کد خبر: 1205325
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
رییسی در پاسخ به تماس پاشینیان:
رییس جمهور قفقاز را منطقه‌ای مهم و نیازمند به آرامش دانست و افزود: سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشور‌های فرامنطقه‌ای تبدیل نشود.

جوان آنلاین: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، از روند رو به گسترش روابط و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی کرد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در ادامه در واکنش به طرح دولت ارمنستان برای توسعه مسیر‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی میان دو کشور و نیز کشور‌های منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع اقدام و بستری برای گشایش مسیر‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه با رعایت اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشور‌ها حمایت می‌کند و آن را گامی مؤثر در راستای تحکیم صلح و تأمین منافع همسایگان ارزیابی می‌کند.

رئیسی قفقاز را منطقه‌ای مهم و نیازمند به صلح و آرامش دانست و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشور‌های فرامنطقه‌ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشور‌های منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

رئیس جمهور برگزاری موفق نشست ۳+۳ در تهران را اقدامی سازنده در جهت تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای و عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه با یکدیگر توصیف و تصریح کرد: توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط در راستای تأمین منافع متقابل و منافع کشور‌های منطقه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور و آخرین تحولات منطقه و نیز اقدامات مسئولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و پیشبرد همکاری‌های مشترک، تداوم و افزایش مراودات مسئولان عالی‌رتبه ایران و ارمنستان را گواه اراده دو کشور برای گسترش همه‌جانبه روابط فیمابین دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار