کد خبر: 1188891
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کارشناس فوتبال گفت: تیم های عربستانی همیشه ستاره‌های گران‌قیمت داشته‌اند و همواره مقابل تیم های ایرانی به مشکل خورده اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار فرداشب سپاهان اصفهان با  الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: هر سه نماینده ایران در آسیا به دلیل نحوه برگزاری لیگ برتر از شرایط مسابقه متأسفانه دور هستند. سپاهان در بازی اول با نیرو هوایی عراق مساوی کرد که این تساوی خارج از خانه امتیاز مفیدی است و می‌تواند فردا در بازی خانگی امتیاز کافی را بگیرید و به موفقیت برسد. الاتحاد عربستان تیمی پرستاره است اما سپاهان هم بازیکنان خوب و باکیفیتی دارد و چندین دوره هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و در آسیا یک باشگاه باتجربه محسوب می‌شود و همین مسئله بار روانی مثبتی برای سپاهان دارد. حضور هواداران هم ا نرژی مضاعفی به بازیکنان خواهد داد تا آنها بهتر از همیشه بازی کنند. به نظر من سپاهان می‌تواند از سد تیم قدرتمندی چون الاتحاد عبور کند. 

طالبی در مورد اینکه غیبت بنزما به سود سپاهان خواهد بود یا نه، عنوان کرد: پرسپولیس در بازی با النصر مقابل تیمی بازی کرد که دو فوق‌ ستاره داشت و بهتر است بگویم اسیر نام‌ها شد. تمام تمرکز تیمی به نوعی بر روی کریس رونالدو و مانه قرار گرفت  حتی این بازی به نوعی تحت الشعاع حضور رونالدو قرار گرفت، در میدان هم  تیم بازیکنان دیگر النصر که پرسپولیسی ها  روی آنها حساب نمی‌کردند گل زدند. شاید اگر آن مدافع پرسپولیس که نمی خواهم اسمش را بگویم،  بیش از اندازه روی رونالدو تمرکز نمی‌کرد و منطقه‌اش را ترک نمی‌کرد تا کریس رونالدو را پشت محوطه جریمه مهار کند دروازه پرسپولیس باز نمی‌شد. البته 10 نفره شدن پرسپولیس را علت اصلی باخت این تیم می دانم. 

این کارشناس فوتبال تأکید کرد: سپاهان  از تجربه بازی پرسپولیس و النصر به خوبی استفاده خواهد کرد. تیم‌های عربستانی همیشه برای جذب بازیکنان خارجی پول‌های کلان و زیادی خرج کرده‌اند و همواره هم مقابل تیم‌های ایرانی مشکل داشته‌اند. همین پرسپولیس یقه النصر را در تهران گرفته بود. متأسفانه در فوتبال ما حضور این ستاره‌ها در تیم‌های عربستانی بیش از حد بزرگ‌نمایی شده است. قبول دارم بنزما، رونالدو و نیمار و ... بازیکنان بزرگی هستند اما نباید تمام فوتبال و  باشگاه‌های ما را تحت الشعاع قرار بدهد. تیم‌های ما اگر ساختار درستی در زمین داشته باشند به خوبی می‌توانند از پس تیم‌های عربستانی پرستاره بربیایند. ما با اسپانیا و پرتغال پرستاره در جام جهانی بازی کرده‌ایم و چون ساختار منظم تیمی داشتیم خوب هم بازی کردیم. پس نباید روی این بازیکنان بزرگ در تیم‌های عربستانی بیش از حد تمرکز کنیم. باید فوتبال خودمان را ارائه دهیم و مثل همیشه ساختار داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به غیبت بنزما عنوان کرد: شاید نبود بنزما در بازی فردا این مزیت را داشته باشد که مدافعان سپاهان در مواجه با خط حمله الاتحاد تمرکز بیشتری داشته باشند زیرا وقتی ستاره‌ها در خط حمله قرار دارند ناخودآگاه همه تمرکز‌ها به سمت آنها می‌رود و همان اتفاقی که در بازی پرسپولیس و النصر افتاد، رخ بدهد، پرسپولیس از روی نقطه کور گل خورد و بازیکنی که اصلاً روی آن حساب نمی‌کرد گلزنی کرد. دیگر آن زمان گذشته که در  فوتبال یک بازیکن مسئول مهار یک بازیکن دیگر بود و فلان بازیکن بخواهد کری بخواند و بگوید دیدید نگذاشتم فلان ستاره عبور کند. یارگیری در فوتبال منطقه‌ای شده است.

بازیکن اسبق سپاهان اصفهان تصریح کرد: من 9 دوره در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده‌ام. مقابل الاتحاد، النصر و الهلال عربستان هم بازی کرده‌ام. این تیم‌ها همیشه ستاره‌های گران‌قیمت داشته‌اند و همواره هم مقابل تیم های ایرانی به مشکل خورده اند، ایمان دارم سپاهان می‌تواند در بازی فردا موفق شود. مگر بازی الهلال عربستان و تیم ازبکستانی را ندیدید مگر نیمار در عربستان چه کاری توانست برای الهلال انجام دهد مهم این است که تیم ساختار خوبی د اشته باشد. متأسفانه بخشی از فوتبال ما احساسی است و باید احساسات‌مان را کنترل کنیم.  درست است که تعطیلی طولانی‌مدت و استراحت زیاد باعث شده تیم‌های ما از شرایط مسابقه دور شوند اما قطعاً سرمربی سپاهان و دو تیم دیگر ایرانی به اندازه کافی توانسته‌اند نقاط ضعف و قوت حریفان را بررسی کنند. 

مربی اسبق فجر شهید سپاسی در مورد اینکه نتیجه بازی فردا را پیش‌بینی می‌کند یا نه، گفت: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما از ته دل آرزو می‌کنم هر سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا موفق شوند. در بازی تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربستان غربت را می‌توان در ساق‌های پای فوتبالیست های ایرانی مشاهده کنید. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی اسیر زمین ناهموار ورزشگاه شد، سپاهان قبل از بازی با نیروی هوایی درگیر مشکلات کسر امتیاز شد و تیم‌های ایرانی دچار خودزنی شدند. از سوی دیگر از نظر حرفه‌ای و امکاناتی بسیار عقب هستیم و شاهد یک نبرد نابرابریم. به همین خاطر واقعاً دذوست دارم تیم‌های ایرانی در آسیا موفق شوند و دل هواداران فوتبال‌مان را شاد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار