کد خبر: 1202686
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
سخنگوی ارتش چین اعلام کرد که ارتش آمریکا امروز ( ۱۵ آذر) با عبور دادن یک فروند هواپیمای نظامی از تنگه تایوان، بار دیگر حاکمیت ملی چین را نقض کرد.

جوان آنلاین:  یک فروند هواپیمای نظامی (پی-۸ پوسایدون) آمریکا امروز ( چهارشنبه ۱۵ آذر) با عبور از تنگه تایوان، وارد فضای هوایی چین شد.

به گزارش ایرنا، از این نوع هواپیما در گشت دریایی، شناسایی، اخطار هوایی و پشتیبانی جنگ الکترونیک استفاده می‌شود.

تیان جون لی سخنگوی فرماندهی مشترک نیروهای سه‌گانه (زمینی، هوایی و دریایی) ارتش چین در منطقه جنوب در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده های نیروی هوایی این کشور،این هواپیمای تا خروج از فضای هوایی چین آن را همراهی کردند.

تیان جونلی سخنگوی فرماندهی مشترک نیروهای سه‌گانه (زمینی، هوایی و دریایی) ارتش چین در منطقه جنوب پیشتر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که یک ناوشکن آمریکایی که به طور غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی چین در «دریای جنوبی چین» شده بود، از این منطقه اخراج شده است.

پیش از آن نیز در پی عبور مشترک یک ناوشکن آمریکایی و یک ناو محافظ کانادایی از تنگه تایوان، پکن واشنگتن را به ایجاد عامدانه خطر در این تنگه متهم کرده بود.

در بیانیه‌ای که از سوی ارتش چین به همین مناسبت صادر شد، آمده بود: این کشورها عمدا حوادثی در منطقه تنگه تایوان ایجاد کرده و عامدانه خطرهایی به وجود می‌آورند و با بدخواهی صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار