کد خبر: 1205872
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از افزایش 9 درصدی مصرف گاز در روزهای 21 تا 24 آذرماه 1402 نسبت به مدت مشابه سال 1401 خبر داد.
شهربانو بشکنی

حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در فاصله زمانی سه شنبه 21 آذرماه تا جمعه 24 آذرماه امسال رقمی بالغ بر 231 میلیون و 700 هزار مترمکعب گازطبیعی در استان مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 19 میلیون و 100 هزار افزایش داشت.

وی افزود: از مجموع گاز مصرفی استان در روزهای پایانی هفته گذشته، 175 میلیون و 600 هزار میلیون مترمکعب گاز تحویل بخش خانگی و تجاری و عمومی شد که این رقم معادل 76 درصد کل گاز مصرفی خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: امسال میزان گازرسانی به بخش های مختلف استان از 21 آذرتا 24 آذرماه 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش دارد.

افتخاری با تاکید بر مدیریت مصرف گازطبیعی تصریح کرد: مطابق بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری، تمام ادارات و اماکن دولتی و خصوصی مکلف به رعایت دمای آسایش 18 درجه سانتیگراد در مدت زمستان هستند. طرح مدیریت مصرف بهینه گاز در ادارات و اماکن تجاری خراسان رضوی، زمستان امسال با مشارکت خود مردم در فضای مجازی و همکاری گروه طلایه داران امر به معروف در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برای این اقدام سامانه ای تحت عنوان "نظارت مردمی-مصرف بهینه" در پایگاه اینترنتی شرکت گاز خراسان رضوی به آدرس nigc-khrz.ir راه اندازی شده است. شهروندان محترم می توانند با مراجعه به این آدرس نسبت به اعلام تخلف مراکز پرمصرف اقدام کنند. همچنین سامانه تلفنی 1594 و 194 شرکت گاز خراسان رضوی نیز آماده دریافت گزارشات مردمی می باشد.

افتخاری با بیان این مطلب که سیاست شرکت گاز استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها برای مدیریت و پایداری شبکه گاز در پیک سرما است گفت: متاسفانه همه ساله با شروع فصل زمستان شاهد افزایش لجام گسیخته مصرف گاز در بخش خانگی هستیم. از شهروندان تقاضا می کنیم نسبت به موضوع مصرف درست گاز مطالبه گر باشند.

این مقام مسئول، ناترازی گاز در خراسان رضوی در زمستان را ناشی از دوری از منابع گازی جنوب کشور عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم با هدف رفع این مشکل طرح های عمرانی گسترده ای را در حال اجرا دارد. با این حال مصرف بهینه گاز در بخش خانگی راهکار موثری است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار