کد خبر: 1206449
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
صدر جدول بدون بازی تغییر کرد
صدور چنین حکمی البته خالی از حاشیه هم نیست، چراکه به نظر می‌رسد کمیته استیناف در حالی که همه منتظر صدور حکم کمیته اخلاق و کمیته انضباطی در خصوص تخلفات باشگاه استقلال بودند و حتی اعلام شده بود که حکم باشگاه استقلال پنج شنبه اعلام می‌شود به گونه‌ای عمل کرده که فعلاً نگاه‌ها از استقلال منحرف شود
دنیا حیدری

جوان آنلاین: کمیته استیناف فدراسیون فوتبال امتیاز‌های کسر شده از سپاهان و پرسپولیس را برگرداند تا به این ترتیب صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر دچار تغییر شود. با صدور این رأی حالا سپاهان با ۳۱ امتیاز صدرنشین تازه جدول رده‌بندی است و پرسپولیس هم با ۲۶ امتیاز سوم است.
صدور چنین حکمی البته خالی از حاشیه هم نیست، چراکه به نظر می‌رسد کمیته استیناف در حالی که همه منتظر صدور حکم کمیته اخلاق و کمیته انضباطی در خصوص تخلفات باشگاه استقلال بودند و حتی اعلام شده بود که حکم باشگاه استقلال پنج شنبه اعلام می‌شود به گونه‌ای عمل کرده که فعلاً نگاه‌ها از استقلال منحرف شود. مماشات با دو تخلف برای بررسی نشدن تخلفات گسترده دیگر از جمله حاشیه‌هایی است که حتماً در روز‌های آینده سر وصدای زیادی به راه خواهد انداخت.
چهار ماه قبل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به خاطر تخلفات باشگاه سپاهان در برخی قرارداد‌های بازیکنان خود رأی به کسر چهار امتیاز از این تیم داده بود. حدود یک ماه پس از رأی سنگینِ صادر شده علیه سپاهان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد پرسپولیس هم به خاطر تخلف در بخشی از قرارداد گئورگی گولسیانی که مغایر با قوانین نقل و انتقالات است، با کسر یک امتیاز و جریمه ۱۰ میلیارد تومانی مواجه شده که این تیم هم مثل سپاهان درخواست تجدید نظر داشته است.
پس از ماه‌ها تأخیر و بررسی توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و در حالی که بحث شکایت از استقلال پیرامون قرارداد برخی از بازیکنان و مربیان این تیم بود و تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان منتظر واکنش کمیته انضباطی پیرامون این مسئله بودند، حالا کمیته استیناف با رأی خود صدر جدول را به هم ریخته است. حالا با تجدید نظر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و بازگشت امتیاز‌های کسر شده، سپاهان که پیش از این با یک بازی و دو امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین استقلال، در جایگاه دوم جدول قرار داشت، ۳۱ امتیازی شد و با دو امتیاز بیشتر نسبت به آبی پوشان، به صدر جدول تکیه زد. پرسپولیس هم که مثل سپاهان با یک بازی کمتر به خاطر تفاضل گل نسبت به تراکتور در رده چهارم بود حالا با ۲۶ امتیاز به رده سوم صعود کرده و این شانس را دارد که در صورت برتری با اختلاف بالای پنج گل در بازی عقب افتاده خود مقابل نساجی حتی جایگاه دوم استقلال را به دست آورد.


واکنش استقلال
باشگاه استقلال در واکنش به اعلام رأی کمیته استیناف پیرامون دو پرونده پرسپولیس و سپاهان متن زیر را منتشر کرد: «آنچه امروز در قالب حکم استیناف مطرح شد، استهزای فوتبال ایران بود. فوتبالی که حتی به قوانین خودش هم احترام نمی‌گذارد، چگونه توقع دارد دیگران احترامش را نگه دارند. باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات فوتبال به‌دلیل همین قانون سقف بودجه و سقف خرید که قرار بود فوتبال ایران را از بحران گرانی و تورم غیرقابل مهار نجات بدهد، تن به رعایت دستورات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داد، اما حالا با بازگشت امتیازات تیم‌های متخلف مشخص شد آنچه در فوتبال ایران هیچ ارزشی ندارد همین قوانین است. باشگاه استقلال با محکوم کردن این نمایش خجالت‌آور و این بی‌قانونی محض از این پس خود را ملزم به رعایت قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌داند.
به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال از این قانون تنها برای تأمین منابع مالی خود استفاده کرده، چراکه امتیاز تیم‌های خاطی برگردانده شده، اما جریمه‌های مالی پابرجا مانده تا حاصل فعالیت‌های فراقانونی برخی تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات، درآمدزایی میلیاردی فدراسیون فوتبال باشد. این حکم که به منزله یک قانون‌شکنی آشکار در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد، بی‌شک راه تخلف را به تمامی باشگاه‌ها آموزش خواهد داد که قانون را زیر پا له کنند و جریمه‌اش را بپردازند.
باشگاه استقلال این قانون‌شکنی آشکار را محکوم و پیشنهاد می‌کند روز پنجم دی‌ماه در تقویم فوتبال ایران به عنوان روز بی‌قانونی ثبت شود. دوستانی که در کمیته استیناف امتیازات کسر شده از تیم‌های خاطی را برگرداندند و دوستانی که مجوز این قانون‌شکنی را به کمیته استیناف دادند باید پاسخگوی باشگاه استقلال باشند، چراکه در ازای درآمدزایی میلیاردی فدراسیون فوتبال ایران از خاطیان، این باشگاه بزرگ استقلال بود که امکان تقویت خود را از دست داد. باشگاه استقلال در نقل و انتقالات نیم‌فصل و از این پس تنها و تنها به قوانین فیفا پایبند خواهد بود و دستورالعمل‌های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را هم به دلیل نداشتن وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی بایگانی می‌کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار