کد خبر: 1201221
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
دولت فنلاند که به تازگی در خصوص بستن تمام مرزهایش با روسیه به علت سرازیر شدن پناهجویان هشدار داده بود، قصد دارد این اقدام را انجام دهد.

جوان آنلاین: دولت فنلاند امروز سه‌شنبه اعلام کرد که هلسینکی تمام مرز‌های خود را به مدت دو هفته با روسیه برای مسافران می‌بندد تا جریان حرکت پناهجویان به سمت این کشور را متوقف کند.
فنلاند مدعی است که شاهد افزایش در ورود پناهجویان بدون ویزا به کشورش از طریق مرز روسیه بوده و مسکو عامدانه آن‌ها را به سمت مرز‌ها هدایت کرده است.

به گزارش تسنیم، پتری اورپو نخست وزیر فنلاند دیروز دوشنبه هشدار داده بود که اگر مسکو فشار از طریق مهاجران را ادامه دهد، این کشور آماده بستن آخرین گذرگاه مرزی خود با روسیه است.

بر اساس اعلام گارد مرزی فنلاند، درماه نوامبر حدود ۹۰۰ پناهجو از کشور‌هایی از جمله کنیا، مغرب، پاکستان، سومالی، سوریه و یمن از خاک روسیه وارد فنلاند شدند.

گارد مرزی فنلاند اعلام کرد که تصمیم برای بستن تمام ۸ گذرگاه مرزی به این معنی است که تنها قطار‌های باری می‌توانند بین دو کشور عبور کنند.

هلسینکی مدعی است که مسکو به تلافی تصمیم فنلاند برای افزایش همکاری دفاعی با آمریکا پناهجویان را به سمت مرز سوق می‌دهد.

از سوی دیگر پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به چندین دهه سیاست بی طرفی نظامی این کشور پایان داد و این مساله واکنش شدید روسیه را به همراه داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار