کد خبر: 1203243
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده پلیس راهور در پاسخ به سؤال «جوان»:
مدتی است وکلای این افراد برای شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس وارداتی به پلیس راهور رفت و آمد دارند، اما ما به دو دلیل این خودرو‌ها را شماره‌گذاری نکرده‌ایم؛ اول اینکه از گذشته برای ارائه خدمات به خودرو‌های لوکس که عامل تفاخر است و خودرو‌های امریکایی منع داریم و این خودرو‌ها را پلاک نمی‌کنیم و این موضوع باید مشخص شود.
غلامرضا مسکنی

جوان آنلاین: فرمانده پلیس راهور گفت که پلیس برای شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس فوتبالیست‌ها مجوز ندارد.
سردار کمال هادیانفر در پاسخ به این پرسش «جوان» که آیا پلیس خودرو‌های وارداتی فوتبالیست‌ها را که پس از جام جهانی به عنوان یک امتیاز دریافت کرده‌اند، شماره‌گذاری می‌کند، گفت: مدتی است وکلای این افراد برای شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس وارداتی به پلیس راهور رفت و آمد دارند، اما ما به دو دلیل این خودرو‌ها را شماره‌گذاری نکرده‌ایم؛ اول اینکه از گذشته برای ارائه خدمات به خودرو‌های لوکس که عامل تفاخر است و خودرو‌های امریکایی منع داریم و این خودرو‌ها را پلاک نمی‌کنیم و این موضوع باید مشخص شود. دومین دلیل این است که ما هنوز مصوبه روشن و واضح دولت را دریافت نکرده‌ایم که هیئت وزیران چه مجوزی برای واردات خودرو به آن‌ها داده است. ما باید مجوز را ببینیم و پس از آن به صورت سلسله مراتب کسب تکلیف کنیم که این خودرو‌ها قابل شماره‌گذاری هستند یا نه و تا زمانی که این موارد روشن نشود، خودروی لوکسی را شماره‌گذاری نخواهیم کرد.
سردار هادیانفر ظهر دیروز در حاشیه مراسم اهدای کلاه ایمنی به شرکت‌کنندگان در طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار ما که خودرو‌های وارداتی فوتبالیست‌ها چقدر ارزش ریالی دارند و چه تعدادی وارد کرده‌اند، ادامه داد: تعداد درست خودرو‌های وارداتی از سوی فوتبالیست‌ها را نمی‌دانم، اما در مورد ارزش ریالی این خودرو‌های لوکس خودشان بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام می‌کنند. رئیس پلیس راهور فراجا درباره اهمیت اجرای طرح گواهینامه یک روزه برای موتورسواران هم گفت: ۵/۱۲ میلیون موتورسوار در سطح کشور تردد می‌کنند و این در حالی است که حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها فاقد گواهینامه هستند. کسانی که گواهینامه ندارند، نمی‌توانند بیمه هم داشته باشند. همچنین آمار تخلفات در میان موتورسواران بدون گواهینامه بیشتر است.
وی افزود: از طرفی به‌دلیل طولانی بودن فرآیند دریافت گواهینامه موتورسیکلت و هزینه بالای آن، حدود دو ماه است که اجرای طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت را در دستور کار قرار داده‌ایم و تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر گواهینامه یک روزه موتورسیکلت را دریافت کرده‌اند. این طرح در حال حاضر در ۱۲۲ شهر و در ۲۳ استان اجرا می‌شود و بنا داریم که به‌زودی طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت را در تمام ۳۱ استان کشور اجرایی کنیم.
سردار سیدکمال هادیانفر درباره نقش خودرو‌ها در آلودگی هوای تهران هم گفت: اتوبوس‌های شهرداری تهران بزرگ‌ترین تولیدکننده آلودگی هوا و بیش از ۸۳ درصد اتوبوس‌های در حال تردد در پایتخت دودزا هستند. بنابراین ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا، به‌خصوص در پایتخت به شدت احساس می‌شود. از طرفی لازم است فرآیند اسقاط خودرو‌های فرسوده تسریع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار