کد خبر: 1203392
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
رییس جمهور آمریکا می‌گوید که پیروزی همتای سابق وی در کاخ سفید، در انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور، دمکراسی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

جوان آنلاین:  جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با اشاره به تهدیدهایی که از جانب دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور متوجه واشنگتن خواهد شد، گفت که بازگشت او به کاخ سفید، دمکراسی آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش فارس، بایدن پیش‌تر در رویدادی در ماساچوست گفته بود که اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت نمی‌کرد، مطمئن نیست که خودش وارد گود انتخابات می‌شد یا خیر.

بایدن همچنین در رویدادی دیگر در لس‌آنجلس گفت: معتقدم که آینده دمکراسی آمریکا در معرض خطر است. در واقع، تمام آمریکا در خطر قرار دارد. بگذارید شفاف بگویم. دونالد ترامپ تهدیدهای زیادی را متوجه کشور می‌کند از حق انتخاب حقوق مدتی گرفته تا حق رای و جایگاه آمریکا در جهان.

وی افزود: اما بزرگ‌ترین تهدید ترامپ، علیه دمکراسی ماست زیرا اگر آن را از دست بدهیم، همه چیز را باخته‌ایم.

وال‌استریت‌ژورنال دیروز (شنبه) نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که براساس آن، ۵۳ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که سیاست‌های بایدن شخصاً برای آنها زیان‌بار بوده و ۴۹ درصد گفته‌اند که سیاست ترامپ در نخستین دوران حضورش در کاخ سفید، به آنها کمک کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ۵ نوامبر ۲۰۲۴(۱۵ آبان ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است و ترامپ نوامبر ۲۰۲۲ رسماً وارد کارزار انتخاباتی شد. رییس جمهور سابق آمریکا در چندین نظرسنجی با اختلافی قابل توجه نسبت به بایدن، پیشتاز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار