کد خبر: 1202384
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
زاکانی در آیین روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی:
جوان آنلاین: علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که دوشنبه در دانشگاه علامه برگزار شد، گفت: ۷۵ درصد جامعه ایرانی تا قبل از انقلاب اسلامی غیر‌شهری بودند. انسان موجود اجتماعی است و جامعه محل حضور و تکامل اوست. امروز در سال ۱۴۰۲که ۷۵ درصد شهری و ۲۵درصد روستایی هستند نیازمند بازبینی جایگاه شهر و شهروندان در شرایط جدید هستیم. مسیر شهر را باید به سمت تولید و مولد‌سازی ببریم و از حالت مصرف‌گرایی خارج کنیم. این ایده در شهرداری تهران با عنوان تهران خانواده استوار کردیم. بیشترین ظرفیت دانشی در تهران است، اما از ظرفیت فناورانه استفاده نمی‌شود. در تحقق ایران قوی مدیریت شهری برجسته است. 
 
وی افزود: در مدیریت شهری تهران ۲۷ ماه و دو روز است که شهردار تهران هستم و مسیری را دنبال کردیم که بر مدار آن چهار تحول را در پی گرفتیم. تحول اول، تحول درون‌زاد ناظر به مدیریت شهری است که چشم‌اندازی برای آن ترسیم کردیم، در سال ۱۴۱۰ تهران شهر الگوی تمدن جهان اسلام است. 
زاکانی افزود: دومین تحول حوزه فناورانه است، چون بیشترین ظرفیت دانشی در تهران است، اما از ظرفیت فناورانه استفاده نمی‌شود. ۲۰۰ هکتار بافت مجموعه پارک ولایت تبدیل به پارک علم و فناوری می‎شود. 
وی ادامه داد: در شهرداری تهران ما یک سانت شهر نمی‌فروشیم، تأکید می‌کنم، تلاش می‌کنیم تعداد پروانه ساخت بالا برود نه تراکم‌فروشی. تهران تبدیل‌شده به مجموعه‌ای که ۱۷ درصد آن ناپایدار است. نوسازی تهران تراکم‌فروشی نیست، در افق طرح جامع تهران باید ۵/۱۰ میلیون نفر جمعیت داشته‌باشد. 
زاکانی ادامه داد: شهرداری تهران به ۵ هزار معتاد متجاهر خدمت می‌کند با قابلیتی که آن‌ها را بسازیم و به جامعه برگردانیم. مشارکت با نخبگان یکی دیگر از اصول مشارکتی ماست که ایده مدیریت را با همه دانشگا‌ه‌ها در میان گذاشتیم و مشارکت را بر مدار نخبگان قرار دادیم و خود را در معرض نقد اندیشه برتر قرار دادیم. ۲هزارو۸۰ پروژه را در معرض انتخاب مردم قرار دادیم که هزارو۴۶۲ را مردم انتخاب کردند. 
زاکانی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون ماده ۵ برای حل مشکل ۵هزار پلاک محله کن است، برای حل مشکل نفرآباد، محله ونک، اسلام آباد و برای گلابدره است، گفت: عده‌ای از اینکه در کمیسیون ماده ۵ فرصتی برای نوسازی خانه‌های تقریباً مخروبه مردم فراهم‌شده، ناراحتند! در بحث کمیسیون ماده ۵ چرا عده‌ای صدایشان درآمده‌است؟ چون کمیسیون جایی بوده برای پرونده‌های خاص، اگر بیشتر صدایشان در بیاید من مجبورم پرونده‌هایشان را رو کنم. ناراحتند که ۵هزار خانوار در محله کن توانستند خانه‌های فرسوده خود را بسازند. کمیسیون ماده ۵ امروز اهرم تحول شهر شده‌است؛ نه برای برج‌سازان، برای مردم!
شهردار تهران در بخش دیگری از این مراسم یادآور شد: ۲۵۰ هزار اتوبوس برقی در قرارداد با چین بسته شده‌است. زاکانی در ادامه در پاسخ به سؤال دانشجویان در خصوص حجاب‌بانان مترو گفت: شهرداری تهران حجاب‌بان ندارد، ما افراد را تحت عنوان انتظامات مترو داریم که مربوط به نظم و انضباط داخل مترو می‌شود. نیروی انتظامی یک مسئولیت دارد که در لایه اول از بعد امنیتی مترو را تأمین کند و لایه دوم با انتظامات ما است. انتظامات ما در سکو حضور دارند که اگر مثلاً آقایی خواست وارد واگن اختصاصی خانم‌ها شود، مانع شود که کار خوبی هم است. 
وی در ادامه در مورد دستفروشی در تهران خاطر نشان کرد: بسیار دستفروش داریم که باید انضباط آن‌ها محقق شود. بنده نیرو‌هایی که اضافه کردم برای انتظامات بوده‌است. همچنین کسانی که تذکر حجاب می‌دهند آمر به معروف و از مردم هستند که برای رعایت قانون تذکر می‌دهند و کسی هم حق اعمال زور در این مورد ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار