کد خبر: 1186924
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تهدید کرد که اگر نخست‌وزیر این رژیم در قالب عادی‌سازی روابط با عربستان، امتیازی به فلسطینیان بدهد وی و حزبش از کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی خارج خواهند شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، هم‌پیمانان تندرو بنیامین نتانیاهو در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند که هرگز از واگذاری امتیاز به فلسطینیان در قالب توافق احتمالی عادی‌سازی روابط میان این رژیم و عربستان سعودی حمایت نخواهند کرد.

روزنامه عبری زبان «تایمز آف اسرائیل» گزارش داد که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راستگرای افراطی «عظمت یهودی» اعلام کرده که در صورت واگذاری امتیاز به فلسطینیان، وی و حزب متبوعش از کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی خارج خواهند شد.

بن گویر تصریح کرد: اگر امتیازی به فلسطینیان واگذار شود دیگر نه تنها ما، بلکه حزب صهیونیسم دینی نیز از کابینه خارج خواهد شد.

بن گویر تاکید کرد که نتانیاهو فقط همراه با بنی گانتز، رئیس حزب «وحدت داخلی» که با او مخالف است، می‌تواند چنین توافقی را به امضا برساند. این در حالی است که گانتز ائتلاف با نتانیاهو جهت تضمین اجرای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بعید دانسته است.

بتسئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «صهیونیسم دینی» نیز اگرچه از عادی‌سازی روابط با عربستان حمایت کرده، اما گفته است که از واگذاری امتیاز به فلسطینیان حمایت نمی‌کند.

در صورتی که احزاب «عظمت یهودی» و «صهیونیسم دینی» که ۱۴ کرسی کنست را در اختیار دارند از ائتلاف با نتانیاهو خارج شوند، ائتلاف وی اکثریت کنست را از دست خواهد داد و کابینه وی منحل خواهد شد.

این درحالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز در پیامی، نود و سومین سالروز استقلال عربستان سعودی را به این کشور تبریک گفت و در این پیام خواستار همکاری و حسن هم‌جواری با ریاض شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار