کد خبر: 203727
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
انکارعروس ‌‌‌‌درجلسه محاکمه

«چیزی مثل اکو در گوشم می‌گفت بکشش، دیگر شما را دوست ندارد. بر شیطان لعنت فرستادم و به خانه مادر شوهرم رفتم. او از من استقبال کرد. وارد آشپرخانه شدم و از کشوها چاقو را پیدا کردم و با آن به پشتش زدم. او حتی یک کلمه هم نگفت...»
این اظهارات زنی است که روز گذشته به اتهام قتل مادر همسرش در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار «جوان»، شامگاه بیست‌وچهارم تیرماه سال 84 پسر جوانی پس از مراجعه به منزل با پیکر بی‌جان مادرش در حالی که یک سیم برق دور گردنش پیچیده و دو ضربه چاقو به پشتش و سینه‌اش خورده و به قتل رسیده بود، مواجه شد و مأموران کلانتری 161 ابوذر را از جریان قتل آگاه کرد.
با انجام تحقیقات ویژه بر روی این پرونده، یک هفته پس از جنایت، «مجید»، پسر مقتول به همراه همسرش فاطمه از سوی مأموران پلیس بازداشت شدند.
پس از انجام بازپرسی پلیسی بر رو‌ی متهمان، سرانجام 62 روز پس از حادثه «فاطمه» لب به اعتراف گشود و پرده از جنایت قتل مادر همسرش برداشت.
با اعتراف فاطمه و تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه 74 دادگاه کیفری ارسال و روز گذشته جلسه محاکمه متهم برگزار شد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان قتل کیفرخواست را قرائت کرد. معصومه فلاح گفت: فاطمه، 21 ساله متأهل که با قرار بازداشت موقت بازداشت می‌باشد به اتهام مباشرت در قتل عمدی و مباشرت در سرقت طلاجات بنا به درخواست اولیای دم، تحقیقات بازپرس، اقرار صریح، تحقیقات صریح پلیس آگاهی و سایر تحقیقات انجام شده مجرم و تقاضای مجازات او را دارم.
در ادامه جلسه، قاضی اولیای دم را به جایگاه فراخواند که به استثنای محسن، همسر فاطمه بقیه تقاضای قصاص متهم را داشتند.
آنچه متهم به قتل گفت
‌ قاضی محسن باقری، متهم را به جایگاه فراخواند و او را تفهیم اتهام کرد. متهم گفت:‌ اتهام قتل را قبول ندارم. محسن قاتل مادرش است و او مرا فریب داده است. او درباره حادثه گفت: محسن یک روز قبل از واقعه مرا برای آشتی کردن به منزل مادرش برد. محسن مرا مقابل منزل مادرش پیاده کرد و قرار شد فردای آن روز هم برای درخواست پول نزد مادرش برویم. من آن روز به خانه مادرش رفتم.
متهم گفت:‌ما به صاحبخانه بدهکار بودیم و تصمیم گرفتیم برای گرفتن پول از مادرشوهرم به خانه او برویم. مادر محسن صبح روز حادثه خواب بود پس از آنکه وارد منزلش شدیم به گرمی از ما استقبال کرد. او برایمان سفره انداخت ما را برای صرف صبحانه دعوت کرد. محسن با مادرش درگیری لفظی پیدا کرد و شروع به مشاجره کرد.
محسن چاقویی که همیشه همراهش بود از جیبش بیرون آورد و به پشت مادرش زد که از پشت به روی زمین افتاد و محسن بار دیگر با چاقو ضربه دیگری به سینه‌اش زد و برای اینکه اطمینان پیدا کند مادرش مرده است با سیم او را خفه کرد.
متهم به قتل در ادامه به قاضی گفت: محسن به من اطمینان داد که کسی از ماجرا با خبر نمی‌شود. ما طلاهای مادرش را برداشتیم و از منزل خارج شدیم.
قاضی باقری پس از شنیدن اظهارات متهم، بخشی از اقرار او را دوباره برایش بازخوانی کرد.
او گفت: براساس تحقیقات آگاهی اظهار کرده‌اید که صبح روز حادثه پس از آنکه از خواب بیدار شدم می‌خواستم انتقام بگیرم، مادر شوهرم دختر و پسرش را بیشتر از من دوست داشت و من می‌خواستم انتقام بگیرم. به خانه‌شان رفتم. او خوشحال از من استقبال کرد و رفت برایم صبحانه بیاورد به آشپزخانه رفتم و چاقو او را برداشتم و به پشتش زدم که از پشت به زمین افتاد. یک چاقو به شکمش زدم و با سیم آنتن او را خفه کردم. طلاهایش را برداشتم و از خانه خارج شدم. طلاها را فروختم و با آن پول اجاره را دادم. قاضی در ادامه به متهم گفت که در صحنه بازسازی به قتل اقرار کرده‌اید و تصاویر صحنه را به متهم نشان داد. متهم با دیدن تصاویر گفت که صحنه بازسازی را قبول دارم.
متهم درباره پس از واقعه قتل به قاضی گفت: ترس وجودم را فرا گرفته بود و مدام گریه می‌کردم. تصمیم گرفتم مقداری پیاده روی کنم. مسافت زیادی را پیاده طی کردم و از میدان راه‌آهن با اتوبوس به چهار راه ولی‌عصر رفتم. آنجا نیز به میدان امام حسین رفتم و طلاها را فروختم. قاضی از متهم پرسید آیا طلافروش از شما درخواست فاکتور نکرد. متهم گفت: طلاها را به راحتی فروخته و سپس به منزل رفتم و بدهی صاحبخانه را پرداختم و بقیه پول را به محسن دادم. با محسن به فروشگاه رفته و پس از خرید به پارک چیتگر رفته و آنجا دوچرخه‌سواری کردیم. در پارک بود که با تلفن یکی از دوستان محسن دریافتیم که سرانجام از مرگ او مطلع شده‌اند. قاضی خطاب به متهم گفت: به زعم اینکه مادر همسرت به شما علاقه‌مند بود، چرا مانع درگیری محسن با مادرش نشدید؟ متهم گفت:‌ من ؟ زدم و ترسیدم که مبادا محسن را بکشد.
در ادامه جلسه، وکیل متهم به جایگاه فراخوانده شد. خانم وکیل به قاضی گفت با توجه به اینکه متهم سه بار به قتل اقرار کرده است نمی‌تواند از او دفاع کند.
در ادامه جلسه رسیدگی به پرونده، با توجه به تناقض گویی‌های متهم به قتل، قاضی و چهار مستشار دادگاه به صورت غیر علنی وارد شود شدند. در ادامه قاضی اظهار داشت با توجه به اینکه پرونده دارای نواقصی است که باید رفع شود، ادامه رسیدگی به این پرونده به جلسه دیگری موکول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار