن را خواهیم آورد؛ به عبارت دیگر تهدید به جنگ برای جلوگیری از تکمیل آمادگی.
وی گفت: دوم، فعالیت در زمینه امنیتی است، یعنی ترور حاج مغنیه، المبحوح و دیگران و در نتیجه ضربه‌زدن به قدرت بالا بردن آمادگی.
دبیرکل حزب‌الله گفت: سوم، گزینه فتنه‌انگیزی است. اسرائیل مانع اساسی پیشرفت آشتی در فلسطین است و هر یک از اعراب که در مسیر برقراری این آشتی مانع‌تراشی می‌کند، با همدستی با اسرائیل به این رژیم خدمت می‌کند و گزینه فتنه‌انگیزی در لبنان با مجله "اشپیگل " آغاز و به تهدیدات لیبرمن رسید.
وی افزود: وی‍ژگی لیبرمن این است که آنچه در درونش می‌گذرد را آشکارا می‌گوید و ما معتقدیم که این تهدیدات از این منظر که جنگی روانی است، بیشتر به بحث مرعوب کردن ملت لبنان، دولت لبنان و مقاومت نزدیکتر است تا از این طریق جلوی آنها را برای افزایش قدرت خویش بگیرد و وی با این سخنان همچنین به دنبال بالا بردن وضعیت روحی در فلسطین اشغالی و تلاش برای متقاعد کردن صهیونیست‌ها به این مسئله است که اسرائیل قوی است.
چنانچه ضاحیه را هدف قرار دهید، تل‌آویو را می‌زنیم
سید "حسن نصرالله " با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: این تهدیدات جنبه بازدارندگی دارد، چون بیش از 95 درصد از آن به صورت مشروط است، اگر مقاومت این کار را انجام دهد، ما آن کار را انجام می‌دهیم. این نشان می‌دهد که آنها ترسیده‌اند.
نصرالله ادامه داد: در تمام طول عمر خود عادت کرده بودیم که آنها تهدید کنند و ما به صورت مشروط پاسخ دهیم، اما اسرائیل الان مشروط تهدید می‌کند.
وی در ادامه به دومین نکته در مورد تهدیدهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ما باید چگونه با این تهدیدات مقابله کنیم؟ ما یک نمونه در این موضوع داریم و آن این است که تهدیدات را با تهدید و شجاعت پاسخ دهیم. این چیزی است که در مقابل اسرائیل کارساز است. تهدید در مقابل تهدید بویژه اگر به صورت جدی باشد چیزی است که مانع از جنگ می‌شود یا آن را به تاخیر می‌اندازد.
وی در این زمینه مثال سوریه را مطرح کرد و گفت که بلافاصله بعد از اینکه تهدیدهای اسرائیل با پاسخ قاطع سوریه مواجه شد، کسی در اسرائیل نبود که این اظهارات تهدید‌آمیز را توجیه نکند.
سید حسن نصرالله در ادامه از تهدیدات "ایهود باراک " علیه لبنان سخن گفت و تاکید کرد که وی از پیروزی قاطع و سریع در جنگ آینده سخن گفت، این نشان می‌دهد که هدف اسرائیل از جنگ آینده همانند جنگ 33 روزه از بین بردن مقاومت است.
نصرالله ادامه داد: باراک در این تهدیدات گفته بود که نیروهای هوایی در این جنگ کافی نیست و ما به آنها گفتیم که با یگان‌ها خود به کوه‌ها و دره‌های لبنان خوش‌ آمدید، ما تعهد می‌دهیم که یگان‌های شما در خاک ما منهدم خواهند شد، بعد از این تهدیدها بود که اسرائیل از سخنان خود عقب نشست و دیگر ما از اهداف قاطع در جنگ‌های اسرائیل چیزی نمی‌شنویم و هر بار که از جنگ سخن می‌آورند، اهداف کوچکی را برای خود قرار می‌دهند.
وی در ادامه بار دیگر به استراتژی رژیم صهیونیستی برای از بین بردن ضاحیه جنوبی لبنان اشاره کرد و گفت: در جنگ گذشته گفتیم اگر بیروت را هدف قرار دهید، تل‌آویو را هدف قرار می‌دهیم، برای مرحله‌ آینده به شما گفتیم که اگر ضاحیه را هدف قرار دهید تل‌آویو را هدف قرار می‌دهیم.
نصرالله با اشاره به اینکه تمرکز صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی از نوار ساحلی بعد از "حیفا " تا جنوب تل‌آویو است، گفت: در آنجا ساکنان و پالایشگاه‌های نفت و کارگاه‌ها و همه چیز قرار دارد، امروز من یک توضیح به تهدیدات اسرائیل اضافه می‌کنم، آنها فکر می‌کنند که ساختمان‌هایی در ضاحیه را هدف قرار می‌دهند، ساکت خواهیم نشست اما من به آنها می‌گویم اگر شما یک ساختمان را ویران کنید، ما در مقابل چندین ساختمان شما را در تل‌آویو منهدم خواهیم کرد.
دبیرکل حزب‌الله افزود: آنها هنگامی که فهمیدند نمی‌توانند از اراده مقاومت کم کنند، سراغ دولت و ملت لبنان رفتند و تهدید کردند که زیرساخت‌های لبنان را هدف قرار می‌دهند، لبنان زیرساخت‌هایی دارد، اما فلسطین [اشغالی] نیز زیرساخت‌هایی دارد.
نصرالله با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های آنها در اسرائیل مهم‌تر از زیرساخت‌های لبنان است، گفت: من این نکته را می‌گویم و آنها می‌توانند در این زمینه مطمئن شوند، اگر شما فرودگاه بین‌المللی شهید "رفیق الحریری " در بیروت را هدف قرار دهید، ما فرودگاه "بن گوریون " در تل‌آویو را می‌زنیم.
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: اگر بنادر ما را بزنید، بنادر شما را هدف قرار می‌دهیم و اگر تاسیسات نفتی ما را بزنید، کارخانه‌ها و تاسیسات نفتی‌تان را می‌زنیم.
ما برای حفاظت از لبنان به هیچ کس نیازی نداریم
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در لبنان یعنی مردم، مقاومت و ارتش ملی با قدرت قادر هستیم تا از کشور خویش دفاع کنیم و برای حفاظت از لبنان به هیچ کسی نیاز نداریم.
وی افزود: ما این چنین با تهدید مواجه می‌شویم و با تهدیدات نه با عقب‌نشینی و ترس بلکه با ثبات قدم و مقابله به مثل روبرو می شویم و خواهان جنگ نیستیم و هیچ روزی جنگی به راه نینداخته‌ایم اما از کشور خود دفاع و در سرزمین خویش ایستادگی می‌کنیم و از کرامت مردمان محافظت می‌نماییم.
سید حسن نصرالله گفت: یک سوال در یادبود رهبران و فرماندهان شهید باقی می‌ماند و آن هم درباره گرفتن انتقام خون حاج "مغنیه " از رژیم صهیونیستی است و به صراحت به شما می گویم که برخی صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که حزب الله یک هدف سطح پایین را برای گرفتن انتقام عماد مغنیه انتخاب خواهد کرد تا بگوید که این اقدام، انتقام خون حاج مغنیه بود اما تاکید می‌کنم که در دو سال گذشته ما اهداف سطح بسیاری برای گرفتن انتقام وی داشتیم اما این کار را نکردیم زیرا کسی که می خواهیم انتقام خون او را بگیریم عماد مغنیه است.
وی افزود: ما اهدافی را که می‌توانیم از طریق آن به صهیونیست‌ها بگوییم که پاسخ ما به ترور مغنیه چیست، می شناسیم و دشمن ما نگران است و بگذارید تا در نگرانی به سر ببرد. ما کسی هستیم که زمان و مکان و هدف را انتخاب خواهیم کرد و در یادبود حاج عماد به شما می گویم انتقامی که می خواهیم بگیریم انتقامی متناسب با جایگاه عماد مغنیه است.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما انتقام را برای انتقام نمی خواهیم بلکه می خواهیم از کل موضوعی که عماد مغنیه تجلی‌بخش آن بود، حفاظت کنیم.
وی در پایان سخنان خود بر ادامه راه شهدای مقاومت تاکید کرد و گفت: ما به راه فرماندهان خویش وفادار هستیم و به شهدای خود می گوییم که مطمئن باشند راه شما را ادامه خواهیم داد و برادران شما آرزوهایتان را تحقق خواهند بخشید. مطمئن باشد ای فرماندهان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار