کد خبر: 1187500
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
وزیر خارجه فنلاند اذعان کرد که تحریم‌های اقتصادی متحدان اوکراین علیه روسیه، به مردم عادی این کشور نیز آسیب وارد می‌کند. اذعان فنلاند به هدف گرفتن مردم روسیه با تحریم‌ها
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «الینا والتونن» وزیر خارجه فنلاند از اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو به بهانه عملیات نظامی ویژه در اوکراین، با وجود آسیب رسیدن به مردم عادی روسیه دفاع کرد.

والتونن در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن پست» اذعان کرد که تحریم‌های اقتصادی متحدان اوکراین علیه روسیه، به مردم عادی این کشور نیز آسیب وارد می‌کند.

وی در این‌باره گفت: «بله تحریم‌ها به مردم عادی آسیب می‌زند. اما من فکر نمی‌کنم که ما چاره‌ای دیگر داشته باشیم».

وزیر خارجه فنلاند با ادعای اینکه دولت و مردم روسیه می‌دانند جنگ با اوکراین بهایی دارد، توضیح داد: «بسیار مهم است که ما این بها را به آنها نشان دهیم».

والتونن با بیان اینکه که اگر کشورهای غربی کمک به کی‌یف را متوقف کنند، شاید اوکراین وجود نداشته باشد، افزود: «آنگاه روسیه هم بسیار قدرتمند می‌شد که من فکر نمی‌کنم کسی از آن سود ببرد، به‌ویژه کشورهای همسایه».

آمریکا و اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کرده تا به زعم خود، توانایی و قابلیت روسیه برای تامین مالی جنگ با اوکراین را تضعیف کنند اما با وجود آنکه برخی از کارشناسان غربی فروپاشی اقتصاد روسیه را پیش بینی کرده بودند، این موضوع حاصل نشد.

برخی از کارشناسان نیز معتقدند که رشد اقتصاد روسیه طی دوره جنگ با اوکراین، مدیون اقتصاد جنگی و افزایش گسترده تولید اسلحه و مهمات است.

در ماه جولای نیز، اتحادیه اروپا با بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرد. هدف از بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، پر کردن خلأهای موجود در تحریم‌های قبلی بوده که سبب شده بود تا روسیه بتواند تحریم‌ها را دور بزند. در این تحریم‌ها اتحادیه اروپا تلاش کرده تا اقدامات سختگیرانه‌تری را علیه صادرات مجدد فناوری‌های حساس از طریق کشورهای سوم به روسیه اتخاذ کند و مانع از آن شود که روسیه از این فناوری‌های حساس نظیر ریزتراشه‌ها در میدان نبرد با اوکراین استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار