کد خبر: 1219221
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
صحرایی: برگزاری رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج از هوشمندی‌های نظام است و این رویداد هم‌سنگ تألیف کتب درسی است
مصطفی شاه کرمی
جوان آنلاین: ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور که در سه حوزه تولید بازی تلفن همراه مسلط به حوزه برنامه‌نویسی، اپلیکیشن‌های مختلف و پویانمایی فعالیت می‌کنند، قرار است روز جمعه در یک ماراتن ۷۲ ساعته با هم به رقابت بپردازند. این دانش‌آموزان از بین ۱۰ هزار شرکت‌کننده ۳۱ استان کشور به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند. 
به گزارش «جوان»، مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین عصر روز گذشته در نشست خبری مرحله نهایی پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور یک سنت شده است. چهار دوره پربار را با توجه به ارزیابی‌های مختلفی که داشتیم با هدف تقویت نهضت تولید محتوای بومی و ملی مبتنی بر هنجار‌های مذهبی و همچنین شناسایی استعداد‌های ناشناخته نظیر جوانان ایران اسلامی در حوزه تولیدات نوین و دیجیتال برگزار کردیم. 
 
 آغاز ماراتن ۷۲ ساعته
وی خاطرنشان کرد: سال ۹۷ در اولین سال حدود ۲۵تیم از سراسر کشور در قالب یک رویداد ملی فراخوان شدند و ۱۰۰ نفر از فعالان این حوزه در رویداد شرکت داشتند، بعد از آن دوره مقدمه رویداد ملی را یک رویداد منطقه‌ای قرار دادیم که علاوه بر تهران در چهار منطقه دیگر هم این رویداد برگزار شد و برگزیدگان تیم‌های منطقه‌ای که حدود ۵۰ تیم بودند در این رویداد ملی شرکت کردند و در سال‌های بعد از آن هم این رویداد برگزار شد. 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: در مرحله اول، ۱۰ هزار شرکت‌کننده در ۳۱استان به رقابت با یکدیگر پرداختند و امروز این رویداد با حضور تیم‌های متخصص در حوزه تولید بازی‌های موبایلی وپویانمایی در بیش از ۴۰۰ نقطه برگزار شده است و ۵۰۰ تیم از شهرستان‌ها به مرحله استانی راه یافتند و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر تولیدکننده بازی تلفن همراه مسلط به حوزه برنامه‌نویسی و تولید اپلیکیشن‌های مختلف و انیمیشن در مرحله استانی با هم رقابت کردند. امروز برگزیدگان آن ۵۰۰ تیم که حدود ۷۰۰ نفر می‌شوند به مرحله نهایی راه یافته‌اند و در این سه رشته با هم به رقابت خواهند پرداخت. 
وی با اشاره به اینکه این رویداد در دنیا نظیر نخواهد داشت، افزود: تفاوتی که این دوره با دوره‌های گذشته دارد، این است که در حوزه اپلیکیشن تمام بازی‌های موبایلی، سوژه‌ها و موضوع‌هایی را که تیم‌ها در مرحله استانی برگزیده شدند تکامل خواهیم داد تا به محصولات نهایی بیشتری برسیم. در حوزه پویانمایی هم سوژه اعلام خواهد شد و افراد در این حوزه با هم رقابت خواهند کرد و بعد از پایان رویداد تیم‌های برگزیده معرفی می‌شوند. 
 
 معرفی چهره سال فضای مجازی
وی همچنین در ادامه گفت: چند سالی است که برای حوزه رسانه و فضای مجازی یک جشنواره محوری به عنوان جشنواره فعالان فضای مجازی کشور تدارک دیده شده که متعلق به کل کشور است و ما برگزیدگان این رویداد را روز جمعه معرفی خواهیم کرد و از آ‌نها تقدیر خواهد شد. تمام چهره‌های فعال در حوزه فضای مجازی کشور با توجه به شاخص‌ها و پارامتر‌های داوران انتخاب می‌شوند و از آن‌ها تجلیل خواهد شد. 
در ادامه این مراسم، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با حضور در سالن شهید فخری‌زاده (محل برگزاری این رویداد) اظهار داشت: حاضرین در این رویداد بزرگ دیجیتالی، برگزیدگان بیش از ۲ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در سطح کشور و از جوانانی هستند که هوش انقلابی و هوش مصنوعی را در تولید محتوای دیجیتال به کار گرفته‌اند. 
وی زمان اعلام تیم‌های برگزیده در این رقابت سه‌روزه را «جمعه» اعلام کرد و افزود: این عزیزان که اکثراً دانشجو و دانش‌آموز هستند، در این رویداد تولید محتوا، در یک زمان محدود ۴۸ساعته باید محتوایی اثرگذار را تولید کنند تا در این رویداد برنده جایزه و در آینده پایه‌گذار محتویات فضای مجازی در سطح کشور باشند. برگزیدگان این رویداد ملی به جشنواره فعالان فضای مجازی معرفی خواهند شد و در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند. 
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در ادامه تأکید کرد: چند سالی است که برای حوزه رسانه و فضای مجازی یک جشنوراه محوری تدارک دیده شده به عنوان جشنواره فعالان فضای مجازی کشور که متعلق به کل کشور است و ما برگزیدگان این رویداد را روز جمعه معرفی خواهیم کرد و از آن‌ها تقدیر خواهد شد. تمام چهره‌های فعال در حوزه فضای مجازی کشور با توجه به شاخص‌ها و پارامتر‌های داوران انتخاب می‌شوند و از آن‌ها تجلیل خواهد شد. چهره‌های فضای مجازی کشور، تولید‌کنندگان محتوا و افرادی که در این حوزه اثر‌گذار هستند در این مراسم حضور خواهند داشت. 
معین در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۶۰۰نفر از فعالان با استعداد و جوان کشور در این رویداد حضور دارند تا اقتدار بسیج و همچنین جوانان و نوجوانان انقلابی در فضای مجازی هم مانند دیگر پایه‌های اقتدار در کشور پایه‌گذاری شود. 
 
 نیاز به زیست‌بوم دیجیتال
در ادامه این رویداد دکتر رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش هم گفت: کتاب‌های درسی و محتوای یادگیری دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باید متناسب با شرایط زیست‌بوم جدید و دیجیتال تغییر کند. به استقلال در حوزه محتوای دیجیتال نیازمندیم و شکاف دیجیتال باید پر شود و محتوای دیجیتال باید نیاز داخلی را تأمین کند. برگزاری رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج از جمله هوشمندی‌های نظام است و این رویداد هم‌سنگ تألیف کتب درسی است. 
وی با بیان اینکه «مسیر آینده برای قوی‌تر شدن ایران عزیز از مدرسه‌ها می‌گذرد»، خاطرنشان کرد: روایت مهم ما، روایت بازگشت به مدرسه و کاشتن بذر قدرت آینده ایران در مدرسه‌هاست و شاهد بسیار روشن و عینی آن دانش‌آموزان حاضر در پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج است. آموزش کشور باید متناسب با موقعیت‌ها و هویت واقعی و مجازی باشد و در این مسیر دستور کار را باید خودمان تعیین کنیم. 
صحرایی در پایان با اشاره به اینکه «متأسفانه دستور کار را در موقعیت مجازی نمی‌سازیم»، خاطرنشان کرد: فضای مجازی و هوش مصنوعی پرچمدار می‌خواهد و این استعداد‌های ایرانی هستند که باید در این زمینه پرچمدار شوند. ما زندگی هدفمند هوشمند در فضای مجازی را خواهانیم. 
در پایان این مراسم با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین و دکتر رضا مراد‌صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ضمن رونمایی از پوستر انیمیشن «روایت حبیب» شروع این رویداد بزرگ کلید زده شد.
برچسب ها: صحرایی ، هوش مصنوغی ، بسیج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار