کد خبر: 1199399
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
با حضور رئیس‌جمهور انجام شد
از آغاز به کار دولت مردمی تکمیل طرح‌هایی را که به هر دلیل اعم از فنی، حقوقی، مالی و ... نیمه‌تمام مانده بودند، در دستور کار قرار دادیم و در سفر سال گذشته به شهریار نیز پس از بازدید از این بیمارستان که مردم بیش از ۳۰ سال چشم انتظار افتتاح آن بودند، در دستور کار قرار گرفت که بحمدالله امروز شاهد آغاز رسمی بهره‌برداری از آن هستیم

جوان آنلاین: بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی شهریار پس از ۳۴ سال انتظار مردم این شهرستان محروم، دیروز همزمان با روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن آغاز شد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز با سفر به شهرستان شهریار، بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی (ره) شهریار را که تکمیل آن به‌عنوان یک طرح نیمه‌تمام جزو دستورات و مصوبات سفر سال گذشته وی به این شهرستان بود، به شکل رسمی افتتاح کرد. عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار از ۳۴ سال قبل آغاز شده بود و عملیات ساختمانی و تجهیز آن تا سال گذشته به پیشرفت ۷۶ درصدی رسیده بود.
دکتر رئیسی پس از سفر اردیبهشت ۱۴۰۱ خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود که پیرو این دستور ابتدا رفع اختلافات هیئت مدیره بیمارستان و سپس تأمین منابع مالی لازم در دستور کار قرار گرفت تا این طرح عمرانی خدماتی هر چه سریع‌تر تکمیل شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام دولت مردمی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خاطرنشان کرد: از آغاز به کار دولت مردمی تکمیل طرح‌هایی را که به هر دلیل اعم از فنی، حقوقی، مالی و ... نیمه‌تمام مانده بودند، در دستور کار قرار دادیم و در سفر سال گذشته به شهریار نیز پس از بازدید از این بیمارستان که مردم بیش از ۳۰ سال چشم انتظار افتتاح آن بودند، در دستور کار قرار گرفت که بحمدالله امروز شاهد آغاز رسمی بهره‌برداری از آن هستیم.
بیمارستان امام خمینی دارای ۱۸ بخش بیمارستانی بوده و در مجموع ۳۱۳ تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد. این بیمارستان که ساخت آن در مجموع ۸۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته، از ابتدای آبان شروع به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده و در ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان آن نیز با پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی راه‌اندازی خواهد شد.


دستور ارتقای شهریار متناسب در تقسیمات کشوری
رئیس‌جمهور همچنین در جریان سفر به شهرستان شهریار، در اجتماع مردم این شهرستان تصریح کرد: در جریان این سفر انتظار بیش از ۳۰ ساله مردم برای بهره‌برداری از بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی امام خمینی (ره) پایان یافت و این مرکز درمانی به نام با برکت حضرت زینب کبری (س) افتتاح شد.
رئیسی با قدردانی از همه کسانی که در طول این سال‌ها برای پیشرفت و رشد کشور و از جمله مناطق غرب استان تهران تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: امروز باید در این مناطق به اقتضای توسعه‌ای که صورت گرفته تجدیدنظری در تقسیمات کشوری در سطح شهرستان‌ها و استان انجام شود، تجدیدنظر در تقسیمات کشوری این منطقه جزو برنامه‌های دولت است و کارشناسان مربوطه در حال بررسی‌های لازم هستند تا ارتقای تقسیمات کشوری در این منطقه به منطقی‌ترین شکل ممکن صورت گیرد. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسئله تردد و حمل و نقل در این منطقه چه در بخش‌های درونی و چه به لحاظ ارتباط با دیگر مناطق استان و کشور گفت: توسعه خطوط ریلی و مترو به منطقه شهریار نیز از ضرورت‌هایی است که از سوی شهرداری‌ها دنبال می‌شود و دولت نیز از تلاش‌های آن‌ها در این زمینه حمایت می‌کند.
مشکلات مردم باید به دور از هرگونه روابط ناسالم پیگیری شود
رئیس‌جمهور در ادامه توجه به ارباب رجوع و پیگیری مشکلات مراجعان به دستگاه‌های اداری و اجرایی به عنوان یکی از انتظارات بحق مردم از دولت را مورد تأکید قرار داد و گفت: خواسته بنده از همه همکاران در دستگاه‌های اداری و اجرایی آن است که مسائل و مشکلات مردم را به دور از هرگونه روابط ناسالم و ناعادلانه مورد توجه و پیگیری قرار دهند به گونه‌ای که مردم احساس کنند خدمتگزارانشان در دستگاه‌های اداری و اجرایی حقیقتاً به دنبال گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها هستند. رئیسی بر پیگیری نامه‌ها و درخواست‌های مردم از دولت تأکید کرد و اظهار داشت: حتماً همکاران بنده در بخش ارتباطات مردمی دولت نامه‌های دریافت شده از سوی مردم را به دقت بررسی و خواسته‌های آن‌ها را پیگیری خواهند کرد چراکه اساساً یکی از دلایل اصلی آمدن من در میان مردم توجه به خواسته‌های آنهاست. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم شهریار امنیت امروز کشور را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: آنچه امروز مردم فلسطین به آن مبتلا شده‌اند، همه ما را نیز در نحوه حمایت از آن‌ها در معرض آزمون الهی قرار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار