کد خبر: 1205242
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
انگلیس به‌دلیل ادامه فروش سلاح به رژیم صهیونیستی با اتهام مشارکت در جنایات جنگی مواجه است.

جوان آنلاین: سازمان‌های حقوق بشری، انگلیس را به دلیل ادامه فروش سلاح به اشغالگران قدس به «مشارکت در جنایات جنگی» متهم می‌کنند.

به گزارش مهر، شبکه جهانی اقدام حقوقی (GLAN) مستقر در انگلیس و سازمان حقوق بشری الحق مستقر در رام الله، به دلیل عدم توقف فروش سلاح و مهمات توسط لندن به رژیم اسراییل در دادگاه عالی انگلستان علیه لندن پرونده شکایت حقوقی باز کرده است.

در پرونده ارایه شده به دادگاه عالی بریتانیا، جزییات مربوط به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی، بیمارستان ها، نانوایی‌ها و مدارس و نیز کوچ اجباری مردم نوار غزه نیز اشاره شده است.

مرکز بین المللی عدالت برای فلسطینی‌ها (ICJP) و همچنین کارزار مبارزه با تجارت اسلحه (CAAT) نیز اعلام کرده اند که از شکایت مطرح شده علیه دولت انگلیس در دادگاه عالی این کشور حمایت می‌کنند.

دانیا ابو الحاج، مسوول امور حقوقی مرکز بین المللی عدالت برای فلسطینی‌ها در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با بیان اینکه مشارکت در جرایم به معنای حمایت و کمک به جنایات جنگی صهیونیست‌ها به شمار می‌رود، تصریح کرد: انگلیس از سال ۲۰۱۵ تاکنون مجوز صادرات حداقل ۴۷۴ میلیون پوندی انواع سلاح و مهمات به اسراییل را صادر کرده است.

الحاج با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد از تجهیزات به کار رفته در جنگنده‌های اف- ۳۵ که رژیم صهیونیستی از آن‌ها برای بمباران نوار غزه استفاده می‌کند در انگلیس تولید شده اند، افزود: جنگنده بمب افکن‌های اف- ۳۵ هم اکنون مشغول بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی و خانه‌ها هستند و بدین ترتیب مسوول کشتار هزاران فلسطینی بی گناه به شمار می‌روند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار