کد خبر: 204783
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: امروز بین تقی‌زاده و میرزا‌حسین‌خان سپهسالار و فرهاد میرزای معتمد و دیگران که به انگلیس یا روس وابسته بودند با افرادی که امروز به انگلیس یا آمریکا می‌روند و از آنها مواجب می‌گیرند و علیه جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند فرقی وجود ندارد.
به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در همایش "در سایه سار آفتاب " که با موضوع تبیین شخصیت مقام معظم رهبری در هشتمین دوره اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس برگزار شد، تبیین رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در 20 ساله گذشته را موضوعی دانست که در مورد آن غفلت شده‌ و افزود: وظیفه تک تک مسلمانان شیعی است تا به اندازه توان هر آنچه را در این خصوص می‌دانیم، بیان کنیم تا حق این امر عظیم را به جا آورده باشیم.

باید کارنامه درخشان 20ساله رهبری تبیین شود

وی با تذکر این نکته که توصیف کار مهم رهبری طی این 20 سال، یک کار شخصی نیست و تبیین مصداق عملی حاکمیت ولایت فقیه در یک کشور اسلامی، در این آشفته بازار سیاسی جهان امروز است، گفت: طرح این مسئله ابتدا توسط امام(ره)، تحت عنوان حکومت اسلامی یا ولایت فقیه، شاید برای اکثریت عامه مردم مسلمان چه شیعه و چه سنی یک امر تازه‌ای بود، ضمن اینکه در حوزه‌های علمیه موضوع ولایت فقیه، موضوع مورد بحثی بود‌ که در طول تاریخ تشیع همواره مورد گفتگو بود و تقریبا همه علمای شیعه به نسبت‌های مختلف به این امر معتقدند که پس از غیبت امام معصوم، مسلمین به حال خویش رها نشده‌اند و این دلیل عقلی هم دارد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با انحرافی دانستن این سخنان که "در زمان غیبت امام، هر حکومتی که تشکیل شود، حکومت جور است " و "هر چه فساد در دنیا بیشتر شود، ما به ظهور نزدیکتر می‌شویم "، خاطرنشان کرد: معنای عملی این حرف آن است که پس از غیبت امام (ع) عملاً اسلام تعطیل است و در حقیقت ترویج فساد است و این با اسلامی که مدعی کمال و خاتمیت و تامین کننده سعادت دنیا و آخرت در همه زمان‌ها و مکان‌هاست، مغایر است؛ اسلام مهمترین امر که امر حکومت بر مسلمان‌هاست را تعطیل نمی‌کند و برای اینکه در ظهور آن حضرت تعجیل کنیم، عقل هم حکم می‌کند که مسلمان‌ها دارای تکلیفی باشند.
ولایتی با اشاره به مجموعه حرکت‌های بیداری اسلامی در 200 سال اخیر، گفت: حرکت‌های آزادی بخش و اسلامی که تعدادشان در جهان اسلام و تاریخ ایران کم نیست، هیچ کدامشان به نتایج مطلوب و نهایی نرسیدند یا اگر رسیدند زود ساکت شدند یا ابتر ماندند، اما در مورد انقلاب اسلامی چیزی که در عمل مفید فایده واقع شده و اهداف ملت ایران و اهداف ملت‌های مسلمان را به عنوان جهان اسلام برآورده کرده و 30 سال در آن استقامت کرده و پیش رفته، موضوع حاکمیت فقیه یا اصل ولایت فقیه است.
وی با اشاره به پیروزی انقلاب در بهمن ماه 57 به یادآور شد: این انقلاب، این تحول، ریشه‌هایش در تاریخ 1400 ساله اسلام و تشیع است، بنابراین این انقلاب از اسلام شروع شد و جلوتر که آمد، کار آمدتر شد، با تجربه‌تر شد، سرد و گرم کشیده‌تر شد، شکست‌های قبلی موجب تجربه شد و از نتایج آن استفاده کردند و این شد که انقلاب اسلامی به ثمر رسید و بر زمین نماند و بعد از رحلت امام(ره) ادامه یافت و به برکت ادامه راه امام توسط خلف صالح امام، توانست این راه به بهترین نحو ادامه دهد.

کسانی که عمق قدرت و نفوذ ایران را درک نمی‌کنند از وضعیت دنیای معاصر بی اطلاعند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل حساسیت جایگاه‌ ایران از نظر جغرافیایی و قدرت تاثیر‌گذاری در عرصه ‌بین‌المللی را از ویژگی‌‌های حکومت ایران برشمرد و گفت: کسانی که عمق قدرت و نفوذ ایران را درک نمی‌کنند، دلیلش بی اطلاعی از وضعیت دنیای معاصر و طبیعت حکومت و مشکلاتی که بر سر هر حکومتی به طور عام و بر سر راه جمهوری اسلامی به طور خاص وجود دارد، است، یعنی دنیا و تاریخ را نمی‌شناسد.
ولایتی اضافه کرد: به عنوان مثال به همسایگان خود نگاه کنیم، به افغانستان و عراق جمهوری‌های آسیای مرکزی و قفقاز و جزیرة‌العرب و ... نگاه کنیم؛ ببینیم که این کشورها ثبات دارند؟ هیچ مشکلی ندارند؟ توانسته‌اند سر پای خودشان باشند؟ توانسته‌اند از مرزهای خودشان دفاع کنند؟ کشور بزرگی مثل چین با این عظمت و امکانات، تقریبا دارای یک پنجم جمعیت جهان است، به لحاظ وسعت تقریبا سومین کشور هم ارز کاناداست، به لحاظ سرعت پیشرفت اقتصادی حرف اول را می‌زند و یکی از 5 کشور صاحب حق وتو و صاحب تکنولوژی هسته‌ای است، اما با این حال می‌بینید که از اطراف توسط آمریکایی‌ها محاصره شده و دائما تحت فشار است.
وی با یادآوری هجمه‌های دشمنان انقلاب در طی سی سال گذشته افزود: آنها اطراف ما را با نیروهای ناتو پر کرده‌اند، ولی کشور ما با وجود محاصره اقتصادی، نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، هجوم نرم و اینترنتی که اکنون خیلی روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود؛ توانسته انتخابات برگزار کند، بر دموکراسی پایبند باشد، بر اسلام پایبند باشد و به دفاع از نهضت‌های آزادی بخش بپردازد.
وزیر اسبق امورخارجه با اشاره به سخن رهبر مقاومت اسلامی لبنان مبنی بر اینکه "اگر تعرض به ایران شود ما اسرائیل را برجای نمی‌گذاریم "، گفت: مبارزان لبنان و فلسطین، مبارزان سابق عراق که امروز در حاکمیتند، متحدین و همسنگران ایران در خاورمیانه و در مرزهای ایران هستند و این نقش بسیار موثر منطقه‌ای جمهوری اسلامی است که در این هرم، حاکم است و در راس آن ولی فقیه است.
ولایتی با بیان اینکه اگر بخواهیم یک جمع‌بندی درباره رهبری کنونی جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای داشته باشیم، هیچ نیازی نیست که در ابتدا وارد جزئیات شویم، افزود: باید ببینیم که آنچه که از امام به عنوان میراث سنگین و بسیار حساس ایشان به جا مانده بود، این میراث حفظ شده و یا علاوه بر اینکه حفظ شده به پیش رفته و اگر این به پیش رفته باشد، نشان از عملکرد درست مقام معظم رهبری است و این کلیت مسئله است.
وی ادامه داد: اینطور نیست که بگوییم در هر جای تاریخ هر جامعه اسلامی که رخ دهد، هیچ اشکالی در آن به وجود نمی‌آید و همه چنین مطلق است چراکه همه گروه‌هایی که در مقابل علی (ع) ایستادند، مسلمان بودند؛ جنگ جمل، حنین، صفین و خوارج با مسلمانان‌ها بود و این خوارج که دائماً قرآن می‌خواندند و پیشانی‌هایشان از عبادت پینه بسته بود، آنقدر جنایت کردند که روی جلادان تاریخ را سفید کردند، بنابراین در عمل ما مطلق‌گرایی نداریم بلکه حتماً مشکلات موجود است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حضرت نوح (ع) طبق قرآن کریم950 سال پیغمبری کرد، اما تعداد کسانی که ایمان آورده بودند، همه در یک کشتی سوار شده بودند و اینطور نیست که ما فکر کنیم دعوت پیامبران منتشر شد، همه مسلمان می‌شوند و اگر شوند، همه مردم آنطور که باید مانند سلمان فارسی نمی‌شوند، پس اگر اشکالاتی در حکومت بوده به معنای نفی حکومت نیست.
ولایتی درباره ویژگی‌های رهبری رهبر معظم انقلاب با طرح این پرسش که در طی این بیست سال دستاوردهایمان چه بوده است؟ به حوزه علم اشاره و تصریح کرد: هر آنچه در حوزه علم به دست آوردیم در مقایسه با ادوار گذشته چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب بی‌نظیر است؛ تعداد مقالات ثبت شده در منابع بین‌المللی در طی چند سال اخیر حداقل سه برابر شده و بر اساس آماری که توسط مجامع بین‌المللی منتشر شده، ایران سریع‌‌ترین رشد را در مقالات مورد قبول در مجامع بین‌المللی داشته است.

ایران امروز جزو ده کشور دارای فناوری ساخت سفینه و ارسال آن به فضا است

وی با اشاره به حوزه فناوری خاطرنشان کرد: اقداماتی که در هوافضا صورت گرفته، ایران را عضو ده کشور دارای فناوری ساخت سفینه و ارسال آن به فضا کرده و همچنین عضو 10_12 کشوری هستیم که دارای تکنولوژی موشک‌های پیشرفته بالستیک هستند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ایران را نوزدهمین کشور داری تکنولوژی هسته‌ای در دنیا دانست و افزود: به لحاظ تعداد دانشجویان هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت رشد پیدا کرده‌ایم، در حالی که قبل از انقلاب حدود یک دهم تعداد کنونی را دارا بودیم.
ولایتی با بیان اینکه تولیدات و بالا بودن ثروت عمومی و تأمین عدالت و ... نشان از رشد کشور دارد، به تدبیر مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه علم اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درجلسات گوناگون به عناوین مختلف درباره جنبش نهضت نرم‌افزاری صحبت کرده‌اند.
وی تشویق مقام معظم رهبری به علم و نهضت نرم‌افزاری و ملاقات ایشان با کسانی که نوآوری در حوزه صنعت و فن‌آوری دارند را نشان‌دهنده رغبت و اهتمام ایشان به حوزه علم دانست و گفت: در حوزه ملی یعنی آن چیزی که به آن هویت ایرانی می‌گوییم، نقش ایشان در تقویت زبان فارسی و حمایت از آن و همچنین تشویق برای تبدیل کلمات لاتین به فارسی و به کار نبردن کلمات بیگانه نقش بسیار مؤثری است.
این کارشناس مسایل سیاسی درباره نقش رهبر معظم انقلاب در حوزه حمایت از نهضت‌های آزادی بخش خاطرنشان کرد: ایشان در دوران ریاست جمهوری و بعد از آن در دوران رهبری نقش درجه اول و موثرترین نقش را در تقویت حرکت‌های اسلامی در سایر کشورها داشته‌اند و بدون تردید آنچه امروز به عنوان حزب‌ا... در لبنان است و مقاومت اسلامی را در جنوب لبنان تشکیل داده و نوک پیکان مقاومت اعراب و مسلمانان در برابر صهیونیست هاست، دست پرورده مقام معظم رهبری است. چه‌آنکه ایشان نقش اساسی در تاسیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در زمانی که مبارزین عراق در ایران تبعید بودند، داشته و در حمایت از حماس و جنبش اسلامی نیز چه در زمان ریاست جمهوری و چه در زمان رهبری ایشان نقش اساسی را داشته‌اند.
ولایتی افزود: در ایجاد وحدت بین موازین افغانی تا تشکیل حزب وحدت اسلامی و وحدت بین شیعه و سنی و شکل‌دهی جهاد افغانستان تا پیروزی آنها بر شوروی سابق که یک علت از سقوط شوروی همین مجاهدین افغانی بودند، بنده در ایران هیچ رجل سیاسی را نمی‌شناسم که به اندازه مقام معظم رهبری اهتمام و تلاش عملی داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه امروزه اگر ایران در سطح بین‌المللی به عنوان یک قدرت منطقه مطرح بوده و یکی از قدرت‌های تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی است، بخش اعظم آن به برکت نفوذش در جهان اسلام است، تأکید کرد: هیچ رجل سیاسی در کشور از ابتدای انقلاب تا به حال به اندازه رهبر معظم انقلاب نقش اساسی در تربیت و تقویت این حرکت‌هایی که امروز در جهان اسلام اهداف اسلامی را به نتیجه رسانده و مهمترین مانع سلطه آمریکا در خاورمیانه هستند، نداشته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موجب احیای عزت شیعه شده و این به دنبال کاری بود که امام کرد، خاطرنشان کرد:‌ میراث سنگین امام(ره) بر دوش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خوبی حمل شد و ایران در گذشته به اندازه 20 سالی که از عمر ولایت ایشان می‌گذرد، در منطقه نفوذ نداشته است.
ولایتی با اشاره به اظهارات برخی افراد که سعی می‌کنند درجه ناسیونالیستیشان را بالا نشان دهند و می‌گویند ما در ایران خودمان نیاز داریم و برای چه به خارجی‌ها کمک می‌کنیم، گفت: ما در مقابل از این افراد سوال می‌کنیم که آیا آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، ژاپنی‌ها، چینی‌ها، روس‌ها و دیگر کشورها از مرز‌های خودشان بیرون نمی‌آیند؟ آیا سعی نمی‌کنند در بین کشور‌ها‌ی دیگر یک دوست یا متحد و یا پایگاهی پیدا کنند.
وی افزود: زمانی که از آمریکایی‌ها می‌پرسند چرا ناوگان شما در خلیج فارس تقویت می‌شود، می‌گویند ناوگان ما در خلیج فارس از منافع آمریکا حمایت می‌کند. انگلیسی‌ها نیز با تمام مشکلاتی که در مسائل اقتصادی دارند، در کشور‌ها‌ی دیگر نیرو مستقر می‌کنند. اما برای چه این کار را می‌کنند؟ پاسخ یک کلمه است و آن کلمه کلمه‌ای شکافته شده است و هر کس به آن در طول تاریخ عمل کرده موفق شده است.
این کارشناس مسایل تاریخی با ذکر فرمایشی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه "مردمی ذلیل نشوند مگر اینکه در خانه خود نشستند و دشمن به سراغ آنها آمد "، تصریح کرد: یعنی اگر ما در داخل مرز‌هایمان باشیم و بنشینیم، دشمن همان‌طور که اکنون هم می‌بینیم اطرافمان نیرو می‌چیند و در این صورت حتماً موضعمان در دفاع از منافع ملی‌مان ضعیف‌تر می‌شود، اما اگر در لبنان حضور معنوی بسیاری داشته باشیم، متحدین ما در لبنان هم از مواضع خودشان در لبنان دفاع می‌کنند و هم سنگر ما در بیرون از مرزها هستند، لذا این نوع حرکت کارایی خودش را موقعی نشان می‌دهد که تهدید‌ها علیه ما شدت می‌گیرد.
ولایتی نقش مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان و شیعه و سنی را نقش بسیار اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: مگر می‌شود در مقابل تحریک بیگانگان در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی مقاومت کرد، جز اینکه از طریق عاقلانه حرکت کنیم؟ مگر نمی‌بینید که وابستگان بیگانه در کشور پاکستان بعضی از عوام را تحریک می‌کنند. در کشور پاکستان یا افغانستان یا بعضی جاهای دیگر یا در سعودی که بالاخره نقش اساسی در این تحریف‌ها دارند، این‌ها این شعار را می‌دهند که شیعه مثلاً کافر است یا فلان مفتی وابسته فتوا می‌دهد که مثلاً شیعه از اسلام خارج است.
وی با تأکید بر اینکه اگر تلاش‌ها، تدابیر و حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود آن وقت معلوم می‌شد که چگونه از درون جهان اسلام علیه ما معاند می ‌ساختند، یادآور شد: مگر نشد که اول انقلاب یک کشور اسلامی را علیه ما بسیج کردند و یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ معاصر را بر ما تحمیل کردند.
وزیر اسبق امورخارجه اضافه کرد: عراق یک کشور اسلامی است، ولی تبلیغ کردند که ایرانیان مجوسند و به جهان غرب طمع دارند، صدام نیز در جاهای مختلف بیان می‌کرد که من از کل جهان عرب دفاع می‌کنم و یا اینکه ایرانی که انقلاب کرده انقلاب اسلامی نیست، بلکه انقلاب ایرانی‌ها است و این‌ها دنباله‌های مثلا زرتشتی‌های گذشته هستند و با اعراب و مسلمان‌ها سر نا‌سازگاری دارند.
ولایتی همچنین تأکید کرد: اگر این تمهیدات زیر‌بنایی نباشد، امکان اینکه انسان بتواند در جامعه اسلامی بین امت اسلامی سرفراز زندگی کند و پرچم‌دار احیای اسلام در جهان امروز باشد، وجود ندارد، اما امروزه به برکت تدبیر امام و رهبری ایران بخواهد یا نخواهد پرچم‌دار احیای اسلام و بیداری اسلامی در کل دنیاست و دشمنان ما به این اقرار دارند و دوستان ما هم این را قبول دارند و این نشد مگر در سایه این تدابیر نظری و عملی که ایشان در این سال‌ها داشتند.

با تدبیر رهبر معظم انقلاب سفر حج از سر گرفته شد

وی با اشاره به درگیری سال 66 حج و بسته شدن حج به روی ایران، یادآور شد: بهمن سال 67 خدمت امام رسیدم و گزارشات مذاکرات ایران و عراق را دادم، امام فرمودند یک کاری برای حج بکنید، ما که نمی‌توانیم حج نرویم. بالاخره تلاش‌هایی که کردیم نشد تا اوایل رهبری مقام معظم رهبری، ایشان ما را خواستند و فرمودند که یک کاری کنید و این را پیگیری کردند و بالاخره با تدابیری که شد حج برقرار شد، در حالیکه از موضع غرب تصور کنید که اگر این ادامه پیدا می‌کرد و بهانه به دست دشمنان ما می‌داد، می‌گفتند اینها به حج معتقد نیستند و به همین دلیل حج نمی‌آیند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با یادآوری اتفاقاتی که در زمان رهبری رهبر معظم انقلاب رخ داد، اضافه کرد: در زمان رهبری ایشان اتفاقاتی افتاد که وضعیت ما را در دنیا و منطقه بسیارمشکل تر کرد؛ فروپاشی شوروی، حمله آمریکا به عراق، حمله آمریکا به افغانستان در همین زمان به راه افتاد.
ولایتی با اشاره به فروپاشی شوروی و تبدیل آن به 15 کشور خاطرنشان کرد:‌ در آسیای مرکزی و قفقاز تعدادی کشور تشکیل شد و کشورهای مختلف دنیا به خصوص غربی‌ها برای نفوذ در این کشورها مسابقه می‌دادند، روسیه به جا مانده از شوروی نیز تلاش می‌کرد تا جای خود را در آنجا حفظ کند.
وی افزود: درگیری بین آذربایجان و ارمنستان، درگیری بین معارضین تاجیک و دولت تاجیکستان، درگیری بین تاجیکستان و ازبکستان، تأسیس پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال ما ایران و حضور آمریکایی‌ها در دریای خزر در همین زمان اتفاق افتاد.

اگر جنگ در کنار صدام و مقابل آمریکا به رهبری تحمیل میشد معلوم نبود الان چه وضیعتی داشتیم

وزیر اسبق امور خارجه یادآور شد: آمریکایی‌ها که به عراق حمله کردند، عده‌ای در مجلس سوم که بعضاً امروز باعث مشکلاتی در کشور شدند، از بنده که وزیر خارجه بودم می‌خواستند اعلام کنیم آمریکا به خاک ما تجاوز کرده و ما برویم کنار صدام حسین. این‌ها آن زمان صدام حسین را خالد‌بن‌ولید نامیدند و گفتند آمریکایی‌ها با پای خودشان به خلیج فارس آمدند و ما باید با عراق متحد شویم و جهت جنگ را عوض کنیم و جهت دشمن خودمان را از حکومت صدام به سمت حکومت سعودی ببریم و با آمریکایی‌ها در خلیج فارس وارد جنگ شویم و گزارش‌هایی را می‌آورند.
ولایتی با بیان اینکه همان‌هایی که در مجلس ششم اکثریت را در دست داشتند، در مجلس سوم هم در اکثریت بودند، اما در این زمان موضع‌گیری‌شان درست عکس مجلس ششم بود و تلاش می‌کردند که دولت و رهبری را سوق دهند به سمتی که ما در کنار عراق با آمریکایی‌ها بجنگیم، تأکید کرد: اما تدبیر مقام معظم رهبری مانع از این شد که ما وارد جنگی شویم که حتماً شکست‌مان در آن قطعی بود و هیچ پاسخی نداشتیم به ملتمان برای تاریخ آینده بدهیم که چرا ما سری را که درد نمی‌کرد، دستمال بستیم و در کنار کسی قرار گرفتیم که هیچ اعتمادی به او نیست و به مدت 8 سال به ما حمله کرد.
وی ادامه داد: در این صورت هرچه ما تأسیسات داشتیم، در کنار تاسیسات عراق با هواپیماهای آن‌ها بمباران می‌شد و هر چه از اول انقلاب بافته بودیم، پنبه می‌شد به دلیل یک اشتباه استراتژیک که می‌خواستند همان مجلس سومی‌ها به رهبری تحمیل کنند و ایشان با درایت جلوی فشار آن‌ها ایستادند.
ولایتی افزود: من رفتم در مجلس و نشستم که بعضی افراد بیایند و گزارش بدهند و در آن جا به اثبات برسانند که بعضی از هواپیماها و موشک‌های آمریکایی که می‌خواستند به بغداد بزنند، به نوعی از گوشه خاک ایران به بغداد رفته و در نتیجه به خاک ما تجاوز شده، پس وقتش است که وارد جنگ با آمریکا شویم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه تدبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مانع از این شد که ایران در یک جنگ ناخواسته که هیچ توجیهی ندارد، منهدم شود، گفت: صدام حسین در دنیا متهم بود به اینکه بمب شیمیایی مصرف کرده و سلاح‌های کشتار جمعی دارد و حدود 16 یا 15 قطعنامه در سازمان ملل علیه او تصویب شده و همه زمینه‌های بین‌المللی توسط حکومت بوش برای حمله به عراق فراهم شده بود و بیشتر از 42 کشور در حمله عراق شرکت کرده بودند؛ در چنین معرکه‌ای آن عده‌؛ همان عده‌ای که می‌شناسید و عرض کردم و متوجه شدید که چه گروهی را عرض می‌کنم، اصرار داشتند برای اینکه دولت اعلام کند که آمریکایی‌ها به خاک ما تجاوز کرده، پس ما هم باید در کنار صدام وارد جنگ با آمریکا شویم.

در 18تیر دولت بعنوان اپوزیسیون و ضد حاکمیت عمل می‌کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماجرای 18 تیر سال یادآور شد: مقدمه این ماجرا این بود که روزنامه سلام به کانون ضد حاکمیت تبدیل شده بود و دولت نیز به عنوان یک اپوزیسیون و ضد حاکمیت عمل می‌کرد. روزنامه سلام را بر اساس قانون مطبوعات بستند، تظاهراتی در کوی دانشگاه صورت گرفت؛ بعد آمدند در دانشگاه تهران متحصن شدند، وزارت علوم در آن زمان برای این متحصنین که بهانه اصلی‌شان بسته شدن روزنامه سلام بود از دانشگاه علم و صنعت غذا درست می‌کرد و به دانشگاه تهران می‌آورد. همین‌ افراد به خیابان‌ها آمدند و بالاخره عده‌ای هم به‌آن ها پیوستند؛ عده‌ای که کارشان این بود که اگر پول به آنها می‌دادند هر‌چه سر راهشان می‌دیدند، آتش می‌زدند. تظاهرات شروع شد و ادامه پیدا کرد؛ از جلوی دانشگاه به سمت خیابان جمهوری آمدند و قصدشان این بود که از خیابان جمهوری بیایند تا دفتر رهبری برسند.
ولایتی با تأکید بر اینکه اینها ضد حاکمیت و مرتبط با دولت بودند، تصریح کرد:‌ بالاخره دخالت دبیر‌خانه شورای امنیت و سپاه در آن زمان موجب شد این‌ها برگردند و بعد یکی از اینها که دستگیر شده بود و الان در آمریکا است و با ضد انقلاب همکاری می‌کند، در زندان گفت که معاون وزارت کشور فرماندهی ما را بر عهده داشت و با تلفن‌های همراه با هم در ارتباط بودیم، گفته بودند که ما برویم به سمت دفتر رهبری و آن زمانی که تهدید به مقابله شد، دوباره همان معاون وزارت کشور گفت برگردید. یعنی مرکز سازمان‌دهی علیه حاکمیت در وزارت کشور بود.

بسیاری از سردمداران 18تیر امروز از طریق رسانه‌های بیگانه علیه نظام و اسلام حرف می‌زنند

وی به خنثی شدن ماجرای 18 تیر بوسیله حضور مردم و راهپیمایی آنها در 23 تیر‌ماه که ابعاد گسترده‌ای داشت اشاره کرد و با بیان اینکه تدبیر بسیار حکیمانه‌ای می‌‌خواهد که با چنین توطئه‌هایی که یک سرش در خارج است مقابله کرد، گفت: بسیاری از کسانی که سردمدار این کارها بودند، الان در خارج و با بیگانگان مرتبط هستند و از طریق رسانه‌های آنها علیه نظام، مقدسات نظام و شیعه حرف می‌زنند و معلوم می‌شود که این‌‌ها مخالفتشان با اسلام است و علتش نیز وابستگی و نفی شخصی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کنار زده ‌شده‌های زمان امام راحل بعد از امام و در پی این جریانات با هم متحد شدند، اظهار داشت: زمانی امام فرمودند که من به نخست وزیری بازرگان، ریاست جمهوری بنی صدر و قائم مقامی آقای منتظری راضی نبودم؛ اینها در این سال‌ها همه با هم جمع شدند؛ نهضت آزادی‌ها، کسانی که در دفتر آقای منتظری بودند و دیگران، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها‌ همه با هم جمع شدند و دوباره اتفاقات قبل را با هم ایجاد کردند.

تقی زاده ها و میرزا‌حسین‌خان سپهسالارها امروز به انگلیس یا آمریکا می‌روند و از آنها مواجب می‌گیرند

ولایتی ادامه داد: اینها تا زمانی که در قدرت هستند حرفی ندارند، اما اگر کنار بروند، به هر قیمتی دست و پا می‌زنند تا بر سر قدرت بمانند.
وی با اشاره به اینکه ما از این افراد در تاریخ معاصر‌مان فراوان داریم، یادآور شد: در زمانی که کشور مبتلا به حکومت قاجار و پهلوی بود، بسیاری از رجال سیاسی کشور وابسته به خارج و زمینه‌ساز نفوذ خارجی‌ها در کشور بودند و امروز هم شما می‌بینید بسیاری از کسانی که به نوعی مورد طرد حکومت قرار گرفتند، در پناه خارجی‌ها قرار گرفتند، حال بین تقی‌زاده و میرزا‌حسین‌خان سپهسالار و فرهاد میرزای معتمد و دیگران که به انگلیس یا روس وابسته بودند با افرادی که امروز به انگلیس یا آمریکا می‌روند و از آنها مواجب می‌گیرند و هر آنچه آنها بخواهند از رسانه‌های آنها علیه ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی بیان می‌کنند چه فرقی وجود دارد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: اینکه در مقابل چنین مجموعه‌ای، نظام حفظ شده، از مشخصات اصلی یک حاکمیت مدبرانه است و اگر در حوزه‌های دیگر حاکمیت دقت کنید، می‌بینید که هر جایی که دولت‌ها انگی داشتند، رهبر معظم انقلاب توانسته با هدایت تا آن جایی که میسر بوده، آن‌ را برطرف کند و اگر دولت‌ها به حال خود رها شده بودند، معلوم نبود که کار انقلاب به اینجا برسد که ملاحظه می‌کنید.

فتنه اخیر بزرگ‌ترین نمونه از موانع استمرار حاکمیت جمهوری اسلامی بود

ولایتی فتنه اخیر را بزرگ‌ترین نمونه از موارد مشکل استمرار حاکمیت جمهوری اسلامی که با لطف الهی و تدبیر مقام معظم رهبری خنثی شد، عنوان کرد و گفت: در اواخر مجلس ششم دو نفر از سران قوا نامه نوشتند به مقام معظم رهبری که انتخابات مجلس هفتم عقب بیفتد، اما ایشان محکم ایستادند و گفتند سر همان تاریخ که وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کردند باید این انتخابات برگزار شود و استدلال هم این بود که اگر این کار رویه شود و انتخابات انجام نشود، عملاً جمهوری اسلامی بدون قوه مقننه می‌شد و این یعنی سست شدن یکی از پایه‌های جمهوریت نظام و اتفاقا آن‌هایی که نامه نوشتند کسانی بودند که معمولاً در حرف‌هایشان بر تکیه به جمهوری نظام تأکید می‌کردند.
وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر عده‌ای گفتند انتخابات باید ابطال شود، اضافه کرد: بعضی گفتند تقلب شده اما مقام معظم رهبری اجازه دادن شورای نگهبان مهلت دریافت شکایات را تمدید کند و تمدید هم شد، اجازه هم دادند که شورای نگهبان عده‌ای را انتخاب کند تا صندوق‌ها را بشمارند، 6 نفر انتخاب شدند و بنده هم یکی از آن‌ها بودم. تماس گرفته شد با بعضی از کاندیدا‌ها که شما هر جایی را که فکر می‌کنید تقلب شده مشخص کنید، نماینده‌های شما و این 6 نفر و از وزارت کشور و شورای نگهبان هم می‌آیند، دوربین‌های تلویزیونی هم زنده پخش کنند، اما حاضر نشدند این کار را کنند و بعداً گفتند که منظورمان این است که مقدمات انتخابات جوری بود که جهت رای‌گیری را عوض کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه چگونه می‌شود در انتخاباتی که این همه ناظر، معتمدین محل، وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارند، تقلب اتفاق بیفتد؟ تأکید کرد: از طرفی این ناظرین همان افرادی بودند که در انتخابات قبلی هم بودند و اگر این انتخابات ابطال است، پس باید انتخابات قبلی هم ابطال شود.
ولایتی همچنین تصریح کرد: کاندیدا‌ها نیز در صندوق‌ها نماینده داشتند، پس چه گونه هیچ موردی از تقلب گزارش نشد و در مصاحبه‌ای که صدا و سیما از نما‌ینده‌های کاندیدا‌ها گرفت، همه انتخابات را تایید کردند و مشکلی را بیان نکردند؟
وی ادامه داد: آقای ابوترابی که از جمله این 6 نفر بود، با یکی از این کاندیدا‌ها تماس گرفت و گفت شما که می‌گویید ابطال کنیم، اگر ابطال شود، دوباره همین وزارت کشور و شورای نگهبان باید انتخابات را اجرا کنند، اما آن آقا گفته بود باید یک عده‌ای دیگر به عنوان ناظر انتخاب شوند، این به این معنی است که این حکومت را کنار گذاشته و حکومتی دیگر را روی کار بیاورند، چرا‌که این‌ها ارکان نظام هستند و اگر کسی در ارکان نظام شک کند، یعنی در خود نظام شک کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به افرادی که خواستار ابطال انتخابات شده‌ بودند، گفت: حالا فرض کنیم انتخابات ابطال شد و در انتخابات بعدی گروهی دیگر پیروز شوند، آیا این حق را به گروه اول می‌دهید که خواستار ابطال مجدد انتخابات باشند؟ اگر این حق را نمی‌دهید، پس چه طور فقط این حق را برای خود می‌خواهید و اگر این حق را می‌دهید که این روند همینگونه ادامه پیدا می‌کند و دیگر هیچ دولتی روی کار نمی‌ماند و کشوری باقی نمی‌ماند، به همین دلیل مقام معظم رهبری با قاطعیت در نماز جمعه 29 خرداد فرمودند ابطال انتخابات ممکن نیست و هرکس اعتراض دارد از مسیر قانونی اقدام کند.
ولایتی در پایان اظهار داشت: این تدابیر باعث شد تا کار تمام شود، اما بعضی می‌گویند اگر در همان 18 تیر با کسانی که مقصر بودند، برخورد شده بود، ماجرا‌ی بعد از انتخابات امسال را نداشتیم، البته استدلال طرف مقابل این است که ما با بخشش و عطوفت خود با آنها اتمام حجت کردیم، بلکه آنها به خود برگردند اما آنها همان کار و نیت را این بار در ابعاد بزرگتر ادامه دادند و حالا بعد از اینکه حامیان خارجی اینها شکست خوردند و از این داخلی‌هایی که دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن ریختند، ناامید شدند، کم کم کوس رسوایی این نوع ارتباطات را بر سر بازارهای سیاست دنیا می‌زنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار