کد خبر: 1203637
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتای آمریکا، در اظهاراتی عنوان کرده است«هیچ مدرکی» برای مجوز دادن به طرح تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور این کشور ار سوی جمهوری‌خواهان وجود ندارد.

جوان آنلاین:  سناتور«میت رامنی» از ایالت یوتای آمریکا ضمن اشاره به طرح تحقیقات استیضاح بایدن از سوی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرده است«هیچ مدرکی» که نشان دهد برخی از اقدامات رئیس جمهور آمریکا می‌تواند زمینه برکناری وی از قدرت را فراهم کند، وجود ندارد.

به گزارش فارس، به گزارش «یواس‌ای تودی» رامنی که از مدت‌ها قبل یکی از منتقدان سرسخت حزب جمهوری‌خواه در آمریکا درآمده است در جریان مصاحبه‌ای عنوان کرد، هیچ شواهدی مبنی بر تخلف رئیس‌جمهور آمریکا وجود ندارد. او در این رابطه گفته است، تاکنون چیزی در این مورد ارائه نشده است و اگر وی در مجلس نمایندگان آمریکا بود قطعا به این تحقیقات رای منفی می‌داد.

اظهارات رامنی در حالی مطرح می‌شود که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا قرار است، روز سه شنبه به طور رسمی به طرح تحقیقات استیضاح بایدن رای دهند تا جایگاه قانونی این تحقیقات را در دادگاه برای بررسی بیشتر تقویت کنند.

طبق ادعای مطرح شده از سوی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا بایدن در زمینه معاملات تجاری خارجی پسر و برادرش از قدرت و موقعیت خود سواستفاده کرده است. با این حال آنها هنوز شواهدی را در این رابطه ارائه نکرده‌اند.

کاخ سفید طرح تحقیقات استیضاح را مورد تمسخر قرار داده و اقدام برای رای‌گیری جهت اجرایی کردن آن را کاملا بی‌اعتبار می‌داند. «هانتر بایدن»، پسر رئیس جمهور آمریکا در جریان تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مورد توجه قرار گرفته است. طبق تحقیقات آنها، هانتر بایدن میلیون‌ها دلار از امور تجاری خود در خارج از کشور به دست آورده است و اکنون هم متهم به عدم پرداخت مالیات خود است.

مشخص نیست اتهامات مربوط به فرار مالیاتی هانتر بایدن چه تاثیراتی بر روند طرح تحقیقات استیضاح پدرش داشته باشد. با این حال، رامنی در اظهار نظر دیگری در این رابطه عنوان کرده است: ما مسوول کارهای ناشایست و اشتباه فرزندان، نوه‌هایمان نیستیم.

او در این رابطه با اشاره به اعتیاد هانتر بایدن به مواد مخدر گفته است: اینکه هانتر بایدن، فردی نامطلوب بوده و مشکلات شخصی زیادی داشته است، موضوعی کاملا بدیهی است. اما این اشتباه بایدن نیست و نباید کسی را به خاطر گناهان و اشتباهات فرزندانش استیضاح کنیم.

رامنی پیشتر در جریان ابراز مخالفت‌های خود نسبت به ترامپ عنوان کرده بود، در صورتی که وی نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ این کشور باشد، او قطعا از نامزد دیگری حمایت خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار