کد خبر: 1203025
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
محمد باقر قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، باید اولویت پروژه‌ها مشخص و زمانبندی دقیقی انجام شود و پروژه‌ها بر اساس اولویت بندی در برنامه توسعه هفتم تکمیل به بهره برداری برسند.

جوان آنلاین: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی اسلامشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرایطی طوری نیست که همه پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، لذا حتماً باید اولویت پروژه‌ها مشخص و زمانبندی دقیقی انجام و بر اساس اولویت بندی در برنامه توسعه هفتم پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری برسند.

به گزارش فارس، وی افزود: پروژه بیمارستان۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر که با تلاش‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با پیش بینی اعتبارات لازم برای تجهیز آن امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل، تجهیز و به طور آزمایشی بهره‌برداری از آن انجام شود.

قالیباف با اشاره به ضرورت تامین نیروی انسانی برای بیمارستان اسلامشهر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز ما در حوزه سلامت بحث نیرو‌های متخصص در جهت آموزش، جذب و استفاده از نیرو‌ها است، که در بحث پذیرش نیرو با اقداماتی که برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفته شده، ان‌شاءالله به زودی مشکل برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که حقوق‌های نجومی و بی جهت نباید به افراد داده شود و نسبت به ارزش کار و خدماتی که ارائه می‌شود حقوق و دستمزد پرداخت شود، که این روش دربرنامه هفتم توسعه توسط مجلس به تصویب رسیده و تکلیف سال ۱۴۰۲ روشن شده است، در این بخش کارانه، حق تخصص، نوع مالیات و سقف آن، موضوعی است که برای ماندگاری بیشتر افراد کادر درمان در این حوزه حتما اثرگذار خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تجهیزات لازم و جذب نیرو‌های انسانی مورد نیاز این مجموعه درمانی بزودی تکمیل و آماده ارائه خدمات به شهروندان منطقه می‌شود.

وی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از پروژه‌های عمرانی شهرستان اسلامشهر، گفت: در پروژه کنارگذر شمالی اسلامشهر که مزین بنام سردار حاج قاسم سلیمانی شده، مشکلات و موانعی در تملک آن وجود داشت که در بخش دولتی با دستوری که رئیس جمهور دادند، قسمتی از آن‌ها حل شده و در بخش دیگر آن با پیگیری‌های انجام شده تا هفته آینده مرتفع می‌شود که با رفع موانع در آینده نزدیک این پروژه تکمیل و به بهره داری کامل خواهد رسید، تا باری از مشکل ترافیکی این شهر و شهر‌های اطراف را بردارد.

قالیباف ادامه داد: در بازدیدی که از پروژه مترو داشتیم مشاهده شد که عملیات حفاری قطعه میانی آن به پایان رسیده و بخشی از قطعه اول آن باقی مانده که تا ماه آینده به اتمام می‌رسد و ادامه کار با ریل گذاری و ایجاد تاسیسات و تامین واگن، تا ۲ سال آینده این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل پروژه مترو اسلامشهر عنوان کرد: برای تامین اعتبارات باید رویکرد‌ها تغییر کند و شرایط و زمینه مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه حمل ونقل عمومی فراهم و مهیا شود، در حوزه مترو تهران و شهر‌های حومه آن که پر جمعیت و دارای ارزش اقتصادی زیادی هم برای سرمایه گذاری بخش غیر دولتی دارد، باید زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بیش از گذشته فراهم و استفاده از سرمایه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شبکه ریلی مترو بطور متصل و یکپارچه بوده و به شهروندان خدمات رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: مترو شبکه یکپارچه است و مدیریت جزیره‌ای معنی ندارد و با یک نگاه مدیریت واحد می‌توان ضمن پیشبرد اهداف، خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار