کد خبر: 1213503
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
ایران دیدار مهم و سختی برابر سوریه پیش رو دارد و امیدوارم که در این بازی اشتباه نکند. با توجه به نتایج اخیر، هواداران ایران منتظر هستند که تیم به پیروزی برسد و صعود کند، اما بازی آسانی نیست.

جوان آنلاین: بازیکنان سابق تیم ملی به تحلیل بازی ایران و سوریه در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پرداختند.  

در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا امشب (چهارشنبه) ایران و سوریه به مصاف هم می‌روند. فریدون زندی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در استودیوی برنامه الکاس قطر حضور یافت و درباره بازی ایران و سوریه گفت: تاکنون نتایج ایران ممتاز بوده و بازیکنان بسیار خوب کار کرده‌اند. ایران در دیدار برابر هنگ‌کنگ و امارات می‌توانست بهتر ظاهر شود. برابر امارات تیم سازماندهی مناسب را نداشت، اما به طور کل امیدوارم که ایرانی‌ها بازی‌های اخیر خود را آنالیز کرده باشند و و اشتباهات خود را برطرف کنند.

او ادامه داد: ایران دیدار مهم و سختی برابر سوریه پیش رو دارد و امیدوارم که در این بازی اشتباه نکند. با توجه به نتایج اخیر، هواداران ایران منتظر هستند که تیم به پیروزی برسد و صعود کند، اما بازی آسانی نیست.

زندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره سن و سال بالای بازیکنان ایران گفت: با وجود آنکه مهمان برنامه شما (زیاد شعبو بازیکن سابق سوریه) معتقد است که سن بازیکنان ایران بالاست و این نقطه‌ای منفی برای تیم است، اما من این را مثبت می‌دانم. بازیکنان ایران ۷-۸ سال است که کنار هم بازی می‌کنند و به نظرم تجربه بالا برگ برنده و سلاح ایران برابر سوریه است.

بازیکنان سوری بسیار دونده و سختکوش هستند

مجید نامجومطلق کارشناس فوتبال در گفتگو با مهر در رابطه با عملکرد تیم ملی ایران در مرحله گروهی این مسابقات اظهار داشت: تیم ملی بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارد که اکثر آن‌ها طی ۷، ۸ سال گذشته در کنار هم بازی کرده اند و بسیار به هم آشنا هستند. بازی کردن در سطح جام جهانی برای یک بازیکن بسیار می‌تواند مفید باشد که بیشتر بازیکنان فعلی ایران این سابقه را در کارنامه خود دارند و تجربه رویارویی با تیم‌های برتر دنیا اکنون به آن‌ها کمک کرده تا با خونسردی تمام به مصاف تیم‌های آسیایی بروند.

او ادامه داد: اکنون دو رویداد جام ملت‌های آسیا و جام ملت‌های آفریقا در حال برگزاری است و در هر دو رویداد شاهد غافلگیری تیم‌های صاحب نام برابر تیم‌های گمنام هستیم. فوتبال آسیا نسبت به گذشته بسیار پیشرفت خوبی داشته و تیم‌هایی که پیش از این حرفی برای گفتن نداشتند اکنون عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده اند و هیچ دیداری قابل پیش بینی نیست.

پیشکسوت فوتبال در ارتباط با دیدار ایران و سوریه گفت: بازیکنان سوری بسیار دونده و سختکوش هستند و درست است که ۵ دهه هنوز نتوانسته اند ما را شکست دهند، اما به هیچ وجه نمی‌توان گفت که برابر این تیم کار راحتی در پیش داریم. تیم‌هایی مانند مالزی، اندونزی و سوریه در این دوره دور از حد تصور ظاهر شده اند و کادر فنی هم باید برای هر کدام از بازیکنان یک برنامه ویژه داشته باشد تا بتوانیم این بازی را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.

کارشناس فوتبال افزود: اگر روی کاغذ ایران و ژاپن را تیم‌های پیروز برابر سوریه و بحرین بدانیم، این دو تیم باید در مرحله یک چهار نهایی بازی کنند که به نظر حساس‌ترین دیدار این مسابقات خواهد بود و پیروز این بازی قهرمان جام ملت‌های آسیا را مشخص خواهد کرد. ما نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم و مغرور شویم، پیروزی در ۳ دیدار مرحله گروهی بسیار روحیه بازیکنان را بالا برد، اما از حالا به بعد دیدار‌های سخت‌تری در پیش داریم و قاعدتاً باید در زمین بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

قهرمانی دور از دسترس نیست

هاشم حیدری در گفت و گو با مهر در خصوص عملکرد تیم ملی در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره جام ملتهای آسیا گفت: بازی های مرحله مقدماتی آنقدر سخت نبود که بخواهد عیار تیم ملی را نشان دهد. معمولا در مرحله اول تیم ها بیشتر به شناخت کافی از خود می رسند اما در مجموع کسب ۳ برد و بدست آوردن ۹ امتیاز نشان داد که تیم ملی کشورمان با قدرت وارد این رقابت‌ها شده و هدفش رسیدن به قهرمانی است. البته در این جام تیم های درجه دو آسیا هم نمایش خوبی داشتند و سرمایه‌گذاری بلند مدت کرده اند تا بتوانند پیشرفت داشته باشند.

وی در خصوص دیدار ایران برابر سوریه از مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوریه گفت: بازی ها در این مرحله حساس می شود و عیار تیم ها اینجا مشخص می شود ، کوچکترین اشتباه باعث حذف یک تیم خواهد شد. بنابراین باید بازیکنان ما هوشیارانه و با تمرکز کامل مقابل حریف به میدان بروند. سوریه بارها مقابل ما شکست خورده ولی این موضوع نباید باعث شود سوریه را دست کم بگیریم.

حیدری در مورد عملکرد مهاجمان تیم ملی تاکید کرد: تیم ملی کشورمان مهاجمان با تجربه آیی دارد که داشتن آنها آرزوی هر تیمی است. طارمی و آزمون در اروپا بازی می کنند صاحب تجربه اروپایی هستند و موقعیت‌ها را به راحتی از دست نمی دهند. جهانبخش، قایدی و قدوس هم عملکرد فوق العاده ای داشتند و این تعداد مهاجم در تیم ملی حریفان را به وحشت انداخته است البته نباید بیش از اندازه انتظارات را از آنها بالا ببریم و اجازه دهیم خط حمله پر قدرت تیم ملی با تمرکز و آرامش کامل مقابل خط دفاع حریفان قرار گرفته تا گلزنی کنند.

کارشناس فوتبال در خصوص انتقاداتی که از خط دفاع تیم ملی گرفته می شود گفت: مشکل دفاع تنها به تیم ملی مربوط نمی‌شود بلکه در باشگاه های ماهم این مشکل وجود دارد و ما از اشتباه خط دفاع بارها متضرر شده ایم ، مشکل اصلی ساختار غلط دفاعی فوتبال ما است نه بازیکنان، مدافعان در همین ساختار اشتباه رشد کرده اند ضمن اینکه در حال حاضر بهترین های لیگ ما همین نفرات هستند البته چند بازیکن مثل حزباوی می توانستند در تیم ملی باشند که کادر فنی آنها را دعوت نکرد و ما باید با همین مدافعان که سن بالایی هم دارند جام را به پایان برسانیم چون نمی شود در این مقطع حساس ریسک کرد و از بازیکنان جوان استفاده کرد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی توانایی رسیدن به قهرمانی در جام ملتهای آسیا را دارد یا خیر گفت: اعتقاد دارم تا فینال پیش خواهیم رفت اما اینکه قهرمان شویم پیش بینی بسیار سخت است، اگر بچه‌ها خودشان باشند و بازی همیشگی را انجام دهند قهرمانی دور از دسترس نیست البته که تیم های بزرگی در جام هستند که همگی به دنبال کسب جام هستند ولی ایران هم جزو تیم های بزرگ آسیاست و این توانایی را دارد که به فینال راه پیدا کند.

حیدری در خصوص عملکرد تیم های حاضر در هجدهمین دوره جام ملتهای آسیا گفت: نقطه عطف این تورنمنت پیشرفت خوب تیم های درجه دو آسیا است که تلاش زیادی می کنند با جذب مربیان بزرگ و اهمیت به فوتبال پایه، خود را به سطح اول فوتبال آسیا برسانند. با توجه به افزایش حضور تیم ها در جام ملتهای آسیا و جام جهانی تیم های درجه دو آسیا سرمایه گذاری کرده اند تا در آینده نه چندان دور حرفی برای گفتن داشته باشند. البته در مرحله گروهی عملکرد فنی خاصی که بتوان آن را ارزیابی کرد وجود نداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار