کد خبر: 1204314
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
وزارت دارایی اسرائیل دوشنبه گذشته (۱۳ آذرماه) هزینه جنگ فعلی در غزه را ۱۹۱ میلیارد شِکِل (۵۱ میلیارد دلار) برآورد کرد.

جوان آنلاین: هفته نامه اکونومیست در گزارشی که بامداد جمعه منتشر کرد: نوشت که اسرائیل چاره‌ای جز کاهش حملات به غزه ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، اکونومیست در ادامه افزود: بسیج مداوم اسرائیل برای فراخوان ۳۶۰ هزار نظامی ذخیره، در حال تحلیل بردن اقتصاد اسرائیل است.

در همین راستا، وزارت دارایی اسرائیل دوشنبه گذشته (۱۳ آذرماه) هزینه جنگ فعلی در غزه را ۱۹۱ میلیارد شِکِل (۵۱ میلیارد دلار) برآورد کرد.

مقام‌های وزارت دارایی رژیم که روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته امور مالی کنست برگزار شد گفتند که این رقم ممکن است بسته به تحولات میدانی افزایش پیدا کند.

رژیم صهیونیستی پیش از این هزینه جنگ را ۱۶۳ میلیارد شکل (۴۴ میلیارد دلار) برآورد کرده بود.

مقام‌های وزارت دارایی اسرائیل علاوه بر این به جلسه کنست گفتند که درآمد‌های مالیاتی حتی قبل از شروع جنگ در غزه هم رو به کاهش گذاشته بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر این باورند که خسارت‌های مالی این رژیم فشار زیادی بر تصمیم کابینه نتانیاهو برای ادامه جنگ وارد کرده است و تصمیمات کابینه و صورت‌های مالی پیاپی نشان می‌دهد که جنگ به زودی پایان می‌یابد، به‌ویژه با توجه به اینکه پرداخت غرامت به شرکت‌های آسیب‌دیده از جنگ برای ماه پس از نوامبر تمدید نشده است.

از سوی دیگر گزارش معاملات تجاری شرکت «پرایس واترهاوس کوپرز» اسرائیل درباره تجارت این رژیم در سال ۲۰۲۳ واقعیتی پر از چالش را برای اقتصاد این رژیم ترسیم می‌کند.

بر اساس این گزارش که توسط روزنامه عبری جروزالم پست منتشر شده، ارزش کل معاملات تجاری اسرائیل در سال جاری به حدود ۹.۸ میلیارد دلار رسیده است که کمترین میزان آن در ۱۰ سال گذشته است و در مقایسه با ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این گزارش حکایت از آن دارد که بخش فناوری اسرائیل که نیروی محرکه اقتصاد این رژیم است، بهبود نیافته است، زیرا سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این بخش به شدت کاهش یافته و به ۶.۷ میلیارد دلار رسیده و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدود ۴۱ درصد کاهش داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار