کد خبر: 1182533
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
دبیرکل سازمان ملل متحد امروز کودتا در گابن را محکوم کرد و از همه طرف‌های مرتبط خواست از خود خویشتنداری نشان داده و وارد گفتگو شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در بیانیه ایوقوع کودتا در گابن را محکوم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد: از سران کودتا در گابن می‌خواهم در گفتگو‌هایی برای حفظ ثبات و اطمینان از احترام به حاکمیت قانون شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» در این بیانیه کودتا در گابن را محکوم کرد و از همه طرف‌های مرتبط خواست از خود خویشتنداری نشان داده و وارد گفتگو شوند.

این مقام از ارتش در گابن خواسته است تا مصونیت رئیس جمهور و خانواده اش را تضمین کند.

در ادامه تحولات قاره آفریقا، خبرگزاری فرانسه صبح امروز اعلام کرد گروهی از نظامیان کشور گابن با حضور در تلویزیون ملی این کشور اعلام کردند که نتیجه اعلامی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور باطل و تمام نهاد‌های دولتی منحل می‌شوند.

انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری گابن روز شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و ستاد انتخابات این کشور ساعاتی پس از برگزاری آن اعلام کرد که «علی بونگو» ۶۴ ساله رئیس‌جمهور گابن با کسب ۶۴ درصد آرا پیروز انتخابات شده و برای یک دوره دیگر رئیس‌جمهور گابن خواهد بود.

مخالفان، بونگو را به تقلب در انتخابات متهم کردند.

این کودتا، هشتمین کودتا در مناطق غربی و مرکزی قاره آفریقا و کشور‌های تحت مستعمره فرانسه در ۳ سال گذشته است. آخرین کودتای نظامی در آفریقا مربوط به کشور نیجر است که در ۲۶ جولای گذشته صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار