کد خبر: 1209235
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
مدیرستاد اقامه نماز استان لرستان:
حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه خانواده یکی از کانون‌های کلیدی اقامه نماز است که در راس آن پدر و مادر قرار دارند، گفت: این دو عنصر می‌توانند به‌الگویی برای اقامه نماز فرزندانشان تبدیل شوند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، در رابطه با اهمیت نماز اظهارداشت: نماز مهم ترین عمل دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود.

مدیرستاد اقامه نماز استان لرستان افزود: اگر کودک و نوجوانان با اصل توحید و ضرورت ارتباط عبد با معبود در محیط خانه و مدرسه و مسجد آشنا شود و به نقش نماز در رشد معنوی خود آگاهی یابد به نماز می‌ایستد و در پیشگاه خداوند سر فرود می‌آورد.

وی با بیان اینکه نماز همانند یک مدرسه است که انسان ولایت‌مدار، باتقوا و بااخلاص تربیت می‌کند، عنوان کرد: به علت همین آثار بی بدیل آن است که در اسلام مورد سفارش قرار گرفته و از سوی دیگر، دشمن برای کمرنگ کردن آن در میان جوانان توطئه می‌کند.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به اینکه خشت اول تربیت فرد در خانواده و محیط مدارس گذاشته می‌شود، اظهارکرد: برای ترویج نماز در سطح جامعه باید افراد را از سنین کودکی با نماز مأنوس کرد و در این زمینه، والدین و معلمان باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: خانواده یکی از کانون‌های کلیدی اقامه نماز است که در راس آن پدر و مادر قرار دارند و این دو عنصر می‌توانند به‌الگویی برای اقامه نماز فرزندانشان تبدیل شوند.

حجت الاسلام چراغی در رابطه به باور به مهدویت و اهمیت نهادینه سازی این فرهنگ گفت:  باور به مهدویت از این رو که جهان، به سمت خیر حرکت می کند و بر عدالت گستری و مبارزه با ظلم و فساد تاکید می کند و از این جهت است که احیای اسلام راستین، تامین رفاه و آرامش، رضایتمندی و عشق به محبوب، به زندگی ارزش می دهد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار