کد خبر: 1202319
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
مسئول گروه جهادی امام جواد (ع) خراسان‌جنوبی:
مسئول گروه جهادی امام جواد (ع) با بیان اینکه اعضای این گروه هر جمعه را به خدمت‌رسانی و کار جهادی در روستا‌های محروم خراسان‌جنوبی اختصاص می‌دهند، می‌گوید: ما کار جهادی را از سال۹۵ با هفت نفر در قالب گروه جهادی امام جواد (ع) آغاز کردیم ولی به توفیق الهی اکنون ۷۰نفر با تخصص‌های مختلف در گروه‌مان فعالیت دارند.
جوان آنلاین: نام گروه جهادی‌شان به نام امام جواد (ع) زینت یافته است؛ امامی که شهره به جود و سخاوت و بخشش است و چه تناسب زیبایی بین نام این گروه و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی‌شان در روستا‌های خراسان‌جنوبی وجود دارد. به گفته مسئول گروه، کار را تخصصی پیش می‌برند تا بهترین‌ها را به مردم و هم‌استانی‌های خودشان ارائه دهند و خاطره شیرینی از حضور گروه‌های جهادی برای روستاییان رقم بزنند. گروهی که کار جهادی و کمک‌رسانی به هموطنان کم‌برخوردار را در سال۹۵ با هفت نفر شروع کرد و حالا ۷۰ جهادگر با تخصص‌های گوناگون آماده‌اند تا در مناسبت‌های مختلف و بنا به نیاز هر منطقه به یاری هموطنان نیازمند خود بشتابند. 
 
مسئول گروه جهادی امام جواد (ع) با بیان اینکه اعضای این گروه هر جمعه را به خدمت‌رسانی و کار جهادی در روستا‌های محروم خراسان‌جنوبی اختصاص می‌دهند، می‌گوید: ما کار جهادی را از سال۹۵ با هفت نفر در قالب گروه جهادی امام جواد (ع) آغاز کردیم ولی به توفیق الهی اکنون ۷۰نفر با تخصص‌های مختلف در گروه‌مان فعالیت دارند.
محمدرضا شبان با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی گروه در روستا‌های محروم شهرستان درمیان انجام می‌شود، ادامه می‌دهد: در مناطقی از شهرستان فردوس، بیرجند و چند منطقه دیگر هم فعالیت داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه در گروه جهادی امام جواد (ع) از پزشک و دندانپزشک تا جوشکار و استاد بنا و متخصصان دیگر حضور دارند، تصریح می‌کند: تلاش بر این است بعد از اینکه وارد یک روستا می‌شویم در وهله اول مشکل اصلی آنجا را شناسایی و در گام بعدی با توجه به آن مشکل و تخصص اعضای گروه قدم در میدان بگذاریم. به نظر من موفقیت در کار محرومیت‌زدایی نیز نیاز به تخصص و دانش دارد که اگر بدون مجهز بودن به این ابزار وارد حیطه کار جهادی شویم، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
 
 جمعه‌هایی برای خدمت
مسئول گروه جهادی امام جواد (ع) خراسان‌جنوبی در مورد مشکل اصلی روستا‌های این استان می‌گوید: هر روستا در یک عرصه مشکل دارد، در یک روستا بحث فرسوده‌بودن خانه‌های روستاییان، در روستای دیگر به‌روز نبودن تجهیزات کشاورزی و در جای دیگر هم موضوع کمبود آب اهالی منطقه را رنج می‌دهد. به عنوان مثال در یک روستا برخی از افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی اقدام به گرفتن تسهیلات خانه‌سازی کرده بودند ولی به واسطه تورم و افزایش قیمت‌ها نتوانستند کار ساخت خانه‌ها را به اتمام برسانند. 
از دیگر مشکلات روستاییان خراسان‌جنوبی مباحث درمانی است که گران بودن خدمات درمانی مثل دندانپزشکی یا دوربودن از شهر‌ها و درمانگاه‌های مجهز این مشکل را به وجود آورده است که ما با پزشکان و دندانپزشکان در گروه جهادی تلاش داریم مرهمی بر زخم‌های حوزه درمان روستاییان باشیم. وی ادامه می‌دهد: اعضای گروه جهادی امام جواد (ع) هر جمعه در روستا‌های محروم کار جهادی انجام می‌دهند و در این عرصه خستگی‌ناپذیر عمل می‌کنند.
این جهادگر با اشاره به بسیج و الگو‌های دوران دفاع مقدس می‌گوید: تلاش ما بر این است که بتوانیم، چون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راستای اعتلای میهن و محرومیت‌زدایی به صورت مستمر و با عشق و علاقه کار کنیم. وی بیان می‌کند: شاید برای شما جالب باشد که بدانید اعضای گروه از من می‌خواهند به روستا‌هایی برویم که در آنجا تلفن همراه آنتن‌دهی نداشته باشد و دلیل می‌آورند وقتی اینترنت در دسترس نباشد و کسی نتواند با ما تماس بگیرد، حتی چند دقیقه را نیز برای خدمت‌رسانی به هموطنان و هم‌استانی‌های خود از دست نمی‌دهیم.
مسئول گروه جهادی امام جواد (ع) می‌گوید: ما اردو‌های جهادی زیادی برگزار می‌کنیم ولی بسیاری از آنان رسانه‌ای نمی‌شود چراکه اعضای گروه تمایل دارند در گمنامی و 
بر اساس اخلاص درونی خدمت‌رسانی داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار