کد خبر: 1206987
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
انتقاد مورایس از فدراسیون و پاسخ قنبرزاده
سپاهان حق اعتراض به دادگاه عالی ورزش را دارد. کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اگرچه امتیاز‌های کسر شده از سپاهان و پرسپولیس را بازگرداند، اما کمیته انضباطی فدراسیون شش بازیکن زردپوشان را از حضور در لیگ محروم کرده است
اشرف رامین

جوان آنلاین: سپاهان حق اعتراض به دادگاه عالی ورزش را دارد. کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اگرچه امتیاز‌های کسر شده از سپاهان و پرسپولیس را بازگرداند، اما کمیته انضباطی فدراسیون شش بازیکن زردپوشان را از حضور در لیگ محروم کرده است. در روز‌هایی که تاج، رئیس فدراسیون سکوت کرده، مسئولان باشگاه و بازیکنان سپاهان از رفتار فدراسیون به شدت شاکی هستند.
پیام نیازمند، رضا شکاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که به خاطر عدم اصلاح قراردادشان تا اطلاع ثانوی اجازه بازی کردن برای سپاهان را ندارند. این رأی درست پیش از دیدار سپاهان – گل‌گهر اعلام شد و خوزه مورایس برای این بازی ۱۰ بازیکن (محروم و مصدوم) را در اختیار نداشت. از نظر سپاهانی‌ها، باخت ۳ بر یک به گل‌گهر نتیجه محرومیت بازیکنان کلیدی این تیم بود. مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری بعد از بازی به مهدی تاج طعنه زد: «یک لیگ وقتی زیبا خواهد بود که همه شانس یکسانی داشته باشند. برخی چیز‌ها را نمی‌توانم بفهمم؛ یک روز قبل از بازی یک تیم که می‌دانند مسافتی را باید طی کند و به شهر دیگری برود، رأی صادر می‌کنند و می‌دانند دست و پای تیم بسته است. چند ساعت مانده به بازی متوجه می‌شویم چند بازیکن خود را نداریم و باید قرارداد‌ها اصلاح شود. اتفاقات اینگونه زیادی می‌افتد و باعث تأسف است، زیرا باید زمانی برای اصلاح و آماده‌سازی شرایط داشته باشیم. من مربی فوتبال هستم و می‌خواهم برد و باخت در زمین باشد. مشکلات غیرقابل فهم ایجاد می‌کنند. چهار امتیاز برگشت، زیرا دلیلی برای کم شدن نبود. بعد اعلام کردند این شش بازیکن تا زمان اصلاح قراردادشان نمی‌توانند بازی کنند! تاج انسانی باهوش است و با او ملاقات و صحبت داشته‌ام، اما نمی‌دانم چرا این تصمیمات اینگونه گرفته می‌شود و باور ندارم فقط برای سپاهان باشد. کسی بابت این تصمیمات خوشحال نیست.»

منصور قنبرزاده معتقد است جریمه‌هایی، چون کسر امتیاز، باشگاه‌ها را به اجرای قوانین ملزم می‌کند. نایب‌رئیس دوم فدراسیون همان فردی است که پس از بازگرداندن امتیاز‌های سپاهان و پرسپولس، اجرای قانون سقف بودجه را طرحی آزمایشی خواند. این عضو هیئت رئیسه در گفتگو با برنامه ورزش و مردم بار دیگر در خصوص تصمیمات اخیر فوتبال ایران توضیحاتی ارائه داد: «کمیته مجوز حرفه‌ای به هیئت رئیسه فدراسیون اعلام کرد با ادامه روند فعلی باشگاه‌ها، ۱۰ باشگاه لیگ برتری ایران مجوز حرفه‌ای و ملی نمی‌گیرند. فدراسیون فوتبال بر این اساس به اتفاقات ورود کرد و دو ماه دیگر که کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه‌ها مجوز حرفه‌ای می‌دهد، می‌بینیم چه چالشی گریبان آن‌ها را خواهد گرفت. همه بند‌های دستورالعمل به تصویب کمیته تدوین مقررات و سپس هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال رسیده است. کمیته استیناف از چهار یا پنج حکم کمیته انضباطی علیه سپاهان، فقط بازگشت امتیازات را بخشیده است. کسر امتیاز بازدارندگی بیشتری داشت که دو کمیته هم نظراتی داشتند. جرائم مالی قطعاً بازدارنده است. دستورالعمل ناظر بر قرارداد‌ها به فوتبال کشور نظم می‌دهد، اما اشکالاتی دارد و ما به آن واقف هستیم.»
قنبرزاده تأکید کرد اعتراض سپاهانی‌ها تا زمانی که قرارداد آن شش بازیکن را اصلاح نکنند به جایی نخواهد رسید: «تا زمانی که قرارداد‌های شش بازیکن سپاهان اصلاح نشود، آن‌ها حق بازی برای این تیم را ندارند. سرمربی سپاهان از این مسئله مستأصل شده بود و از سعه‌صدر او تشکر می‌کنم. این شش بازیکن پس از صدور حکم کمیته انضباطی نباید در لیگ برتر به میدان بروند. منتها سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کرد و اگر شش بازیکن این تیم از ابتدا مجوز بازی را نمی‌گرفتند، نمی‌توانستند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. فدراسیون پذیرفت تا زمان صدور رأی کمیته استیناف، این بازیکنان بازی کنند و حکم فوق حالا قابلیت اجرا پیدا کرده است.»
این عضو هیئت رئیسه از دعوت مدیران معترض به فدراسیون خبر داد: «رئیس فدراسیون فوتبال به کارگروه ناظر بر قرارداد‌ها دستور داد که مدیران عامل باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان و همچنین نمایندگان کمیته‌های استیناف و انضباطی را دعوت کنیم. همین هفته با آن‌ها جلسه می‌گذاریم تا ابهاماتشان را بشنویم. این‌ها فرصت اعاده دادرسی دارند و می‌توانند این مسئله را در دادگاه عالی ورزش (CAS) نیز مطرح کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار