کد خبر: 1221807
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰

جوان آنلاین: کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ‌های ترکیبی در مطلبی به اخبار منتشر شده درباره حادثه تروریستی مسکو اشاره کرد و نوشت:

همه به شدت ضعیف روسی صحبت می‌کنند (یا وانمود می‌کنند که بد صحبت می‌کنند) و یکی از طریق مترجم به زبان تاجیکی ارتباط برقرار می‌کند.

حمله تروریستی "برای پول" انجام شد: فردی "بدون نام و نام خانوادگی" از طریق تلگرام تماس گرفت و خود را "دستیار واعظ" نامید، در حالی که فرد بازداشت شده نتوانست مبلغ دقیقی را ذکر کند، ابتدا گفت که وعده نیم میلیون روبل، سپس در جای دیگر "یک میلیون روبل" اعلام کرد.

نام واعظ ذکر نشده است، اما یکی از تروریست‌ها اعتراف کرده که به «درس، خطبه» او گوش داده است.

ترکیه نام برده شده است که ۲.۵ هفته پیش یکی از تروریست‌ها از آنجا بازگشته است، مشخص نیست که آیا او با "واعظ" یا افرادش در آنجا ملاقات کرده است.

«دستیار واعظ» نیز مختصات محل حمله تروریستی را خودش ارائه کرده، در حالی که سازمان‌دهندگان سلاح - اسلحه کلاشینکف را در اختیار آن‌ها قرار دادند.

تروریست‌ها در یک خوابگاه در شمال مسکو با هم زندگی می‌کردند، آن‌ها تقریباً دوستان قدیمی بودند: حداقل دو نفر از چهار عامل فقط "۱۰-۱۲ روز گذشته" را به هم زندگی کرده اند.

ماشینی که به سمت کروکوس رفتند و سپس سعی کردند فرار کنند از یک خانواده خریداری شده بود، "آن‌ها می‌خواستند تاکسی کار کنند" در حین فرار به سمت مرز، سلاح‌ها را دور انداخته اند.

نتیجه گیری: از قطعات بازجویی تصویر منسجمی به دست نمی‌آید. کاملاً مشخص نیست که دقیقاً چه چیزی این افراد را به هم مرتبط کرده است، با چه انگیزه‌هایی هدایت شده اند و یکی از خونین‌ترین حملات تروریستی در تاریخ روسیه را سازماندهی کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار