کد خبر: 1203917
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فریدون حسن

این روز‌ها هر مدیری از ورزش کشور هر جا که پشت تریبون قرار می‌گیرد بلافاصله از حرف‌های رهبر انقلاب وام می‌گیرد و با هزار ادا و اصول دم از «ایران قوی و ورزش قوی» می‌زند. وزیر ورزش هم دیروز حسابی در دانشگاه تهران روی این موضوع مانور داد، اما کسی پیدا نشد از هاشمی سؤال کند که کدام ورزش در کدام کشور با این بلبشوی مدیریتی قوی شده که ورزش ایران قوی شود! میان حرف تا عمل فرسنگ‌ها فاصله است و مدیران ورزش کشور از قدیم گرفته تا جدید در همان مرحله حرف مانده‌اند و کاری انجام نمی‌دهند.
انتخابات فدراسیون کاراته ابطال شد. این به‌طور قطع مهم‌ترین خبر دیروز در حوزه ورزش بود. خبری که البته نه برای کیومرث هاشمی وزیر ورزش چندان اهمیتی داشت و نه برای دلواپسان دربی بی‌فایده فردا که خیلی از آقایان از همین حالا برایش غش و ضعف کرده‌اند. البته کیومرث هاشمی اعلام کرد هیچ دغدغه‌ای بابت این موضوع مهم ندارد، چون معلوم شد فعلاً دغدغه‌اش آوردن VAR برای دربی است، اما باید بگوییم جناب وزیر لطفاً این یک دغدغه را داشته باشید، این یکی اتفاقاً برای آینده ورزش بد نیست.
انتخابات فدراسیون کاراته باطل شد. دیروز کیومرث هاشمی، وزیر ورزش رفته بود تا با پنج روز تأخیر روز دانشجو را به دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران تبریک بگوید. کلی هم حرف زد که بیشترش تکراری بود و وعده و وعید آینده روشن برای ورزشی که بر تعداد فدراسیون‌های بدون رئیسش یکی دیگر هم اضافه شده؛ ۱۵ فدراسیون بدون رئیس! البته مهم نیست، چون بیشتر دغدغه دیروز وزیر ورزش همان آمدن یا نیامدن VAR برای دربی روز پنج‌شنبه بود. طبیعی است در چنین فضایی و وقتی نفر اول ورزش کشور طی یک سخنرانی مبسوط فقط حرف‌های تکراری ایراد می‌کند و علاقه زائد‌الوصفش به فوتبال را فریاد می‌زند دیگر نباید از بقیه توقع داشت.
انتخابات فدراسیون کاراته باطل شد، ولی مگر اهمیتی دارد؟ کاراته را هم بگذارید کنار ژیمناستیک، دوومیدانی و بقیه، البته یادمان نرود وزارت زحمت کشید و برای والیبال سرپرست انتخاب کرد و این سنگین‌ترین کاری است که هاشمی از ابتدای دوران وزارتش (البته به جز سخنرانی‌ها متعدد) انجام داده است. واقعاً خسته نباشید. با چنین روندی خیلی نخواهد گذشت که تقریباً فدراسیونی با رئیس برای ورزش کشور باقی نماند، آن وقت هاشمی از برنامه «ورزش از تولد تا مرگ» حرف می‌زند.
انتخابات فدراسیون کاراته هم باطل شد، اما دیروز همه چشم به دروغ‌پراکنی‌های افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص آوردن سیستم کمک‌داور ویدئویی برای دربی داشتند، همان مدیری که با وقاحت‌تمام از صغر سنی فرزندش حرف زد و به هیچ کجای کشور هم برنخورد. هاشمی هم در دانشگاه تهران چنان با حرارت از آمدن یا نیامدن این سیستم حرف می‌زد که بدون تردید اصلاً توجهی به اتفاقی که برای کاراته رخ داده، نداشت. راستی هاشمی دیروز وعده تکراری واگذاری سرخابی‌های پایتخت را هم داد تا مطمئن شویم قدمی از راه اسلاف خود منحرف نشده و مثل آن‌ها ید طولایی در دادن وعده و وعید دارد.
دیروز انتخابات فدراسیون کاراته باطل شد و هاشمی از اتخاذ یک تدبیر مناسب برای سروسامان دادن به وضعیت این فدراسیون‌ها گفت. تدبیری که نمی‌دانیم هیاهوی فوتبال و ذوق‌زدگی آقایان اجازه اتخاذ آن را خواهد داد یا اینکه همچنان باید سوخت و ساخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار