کد خبر: 1184037
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
فناوران ایرانی موفق به ساخت پرنده نقشه برداری و دیدبان هوایی هوشمند شدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمدحسن هجرت مدیرعامل شرکت دانش بنیان هما صنعت اکباتان به تولید پرنده نقشه برداری و دیدبان اشاره کرد و گفت: این تولیدات که تحت عنوان کهنز E ۱ و X ۱ طراحی و تجاری سازی شده از مزیت‌های خاصی همچون دقت در عکس‌برداری هوایی و قیمت مناسب برخوردار هستند.

وی با یادآوری نیاز روزافزون بازار به پهپاد‌ها و روند رو به رشد استفاده از وسایل پرنده در سطح بین المللی، اظهار داشت: تمرکز اصلی ما بر حوزه غیر نظامی و به صورت خاص نقشه برداری و دیدبانی هوایی است. پایش خطوط انرژی و نفت، محیط زیست، کشاورزی و جنگلبانی از جمله موارد مورد کاربرد است. شرکت‌های نقشه بردار و سایر حوزه‌هایی که نباز به دیدبانی هوایی دارند از مشتریان این محصول به شمار می‌روند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول تولیدی نمونه داخلی ندارد، اظهار داشت: در حوزه پهپاد‌های بال ثابت در سطح دنیا شرکت‌های سوئدی و سوئیسی فعالیت گسترده‌ای دارند، اما محصول این شرکت دانش‌بنیان، کاملاً هوشمند و خودکار بوده و دارای برخاست با لانچر برای مناطق صعب العبور و نشست با چتر است که امنیت پهپاد را به صورت قابل توجهی افزایش می‌دهد.

هجرت ادامه داد: تولید و بهره‌برداری از نمونه ساخت ایران، هزینه‌های واردات و خروج ارز را کاهش داده است، واردات نمونه مشابه این محصولات نیز بیشتر از مبادی غیر رسمی و قاچاق انجام می‌شود و سه میلیون دلار ارز را از کشور خارج می‌کند.

وی درمورد مزایای پشتیبانی و هزینه تمام شده نمونه داخلی تصریح کرد: قیمت نمونه ساخت داخل، تقریباً یک سوم محصولات مشابه خارجی بوده، ضمن اینکه یک سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش دارد.

این فناور به اشتغال ایجاد شده در شرکت دانش‌بنیان هما صنعت اکباتان اشاره کرد و افزود: در این شرکت به طور مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر فعالیت دارند و اگر کسانی را که در حوزه نقشه‌برداری، دیده‌بانی و استفاده از این وسیله ذینفع هستند، در نظر بگیریم برای بیش از ۱۰هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار