کد خبر: 1207942
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
سیدعبدالله متولیان

برخی از حوادث، وقایع و رخداد‌های دی‌ماه طی کمتر از دو دهه اخیر، این ماه را به خاکریز تقابل جبهه حق‌طلبان و مردم دشمن شناس و دشمن ستیز با جبهه عافیت طلبان بی‌بصیرت تبدیل کرده است. در این سوی میدان علاوه بر مردم ایران، مسلمانان جهان اسلام در محور مقاومت حاضرند و در آن سوی میدان عده قلیلی تحریف‌گر حقایق (به عنوان پیاده نظام سرویس‌های جاسوسی ائتلاف غربی صهیونیستی) به پشتوانه امپراتوری رسانه‌ای غرب به اغوا و عوامفریبی و جابه‌جایی جلاد و شهید مشغول‌اند.
در آن سوی میدان از ضرورت به رسمیت شناختن رژیم جعلی و تروریست‌های صهیونیست و هم‌آغوشی با شیطان گفته و می‌گویند و مدام مشکلات کشور را جلوی چشم مردم می‌آورند و با لاینحل دانستن مشکلات و سیاه نمایی، مردم را نسبت به آینده ناامید کرده و دست کشیدن از استقلال و ساده لوحانه، سازش با نظام سلطه را راه‌حل مشکلات کشور می‌دانند و، اما در این سوی میدان مردمی قرار دارند که در هر زمان و هر مکان در برابر تلاش دشمن بیرونی و پیاده نظام داخلی دشمن مردانه و غیرتمندانه ایستاده و داغ فروپاشی و تحریف ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به دل آنان گذاشته‌اند. پرچمدار، قافله سالار و فرمانده این اردوگاه ۸۸ میلیون نفری ایرانی و بسیاری از مجاهدان جهان اسلام در محور مقاومت، سردار فاتح دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (با گذشت چهار سال از شهادتش) است. حاج قاسم الگوی تحول خواهی در گام دوم انقلاب است. شهید سلیمانی با طراحی جبهه مقاومت و اتصال تمام اجزای مقاومت به یکدیگر (از افغانستان تا عراق، از سوریه تا یمن و از لبنان تا فلسطین اشغالی)، توانست ایده تحول در جبهه مقاومت و احیای محور مقاومت از کربلا تا قدس را عملیاتی سازد. داستان مجاهدت‌های حاج قاسم برای تحول در نبرد نامتقارن در جبهه‌های مختلف، حقیقتی اجتناب‌ناپذیر است که با گذشت زمان نتایج و آثار آن، روز به روز نمایان‌تر می‌شود. عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی تنها یکی از کامل‌ترین و عینی‌ترین مصادیق تحول‌خواهی در مکتب شهید سلیمانی است.
رزمندگان جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، با نبوغ و استقلال کامل و با رعایت همه اصول نظامی در صحنه نبرد «طرح ریزی»، «نوآوری»، «برنامه‌ریزی»، «سازماندهی»، «آموزش»، «تجهیز»، «جابه‌جایی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی»، «رزمایش»، «اختفا و پوشش»، «حفاظت اطلاعات»، «عملیات فریب»، «عبور از موانع» و «نفوذ» یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های قرن حاضر را رقم زده و تراز عملیات‌های غیرکلاسیک را در جهان جابه‌جا کرده و با شلیک به استراتژی نظام سلطه، پرده از نفاق حقوق بشری غرب برداشته و جنگ را از تقابل بین رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها، به نبرد بین «حق و باطل» و تقابل محور شرافت با محور شرارت کشاندند. این تنها یکی از آموزه‌ها و میوه‌های شجره طیبه تحول آفرینی و خداباوری شهید سلیمانی در محور مقاومت است. نبوغ و ابتکار عمل انصارالله یمن در بستن تنگه باب‌المندب بر کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی و گرفتن نفس اشغالگران صهیونیست نیز یکی دیگر از میوه‌های شجره تحول آفرینی سردار شهید به حساب می‌آید. «بله، یک قاسم سلیمانی کافی است که نه فقط استان کرمان، بلکه ملت ایران به او افتخار کند و مباهات کند» (از بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم کرمان و خوزستان ۲دی ۱۴۰۲) و مکتب او را الگوی خود قرار دهد؛ و اینک در چهارمین سالروز شهادت حاج‌قاسم عزیز و در آستانه برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، با درک ابعاد جنگ شناختی دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران، عملکرد حاج قاسم در میدان تحول خواهی و امیدآفرینی باید الگوی آحاد مردم، مسئولان، احزاب و جناح‌های سیاسی، اصحاب رسانه و قلم، نخبگان و دانشگاهیان قرار گیرد. همه باید بدانند اگر طالب تحول هستند و اگر به حل مشکلات کشور می‌اندیشند، تنها راه در مشارکت گسترده در انتخابات است. همه باید بدانند دلسرد کردن مردم برخلاف مصالح کشور و مردم و برخلاف مکتب تحول‌خواه شهید سلیمانی است. همه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهند که «بعضی‌ها برای اینکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوی چشم می‌آورند. خب اگر مشکلات وجود دارد، راه حل مشکلات چیست؟ راه حل مشکلات انتخابات است. اتفاقاً برای اینکه مشکلات برطرف بشود، بایستی در انتخابات شرکت کرد.» (دیدار مردم کرمان و خوزستان ۲ دی‌ماه ۱۴۰۲)
بر اساس الگوی مکتب شهید سلیمانی «جمهوری اسلامی حرم و قرارگاه حضرت حسین بن علی در عصر ما است. اگر این حرم بماند، دیگر حرم‌ها باقی خواهند ماند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار