همزمان با سفر رئیسجمهور به استان فارس بزرگترین پروژه آزادراهی کشور در شش قطعه به بهرهبرداری میرسد.
امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به اینکه اتصال اصفهان به شیراز از طریق آزادراه و از قطعه حدفاصل ایزدخواست به شهرضا آغاز میشود، گفت: طول کل این پروژه ۲۲۶ کیلومتر است که اکنون ۲۱۱ کیلومتر آن در سفر دوم ریاستجمهوری و هیئت دولت به فارس به بهرهبرداری میرسد. وی با بیان اینکه هماینک شش قطعه قابل افتتاح دارای ۵/۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: این شش قطعه دو ساعت فاصله اصفهان به شیراز را کوتاه میکند و ۱۳۰ کیلومتر مسافت را کاهش میدهد. این مسئول با بیان اینکه قطعه هفت نیز از تنگ خیاره تا محور سپیدان پیشبینی شده است، در پاسخ به طرح سؤالی درخصوص ابهامات ایجاد شده در رابطه با این قطعه گفت: مباحثی درخصوص عدم تکمیل قطعه هفت مطرح شده است، اما واقعیت این است که اگر منتظر اتمام قطعه هفت تمام میماندیم، کل ترافیک به محور شیراز سپیدان منتقل میشد، در حالی که این قطعه بهدلیل زیرگذر گویم که در دست اجراست و تا ۱۸ ماه آینده به بهرهبرداری میرسد در شرایط فعلی خود ترافیکزا خواهد بود. جمشیدی افزود: از طرفی محور تنگ خیاره به شهر لپویی نیز بهصورت پروژه بزرگراهی در حال اجراست که ۱۴ کیلومتر آن آماده شده است. وی درباره ورودیها به شیراز از طریق آزادراه توضیح داد: تردد در قطعه شش به دو قسمت تقسیم میشود. بخشی از ورودیها از تنگ خیاره به لپویی به سمت شرق و جنوب شهر شیراز خواهد بود و یک بخشی از مسافران از محور هفت متری فاز دو صدرا که اکنون در مرحله آسفالت است وارد شمال غرب شیراز خواهند شد. مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه با بهرهبرداری از این آزادراه حجم مسافرین اصفهان یه شیراز و بالعکس تغییری نخواهد کرد، گفت: هر خودرویی که از آزادراه استفاده کند بهطور متوسط ۱۰ لیتر صرفهجویی در مصرف بنزین خواهد داشت و لذا عدم تأخیر در بهرهبرداری از قطعه هفت این آزادراه به لحاظ اقتصادی به صرفه نخواهد بود.