کد خبر: 1221071
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز اعلام کرد که روز ۲۹ اسفند در خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش شدید داریم که موجب آبگرفتگی شدید معابر‌، انسداد راه‌ها و اختلال جدی در سفرها می‌شود.

جوان آنلاین: صادق ضیائیان، مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز دوشنبه ۲۸ اسفند سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در استان‌های غرب و شمال غرب، برخی نقاط جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارندگی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود، همچنین در ارتفاعات بارش برف و کولاک دور از انتظار نیست.

به گزارش فارس، وی گفت: روز سه‌شنبه 29 اسفند با افزایش فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور، سواحل خزر، شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش و وزش بادشدید داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی اواخر روز دوشنبه و روز سه‌شنبه هفته جاری در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، شمال فارس، غرب اصفهان و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در اغلب نقاط کشور غیر از برخی نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد شدید داریم؛ این سامانه ‌به تدریج‌ تضعیف شده و از غرب از میزان ابرناکی و بارش‌ کاسته می‌شود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز پنجشنبه دوم فروردین در شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد داریم و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

هشدار قرمز سازمان هواشناسی؛ مردم یکی‌دو روز سفر نکنند

‌ضیائیان گفت: روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید‌ در خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر‌، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره،تخریب تاسیسات و سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی و عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، در دستور کار باشد.

بنابراین گزارش به دنبال ‌هشدار قرمز سازمان هواشناسی‌، پلیس از مردم خواست ۳ روز سفر نروند، ‌در این‌باره احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به هشدار قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی ایران، از مردم خواست در سه روز آینده سفر نروند.

به گفته شیرانی ‌بر اساس هشدارهای سطح نارنجی و قرمز سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، مردم ۲۸ اسفند 1402 تا اول فروردین 1403 به سفر نروند.

گرمای 33 درجه در اهواز

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابر‌ی گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا شب در برخی ساعات رگبار باران در تهران داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۱ و ۱۵ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار