کد خبر: 1226757
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جوان آنلاین: دیروز مقاومت در غزه موفق شد شماری کشته و زخمی روی دست صهیونیست‌ها بگذارد. گردان‌های قسام هم از لبنان با حملات راکتی، مقر صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند. در بحبوحه اوضاع بحرانی در رژیم صهیونیستی و چشم‌انداز مبهم از آتش‌بس، رژیم صهیونیستی به پشتوانه امریکا سعی دارد طوری وانمود کند که دست نیافتن به آتش‌بس به دلیل کارشکنی حماس است. 
دیروز رسانه‌های عبری زبان از کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان اسرائیلی بر اثر انفجار بمب در نوار غزه خبر دادند. شبکه العربی نیز به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور «نتساریم» در جنوب شهر غزه خبر داد و کشته شدن دو نظامی اسرائیلی از لشکر ۹۹ و زخمی شدن هشت نظامی دیگر را تأیید کرد. البته منابع عبری زبان تعداد کشته و زخمی‌های صهیونیست‌ها را بسیار بیشتر اعلام کردند و گفتند که در عملیات شامگاه یک‌شنبه مقاومت فلسطین در محور نتساریم در جنوب غزه، سه نظامی اسرائیلی کشته و ۱۱نفر دیگر زخمی شدند. تصاویری نیز از لحظه جابه‌جایی و انتقال نظامیان کشته و مجروح اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب غزه به بیمارستان منتشر شده است. منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از افزایش شمار نظامیان به هلاکت رسیده این رژیم در کمین یک‌شنبه شب مبارزان مقاومت فلسطین خبر دادند. به این ترتیب، شمار نظامیان کشته شده در کمین المغراقه در مرکز غزه به چهار نظامی افزایش پیدا کرده است. به موازات این تحولات، گردان‌های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) نیز دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گردان‌های القسام از جنوب لبنان مقر تیپ ۷۶۹ شرقی اردوگاه «جیبور» در شمال فلسطین اشغالی را با موج حمله راکتی متمرکز بمباران کرد.» القسام افزود که این حمله در پاسخ به کشتار‌های دشمن صهیونیستی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است. شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند. رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که حملات موشکی سنگین به «کریات‌شمونه» و اطراف آن در اصبع‌جلیل صورت گرفته است. در این حملات حدود ۴۵ موشک کاتیوشا به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات‌شمونه پرتاب شده است. 
 
 عقب‌نشینی تل‌آویو 
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در یکی از تازه‌ترین موضع‌گیری‌های خود از عدم مخالفت دانشجویان غربی با حماس ابراز نارضایتی کرد و گفت که پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است. بلینکن گفت: «امریکا سعی دارد به جنگ غزه پایان بخشیده و از گسترش آن جلوگیری کند.» این مقام امریکایی پیشنهاد آتش‌بسی را که به حماس ارائه شده بسیار سخاوتمندانه توصیف کرد و افزود: «آن‌ها باید هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند و امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند تا تغییر محسوسی در وضعیت حاصل شود.» این اظهارات در شرایطی است که روزنامه نیویورک‌تایمز دیروز به نقل از مقامات صهیونیست نوشت که اسرائیل مطالبه اولیه خود را در خصوص آزادی ۴۰ اسیر به عنوان بخشی از طرح توافق مبادله اسرا کنار گذاشته است. یک مقام صهیونیست به نیویورک‌تایمز گفت که برخی از اسرایی که ما خواستار آزادی آن‌ها بودیم در اسارت حماس جان‌شان را از دست داده‌اند. تایمز اسرائیل هم نوشت: «اسرائیل در توافق مبادله اسرا با حماس خواستار آزادی اسرایی شده که زن، کودک، مرد بالای ۵۰ سال یا بیمار هستند.» یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم پیش‌تر گفته بود: «کابینه دچارآشفتگی کامل است و سیاست آن را هیچ‌کسی درک نمی‌کند.» لاپید با بیان اینکه مأموریت فوری‌تر، قرارداد تبادل اسرای صهیونیست است، گفت: «وقت آن است که تصمیم دشوار را بگیریم.» 
 
 السنوار، شطرنج‌باز درجه ۱
در سایه انتشار اخباری از اعزام هیئاتی از حماس به قاهره با هدف رایزنی درباره آتش‌بس، عزت الرشق یکی دیگر از اعضای ارشد جنبش حماس بامداد دوشنبه تأکید کرد که این جنبش تاکنون پاسخی به جوابیه رژیم صهیونیستی درباره مذاکره برای تبادل اسرا نداده است. وی افزود: «آنچه برخی رسانه‌های اسرائیلی از انتشار این جوابیه منتشر کرده‌اند، با هدف تشویش اذهان و آشوب‌آفرینی انجام شده است.» همچنین سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت: «هرگونه توافقی را که توقف تجاوز‌ها به غزه را تضمین نکند، نمی‌پذیریم.» وی اضافه کرد: «به برادران مصری و قطری تأکید کردیم که در رسیدن به توافق جدی هستیم، اما تسلیم هرگونه فشار امریکایی نخواهیم شد.» ابوزهری افزود: «در معرض هیچ گونه فشار یا دیکته از سوی برادران مصری و قطری نیستیم.» روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به شکست رژیم اشغالگر از مقاومت فلسطین در بیش از ۲۰۰ روز جنگ علیه نوار غزه، این پیروزی را حاصل ذکاوت رهبران مقاومت ارزیابی کرد. این رسانه صهیونیستی نوشت: «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه از اعضای شورای جنگ اسرائیل باهوش‌تر است و می‌تواند با یک برآورد دقیق از تحولات آینده، هر بار تل‌آویو را غافلگیر کند. السنوار یک شطرنج باز درجه ۱ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار